Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bandaż termoizolacyjny a turbo


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Temat umieszczam tutaj bo pytanie dość ogólne. Zakładanie bandaża w jakiś wolnossakach wydaje mi się całkiem logiczne - może nie w przypadku naszych A4 gdzie silnik jest wzdłużnie i generalnie nie ma jakiegoś problemu z temperaturą pod maską, ale w autach gdzie silnik jest poprzecznie i kolektor wydechowy idzie od czoła sprawa ma się inaczej.

Intryguje mnie jednak pytanie jaki wpływ bandaż będzie miał na turbo. Nie będzie się ono przegrzewało? Jednak kolektor zawsze coś tam ciepła odprowadzi od całego zespołu. Jak to się ma? Pytam ponieważ od jakiegoś czasu jestem posiadaczem nowego autka, czyli Astry H GTC 2.0 turbo i generalnie pod maską na postoju wszystko tam się gotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej miec taki bandaż niż nie mieć np. na kwasiaku. pomyśl tak. kat za turbo u nas ma powiedzmy 700*C (moze być wiecej nie wiem) w środku. Ogolnie zimny to on nie jest. metal jest dobrym przewodnikiem ciepla wiec niech będzie że okolo polowy ciepla wydostaje sie z kata (no dobra przyjmuje że mówimy o DP z kwasówki) i całe to cieplo nagrzewa wszystko w okolo. bandaż blokuje większą część tego ciepla w srodku kata.

W moim setupie mam osłonę z alu, dp z kwasówki + bandaż i stożek z tipem. osłony nie dotkne na dłużej bo jest bardzo ciepła ale tip stożek itd jest chłodny. ogolnie osobiscie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że bandaż dużo daje to wiem, dla tego rozważam jego montaż. Martwi mnie tylko czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć. Tak że przed następnym latem trzeba będzie się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po katowaniu Turbo dłużej trzyma temp, wszystko.

Większość normalnych aut przy turbo i wydechu ma ekrany, główną zaletą jest poprawa dynamiki spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie ale jak bardzo ważne zalety, mniejsza temp pod maską to jest zawsze plus chociaż fabryka daje sobie z tym radę a po drugie i najważniejsze im cieplejsze spaliny tym są szybsze co przekłada się na lepszą pracę turbo 

No i patent na szpan pod biedra na spocie plus 10 xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...