Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automat Zła praca na biegu "D"


Tomasz Wołoszyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam audi a4 b5 1.9 TDI automat ostatnim czasie skrzynia zaczyna troszkę dziwnie działać chodzi o prace na biegu "D" do prędkości 100KM/h do 2 tyś obrotów czyli obroty falują i czasem nie wie jaki bieg wbić ma i miesza biegami ( ale nie zawsze ) czasem jest tak ze prze jadę 50 km bez problemu ale jak ustawie bieg na 3 problemów nie mam żadnych ładnie zmienia biegi nic się nie dzieje nie faluje na obrotach itp.

Czasem też skrzynia wpada w jakieś drgania na chwile

olej nie wiem kiedy był wymieniany itp . Nie chcę wymieniać go teraz jak się okaże że skrzynia do wymiany lub do roboty od razu

czy ktoś miła taki problem ??


??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vaga, zapewne został zapisany błąd ślizgającej tarczy lock-up.

Sprzęgło hydrokinetyczne masz do wymiany lub regeneracji, żadna wymiana oleju nie pomoże.

Po wymianie sprzęgła hydrokinetycznego obowiązkowa wymiana filtra, oleju i czyszczenie stetownika hydraulicznego, gdyż zużywająca się tarcza lock-up sypie metalicznym pyłkiem które powodują przycieranie/zacieranie się suwaków w sterowniku hydraulicznym.

Jak dasz manualnie 1,2,3 bieg wybierakiem to nie będą falować obroty, bo sprzęgło lock-up nie jest załączane, a jeśli nie jest załączone to nie ma co się ślizgać i obroty nie będą falować.

Dla potwierdzenia, podepnij kabel vag i sprawdź błędy.

Edit: regeneracja hydrokinetyka to koszt 700zł, jeśli zostanie dobrze zregenerowany to starczy na przejechanie ok. 150tys. km

Nowy kosztuje drugie tyle i przejazd ok. 300tys. km

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??hmm czyli chyba się opłaca jeździć teraz tylko na biegu "3" to dłużej pochodzi ??

A jak lepiej szukać uzywaki na allegro i wymienić czy naprawiać ją czy może wymienić na normalną skrzynie co polecasz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na 3 nie będzie zbyt ekonomiczna i ergonomiczna.

I taka jazda to półsrodek, bo nie usuniesz tym usterki.

Jak przedtem nie było problemów ze skrzynią to lepiej robić, nie szukaj używanego hydrokinetyka, bo nie wiesz na co trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś u ojca takie coś mi się przydarzyło, okazało się, że było mało oleju w skrzyni - uzupełnione i skrzynia chodzi dalej dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz miec vaga.

-Olej w skrzyni musi mieć 35, max 40 stopni

-Pojazd oczywiście musi stać na równej nawierzchni, na pracującym silniku, wybierak pozycja "P", odkręcasz korek spustowy, jak się olej delikatnie sączy to poziom jest OK.

Co co oleju to zależy który rocznik auta a zarazem skrzyni (chyba że była wymieniana)

Do roku 96, skrzynie z rodziny AG4 były zalewane czerwonym minerałem, a od 96r żółtym/słomkowym kolorem syntetykiem.

Stosowyny temat jaki olej i o jakiej normie jest na forum - wystarczy poszukać.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO SKASOWANIU błę skrzynia pracuje lepiej płynie zmienia biegi lecz po chwili daje za duży bieg faluje przez chwile ale jest o dużo lepiej niż było chyba wymiana oleju się szykuje jak sprawdzałem olej jest juz czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu i jezdzie, sprawdzałeś ponownie czy są jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic juz nie mam ale faluje troszkę ale zmiana między biegami jest już płynna ale czasem idą duże wibracje od skrzyni podczas zmiany biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...