Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo słabe oświetlenie soczewkami mijania


Undisclosed

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.09.2018 o 23:08, Niewidzialny napisał:

Witam, ja natomiast samemu przerobiłem sobie lampy na Bi-Led na soczewkach Koito, operacja nie łatwa ale warto. Moim zdaniem dużo lepiej świecą niż xenony i mają dużo zalet. Koszt początkowo nie jest mały, ale odpada kupowanie żarników i przetwornic. Kupuje się jedynie soczewki za 600zł, no ja jeszcze kupiłem nowe lampy Depo za 400zł, ale dlatego że chciałem mieć ładne nowe klosze, i na czas przeróbki nie chciałem mieć uziemiony samochód. Drugi komplet i spokojnie sobie wolnymi wieczorami przerabiałem. Jeśli ktoś jest zainteresowany taką przeróbką, zapraszam :)  Zdjęcia w moim wątku: 

 

O piszesz dokładnie jak zabrałe s się za to ? Tak wiem że są tematy. Ale powiedz jak Ty to zrobiłeś może bym się za to zabrał tylko ja mam xenon. Jak dzielił e s lampy jak robione uchwyty i tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i które z żarówek H7 które testowaliście w B5 FL (lampy z soczewką) dawały najwięcej światła?

W mojej starej B5 będę teraz dawał lampy do polerki + wymiany odbłyśników no i chciałbym kupić jakieś bardzo dobre żarówki h7 do tego.

Napiszcie jakie wasze doświadczenia i co mam wybrać, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim, jestem tu nowy.

Ściągnął mnie tu problem ze światłami w samochodzie córki, A4 B5 z 1997 roku.  Narzeka, że nic nie widzi w  nocy. Reflektory H7+H7 (+H1 chyba), bez soczewek. Żarówki porządne: tungsram +90%  (w mercedesie W124 na oryginalnych reflektorach (H4) robią bardzo dobrą robotę).

Zastanawiam się, w którą stronę uderzyć: starsze H4 (używki valeo), czy nowsze soczewki (też valeo lub oem używane).  Czy jedne i drugie fizycznie pasują do A4 z 1997roku, z osobnym kierunkowskazem?

Czytając forum widzę, że soczewki też najlepszych opinii nie mają, stąd myśl o H4, które potrafią dobrze świecić w innych samochodach. A jak to wygląda w A4? Ewentualnie z retrofitami LED?

TYC'e miałem w W124 i nie mam o nich dobrego zdania, DEPO nie próbowałem, ale przypuszczam, że podobna jakość?

Na ksenony na razie się nie szarpnę ?

 

Szrajbnijcie proszę parę słów, bo zmorok szybko zapada... zwłaszcza odpowiedź na pytanie, czy fizycznie wszystkie te lampy są zamienne i pasują do zderzaka, błotnika, maski.

 

 

 

 

Edytowane przez jarcion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki od razu u bym wykluczył.  Obstawiam standardowy problem. Wypalonych odblysnikow.  Lampy do rozebrana i czyszczenia. Zazwyczaj to wystarcza a jeśli okaże się że odblysnik na dylemat wypalony ze czyszczenie nie pomoże . Regeneracja lub szukaniu używki w bardzo dobrym stanie. 

Projektor tak samo jak ma wypalony odblysnik to nie będzie świecić.  I żadna żarówka nie pomoże.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.

@rafal291  ale w jakimś temacie widziałem, ze nie byłeś zadowolony mimo wszystko z tego zestawu: " jest dużo lepiej ale i tak szału nie ma "?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może od początku : jak kupiłem auto miałem lampy dzielone na H4, myślałem że wszystko jest ok dopóki nie wybrałem się w nocną podróż do Chorwacji - był dramat i zacząłem kombinować co poprawić. Zamówiłem u mojego lokalnego magika od świateł zestaw : depo dzielone z soczewką a la s4 a bebechy wziąłem oryginały w stanie igła od valeo (odbłyśniki + soczewki) z początku byłem zadowolony ale jak kupiłem żonie kia ceed, gdzie też jest to na soczewce z h7, to stwierdziłem, że oświetlenie w audi kontra kia to jak porównanie gówna do twarogu i mina mi zrzedła... W międzyczasie zaliczyłem lekką stłuczkę i od jednej lampy popękały mi zaczepy... Ponieważ miałem zagiętą maskę wyruszyłem na poszukiwanie części : udało mi się trafić audi uderzone w tyłek ale w stanie wzór ! Auto mimo prawie 20 lat na grzbiecie całe lśniące jak z salonu, przebieg 70 tys i to było widać po każdym elemencie. Jak zobaczyłem jak wyglądają lampy (valeo H4), jak nówki - odbłyśniki z daleka świeciły - to wziąłem maskę (w kolor) i lampy kompletne po 50 zł za sztukę ! Koniec końców - założyłem te lampy valeo H4 i dopiero nastąpiła poprawa ! Stała się jasność a ja stwierdziłem, że nic nie zastąpi oryginału ! Sorki za przydługie wypracowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zdecydowałem się na H4, już są w drodze. Na zdjęciach wyglądały na niezmęczone, na żywo w poniedziałek zobaczę.

A przy okazji (choć wydaje mi się, że ktoś już o tym wspomniał), napięcie na kostkach warto sprawdzić. 12,8 prawy i 13,2 lewy u córki w autku. Testowo podałem wczoraj napięcie bezpośrednio z aku na + kostki i reflektor wyraźnie jaśniej (na ścianie) świecił. Zatem do nowych reflektorów przerobię instalację: aku-bezpiecznik- przekaźniki (przy reflektorze)- kable do kostek.  Przekaźniki (jeden do mijania, drugi do drogowych) przy reflektorze, bo bez zbędnego przedłużania kabli obecnie zasilających żarówki, będzie można je wykorzystać do sterowania przekaźnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania :

1. Po lewej - z reflektora  zamiennika po 2 latach użytkowania

2. Po prawej  - z reflektora ori po 17 latach użytkowania

Zdjęcie mówi samo za siebie o jakości zamienników

IMG_20190110_122202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Potrzebuję podpowiedzi bo czytam i dalej nie wiem co zrobić. 

Mam a4 b5 lift z 2000 roku z seryjnymi xenonami w światłach mijania, spryskiwaczami i poziomowaniem. Świeci to tak sobie i zastanawiam się nad dwiema opcjami:

1. regeneracja odbłyśników + nowe żarniki,
2. wymiana soczewek na coś innego. Nie chce "bixenonów" ledów i innych cudów, ma zostać to co jest. Ewentualnie jeśli np soczewki i odbłyśniki od b7 czy innego modelu pasują i można je bez większych przeróbek założyć to mogłoby to być ciekawą alternatywą. Tylko tutaj nie do końca wiem co dokładnie będzie mi potrzebne. 

Jest w stanie ktoś podpowiedzieć coś odnośnie tych dwóch opcji? może polecić kogoś konkretnego? zależy mi żeby to nie kosztowało majątku a przy tym żeby coś widział podczas jazdy w zimowe wieczory. Oczywiście bez oślepiania innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję od kilku lat  B5 i od początku światła świecą na czarno  dlatego  zakupiłem najlepsze żarówki H7  co nie bardzo pomogło  no to wyczyściłem soczewki i lustra  które były w dobrym+ stanie czyli zero wypaleń  tylko nie miały tego  super blasku , klosze  czyste  lampy valeo  więc  postanowiłem  wymienić  na DEPO  +  super żarówki  osral filips narwa i tungsram  efekt  minimalnie lepiej niż  kiedyś  ALE  w porównaniu do 20 letniej zafiry z żarówkami za 5zł  to   nie ma co porównywać  , zefir ma światła  jakby słońce  było w reflektorze  a u mnie kaszana.
Zamontowane zostały hidy  5000k  i na kostce brukowej   świeci to OK ale na czarnym asfalcie  cienizna  , reflektory zawsze czyściutkie . Czy  w waszych B5 też jest generalnie  problem z światłami mijania  świecącymi "na czarno" . Czasy takie że  jak pójdzie jakiś  cierp asfaltem i nie zejdzie na pobocze o można skrócić  mu męki  dlatego lepiej mieć dobre oświetlenie >
(wzrok dobry ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...