Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S TRONIC cyklicznie lekko zasprzęgla w D na postoju/hamulcu


Liam179

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim A4 po zatrzymaniu występuję w/w lekkie zasprzęglanie, podskakuje wtedy zużycie paliwa (czasami nawet o 1.5l/h) oraz da się odczuć drżenie auta (jak przy popuszczaniu sprzęgła w manualu przy ruszaniu bez gazu),

tak to wygląda:




http://www.spalacz.pl/o-dwusprzeglowej-skrzyni-biegow-s-tronic-w-audi


w opisie filmu jest też link do sprawnego S-tronica kolegi.

Wcześniej zasprzęglanie nie było cykliczne tylko stałe - po kilku, kilkunastu sekundach drżało cały czas, spalanie nie opadało. Panowie z ASO wykonali adaptację (twierdzą że adaptacja wykonała się prawidłowo, jak na 100% zweryfikować to VCDSem?) Po adaptacji i podniesieniu softu do najnowszej wersji skrzynia pracuje dużo płynniej i teraz 'pulsuje' na D na postoju tak jak na filmie. Dodatkowo jest trochę 'ospała' w D w stosunku do tego co było wcześniej, w S jest chyba OK, możliwe że to zmiana softu.

Pytanie za 100pkt. czy ktoś się z tym spotkał ? Nie wywala żadnych błędów, generalnie auto oprócz większego spalania w korkach (w stosunku do jazdy z wrzucaniem N po zatrzymaniu) i wspomnianych wibracji które są mega wkurzające, jeździ OK.

Pozdrawiam!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jednostkowy przypadek.

U mnie występuje jak dłużej stoję na światłach.

Generalnie wskazuje to chyba na problem z którymś z elektrozaworów w mechatronice.

http://www.a5klub.pl/index.php?topic=11095.15

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka! Mam swoje podejrzenia (dość dużo czytałem i chyba już mogę pisać rozpracowania z s-tronic...) zbieżne z tym co napisałeś+link. Mam też kilka obserwacji z VCDSa. Musze jakoś to przedstawić importerowi/ASO więc zbieram materiał. Stąd min. pytanie o weryfikację stanu adaptacji skrzyni używając VCDSa. Był z tym problem, po kilku tyś km skrzynia dalej nie była zaadaptowana do końca. Przy następnej wizycie po następnych 1kkm już było OK (wg ASO).

Edytowane przez Liam179
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem adaptację w ASO, nic to nie zmieniło.

Jest zestaw naprawczy mechatroniki który rozwiązuje niby 85% problemów jakie mogą wystąpić (dwie płytki drukowane, 4 elektrozawory i jakieś pierdoły). W ASO przed rabatem jakieś 1650 zł.

A w necie coś mało info o tym, albo zdecydowanie drożej takie zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy były u mnie i u mojego wspólnika w a6. Obydwa załatwia poszerzony zestaw naprawczy. Problemy ustały w a6 i wczoraj u mnie. W tym zestawie to nie są tylko zwykłe płytki. Jedna to czujnik temperatury mierzonej w paru miejscach skrzyni s-tronic, druga płytka to czujnik obrotów. Następnie bardzo ważne 2 zawory sprzęgłowe no i zawory głównych ciśnień. Do tego sitka, gumki i reszta już piredołek. Nie wiem czy ten za 1650 to ten sam co ja wymieniłem. On ma numer ori vw.

Wysłane z mojego XT1580

Edytowane przez andy-vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sprawdziłem, zestawy są dwa.

Same płytkki drukowane za jakieś ~ 1300, albo płytki + zawory + pierdoły za ~ 1650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić cały zestaw i potem zaadoptować skrzynie s tronik. Serwis jeszcze jakiś rok temu wymieniał całego mechatronika, bo mam to na piśmie cena ok 14 tys zł. Teraz wystarczy zestaw. Co tam jeszcze jest? Jest sterownik który też może robić problem, tarcze sprzęgłowe które mogą powodować wzrost temperatury a co za tym idzie ciśnienia, koło dwumasowe, i tyle. Reszta jest praktycznie bezawaryjna. W sumie to się cieszę, bo im dalej tym ewentualna naprawa jest tania i prosta. A tak nie było. Jak pytałem jakieś 2 lata temu serwisy to teksty były takie żeby nie dotykać bo naprawa kilkanaście tysięcy złotych. Cały urok tych aut jest właśnie w tych skrzyniach, ten kto nie miał nie zrozumie.

Wysłane z mojego XT1580

Edytowane przez andy-vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej jest tak, że niektórzy ładnie by trzepali za naprawę :)

Nic tylko otwierać serwis S Troniców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh dokładnie. Dla tego taka cisza o tym. Też nie wiedziałem, ale wspólnik się o tym dowiedział a miał podobne objawy jak ja. Przypadkiem wszedł na warsztat a zestaw leżał obok, on zrobił zdjęcie i potem już się wszystko wyszło. Ja poszedłem po bandzie, bo nie chciałem żadnej diagnostyki tylko zażyczyłem od razu wymianę zestawu plus adaptacja. Pomogło i strasznie się cieszę. S-TRONIC jest the best.

Wysłane z mojego XT1580

Edytowane przez andy-vip
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki! Bujam się z tym prawie rok. ASO rozkładało ręce a tu proszę, mój przypadek wcale nie taki unikatowy i na dokładkę mają na to dedykowany zestaw naprawczy... szkoda gadać/pisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mnie moderator nie zamorduje. Poniżej macie opisaną skrzynie s-tronic.

http://www.spalacz.pl/o-dwusprzeglowej-skrzyni-biegow-s-tronic-w-audi

Wysłane z mojego XT1580

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. U mnie było lekkie drżenie na postoju najbardziej odczuwalne po rozgrzaniu skrzyni. A auto miało prawie nową mechatronikę. Tez byłem z tym w ASO. Wgrali jakiś update, zrobili adaptacje i niewiele to pomogło. Później auto mi ukradli, więc rozwiązania nie zdążyłem znaleźć...

Tak więc jak widzisz problem jest dość powszechny, ale domyślam się, że wiele osób tego nie zgłasza nie mając porównania z innym egzemplarzem skrzyni lub odpuszcza temat po stwierdzieniu serwisu, że "ten typ tak ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sprawdziłem, zestawy są dwa.

Same płytkki drukowane za jakieś ~ 1300, albo płytki + zawory + pierdoły za ~ 1650.

Mógłbyś podać numery OEM tych zestawów naprawczych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla odmiany, u mnie kicha. ASO zastosowało zestaw + wymiana oleju + pierdoły + adaptacja. Biegi zmienia teraz dużo płynniej, prawie nie czuć, ale efekt (jak na filmie) dalej jest. Początkowo dość delikatnie, po kilku dniach prawie jak przed wymianą zaworów. Jest lepiej bo nie zawsze, pomimo wzrostu spalania, dochodzi do wibracji. Kojarzy może ktoś jak z VCDSem zczytać stan kalibracji?. Coś mi świta że któraś wartość na bitach miała zakodowane statusy ale nie potrafię sobie przypomnieć gdzie to widziałem...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć? Z tego co się orientuję to sprzęgła są sterowane hydraulicznie i nie ma tam dodatkowych regulacji poza adaptacją. Dodatkowo w TPI 2039534/10 które miałem zrobione nie ma nic ponad 'naprawa modułu mechatronicznego'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgła mają miec luz roboczy 0.4-1.3mm

Trzeba sprawdzić czy znajdują się w tych widelkach

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...