Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Ukręcony gwint w misce olejowej-rozwiązanie


midqard

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, że odgrzewam.

I tak zapytam, korek ma jeszcze magnes, który zbiera opiłki i co wymianę jest tam trochę tego, a ten patent nie przewiduje magnesu, zresztą koledzy też nie zauważyli tego małego ale.

Myślę, że to jest patent jak chce się w niedługim czasie auto sprzedać, jeżeli bym miał jeździć dłużej to chyba bym tego nie zastosował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chodzi o zbieranie i badanie, ale od zawsze korki miały ten magnes i on służy do zbierania opiłków metalu i jest to bardzo przydatna rzecz. Zaślepienie tego otworu śrubami i innymi patentami to jest zły pomysł, zresztą tak samo zły jak odsysanie oleju.

U mechanika co robię obsługi olejowe jego dostawca oleju zaopatrzył go w urządzenie do odsysania oleju ale on tego nie stosuje właśnie ze względu na to że jak spuszcza olej to kontroluje ten korek i jak jest jakaś anomalia znaczy więcej opiłków niż powinno być to można wcześniej zareagować na jakieś nieprawidłowości w silniku.

Oczywiście można stosować takie patenty jak Ty stosujesz, ale rok jeżdżenia jeszcze o niczym nie świadczy, zobaczymy ile k km zrobisz tym silnikiem do pierwszych objawów uszkodzeń takich jak nieszczelność np na trzonkach zaworów czy głośnej pracy szklanek a nie wspomnę o awarii turbo, czego oczywiście Tobie nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to proszę sprawdzić czy nie ma u Was magnesu, nie złośćcie się na mnie bo po to mamy forum aby sobie przekazywać spostrzeżenia.

Twoja przeróbka może jest i fajna jednak ja bym tego u siebie nie zrobił po zatym ja tylko wyraziłem swoje spostrzeżenia na ten temat, wszak po to jest nasze forum.

A tak nawiasem może wypowie się jakiś fachowiec od wymian olejowych, co spuszcza codziennie olej z parunastu aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla pewności poczytałem sobie o tym szerzej i jest tak: Jaguar, Land Rower,Rover, Renault i jeszcze pewnie paru innych producentów stosuje takie korki, poza tym np nasze fiaty polonezy i inne wytwory ludowej motoryzacji stosowały ten patent.

W sportach motorowych stosują to masowo i jeszcze w motocyklach też.

W naszych A4 faktyczne nie ma takiego korka, i dlatego pomysłodawcy zwracam honor mod w pełni uzasadniony i nie wpływający na długość życia naszych motorów (chyba) :>.

Miałem passata b3 z przejechanym ponad 500 k km i jeszcze sprzedałem go do firmy budowlanej gdzie jeździ do teraz, a kolega ma takiego samego tylko 1,9 D bez turbiny i ma już na budziku prawie milion i jeździ dalej, jeżeli nie miały takiego korka to może faktycznie nie potrzebny :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla pewności poczytałem sobie o tym szerzej i jest tak: Jaguar, Land Rower,Rover, Renault i jeszcze pewnie paru innych producentów stosuje takie korki, poza tym np nasze fiaty polonezy i inne wytwory ludowej motoryzacji stosowały ten patent.

W sportach motorowych stosują to masowo i jeszcze w motocyklach też.

W naszych A4 faktyczne nie ma takiego korka, i dlatego pomysłodawcy zwracam honor mod w pełni uzasadniony i nie wpływający na długość życia naszych motorów (chyba) :>.

Miałem passata b3 z przejechanym ponad 500 k km i jeszcze sprzedałem go do firmy budowlanej gdzie jeździ do teraz, a kolega ma takiego samego tylko 1,9 D bez turbiny i ma już na budziku prawie milion i jeździ dalej, jeżeli nie miały takiego korka to może faktycznie nie potrzebny :)

Pozdrawiam

"chyba" :kox:

Znalazłem stary korek i no coz... tez sie z toba teraz zgodze :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze i najważniejsze brudy ma wyłapywać filtr, a nie korek więc ktoś mądry wpadł na pomysł stosowania takich dokładek do filtrów magnetycznych (do znalezienia w google).

Stosuje się takie korki w samochodach gdzie te opiłki występują w ilościach znacznych albo producent fuszerke odwalił i woli się zabezpieczyć ;)

W sportowych ma to uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel ukrecil gwint w mojej "nowej" b6.

Mój mechanik rozwiązał to tak ze wkrecil tzw system recoil do naprawy gwintów.

Przejechany 1000km i wszystko gra :-)

Kiedyś podobny sposób zastosowałem w Hondzie CBR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...