Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczny stuk w silniku AVF


Bartollo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,znajomy ma problem z AVFem stuka jak zły. Poniżej podrzucam filmik może ktoś się spotkał z takim przypadkiem



Popychacze wymieniliśmy wałek oglądaliśmy wyglądał ok. korekcje na pompkach :
1cyl -0,23
2cyl -0,33
3cyl +0.25
4cyl +0.56
(dane po wymianie uszczelnień)
bipy
1 +34
2 +28
3 +19
4 -11
wszystkie bipy skaczą o około 5-10 jednostek

synchronizacja ustawiona na 0.0-0,5 Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A broki w wałkach dźwigienek pompowtrysków są wszystkie cztery na swoich miejscach ?

Bo to na ucho jest problem z ciśnieniem oleju i popychacze zaworów mają problem z napełnieniem się olejem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak broki wszystkie są na miejscu. To bylo pierwsze co sprawdziliśmy po ściągnięciu pokrywy.

Kupiliśmy stetoskop. Silnik osłuchany wali z góry i znów ściągnęliśmy walek pomierzyliśmy krzywki i mam pytanko jakiej wysokości są niewytarte krzywki ? Na pierwszych 3 wymiar mamy okolice 61mm na 5 pozostałych w okolicach 61.7mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej castrol edge 5w30 zmieniony po wymianie wałka. A ciśnienie podam jutro bo nie pamiętam ile było.

Edit:

Ciśnienie na zimnym 5bar na wolnych po rozgrzaniu 1.5bara przy 2tys 4bary.

Przyczyna znaleziona. Wywaliło tulejkę sworznia w korbowodzie na 4 cylindrze.

Te auto jakies przeklęte jest. Poskładaliśmy wszystko zapalił już nie stukał. Pochodził z 15min na wolnych i zaczęło cos walić w silniku. Zdjęliśmy walek i okazało sie ze urwał sie zawór wydechowy na 2 cyl. Na szczęście dostała tylko prowadnica i uszczelniacz.

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz jeździł na Castrolu to na pewno długo nie pojedziesz :-/

Poczytaj na forum jakie oleje są dobre i zalej auto olejem dobrym ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie moje :) tylko znajomego ponad 300tys km przejechał na edge 5w30 i to dopiero pierwsza,awaria silnika. W swojej audi mam zalany edge 5w40 i jest git.

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bujda, dziesięć lat tłukłem na EDGE 505.1 najpierw asz przez 6 lat potem awx przez 2 i 2tym avf co mam teraz , wałek oglądałem we wszystkich i nic mu sie nie działo, szklanką też, teraz zalałem motula i różnicy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i avf skończył swój żywot. Urwał sie zawór ten który wymieniliśmy w połowie długości narobił szkód w silniku tj porysowany cylinder,uszkodzona koncówka pompowtrysku,pękniętą głowica przy gnieździe,pokiereszowany tłok. Na dniach wpada inny silnik. Awx różni sie tylko pompkami i wielkością sprzegla/dwumasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...