Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 1.9 BKE wymiana turbo z 1749V na 1749VA plus korekta softu


Tajfun211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem po wymianie turbo z seryjnego 1749V na to z AWX/AVF 1749VA plus korekta programu.

Prośba o opinie czy to jest dobrze zestrojone i czy prawidłowo pompuje.

Wykresy logów z wybranych grup oraz pełne logi poniżej:

IMG_1582.jpgfree image upload0

boost.jpgupload pic

paliwo_vs_limitery.jpgpicture uploading

paliwo_vs_MAF.jpgfree image uploader

Link do pełnych logów:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/373133-b7-19-bke-prosba-o-analize-logow-po-wymianie-turbo-na-1749va/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci ile pokazało ? , bo patrzac na logi to moc nie wieksza niz ~145 PS ,a i moment z dołu niepotrzebnie dowalony,turbo tez wymaga poprawy ....

Edytowane przez spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci ile pokazało ? , bo patrzac na logi to moc nie wieksza niz ~145 PS ,a i moment z dołu niepotrzebnie dowalony,turbo tez wymaga poprawy ....

Auto nie było jeszcze hamowane po wymianie, na starym turbo było 150 PS i 330 Nm.

Czemu twierdzisz że maks 145 PS... co o tym świadczy w logach?

Co byś zmienił w wysterowaniu turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci ile pokazało ? , bo patrzac na logi to moc nie wieksza niz ~145 PS ,a i moment z dołu niepotrzebnie dowalony,turbo tez wymaga poprawy ....

Auto nie było jeszcze hamowane po wymianie, na starym turbo było 150 PS i 330 Nm.

Czemu twierdzisz że maks 145 PS... co o tym świadczy w logach?

na starym turbo miales 150 PS , potwierdzaja to Twoje stare logi -> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/318470-prosba-o-analize-logow-po-programie/?hl=%2Blogi+%2Bprogramie#entry4502263

niestety teraz po zmianie turbo i korekcie masz mniej, wzglednie tyle samo ... swiadcza o tym parametry jakie widac w logach...

nie wiem kto robil korekte ale się nie popisał ....

Edytowane przez spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Gt1749VA i dp i soft Spanky'ego 160koni 360Nm było w przy idealnym przebiegu, autem obecnie lata kolega i nic się nie dzieje. W 1 wersji 167Koni i 368Nm

Edytowane przez VTG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiadcza o tym parametry jakie widac w logach...

Dziękuję za informację, jednak próbuję zrozumieć to bardziej, czy możesz napisać które parametry w logach o tym świadczą?

Spanky możesz doprecyzować co masz na myśli? Chodzi Ci o nieruszane SOI i duration?

Edytowane przez Tajfun211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr po pierwsze to zrób logi jak należy. Przynajmniej tak jak mi odpowiada czyli:

na początek wystarczy dwa przejazdy i logowanie grup 001+003, 008+011, 3 bieg i w przedziale 1200-4000rpm.

Moment z dołu dowalony, ale i tak dawki ścięte przez smoke limiter, który wymaga poprawy.

Po to są logi, aby podejrzeć co jest do poprawy. :D

PS. Zwróć uwagę na Lambdę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię logi tak jak sobie życzysz bo dzisiaj nie miałem czasu.

Moment z dołu spory bo po części takie było zamierzenie gdyż poprzednio było tam bardzo słabo, kierujący uważa aby nie cisnąć do podłogi od 1500 RPM.

Założenie było maksymalnie płasko i dość wysoko momentem od 1800 do 3200 a potem zjazd bo zakresy niemalże nieużywane i moc przy 4000 już tak nie istotna.

Tak moment idzie tak jak smoke limiter, którymś limiterem trzeba było poprowadzić ograniczenie, może trochę trzeba by zbliżyć pozostałe limitery ale czy to ma aż takie znaczenie?

Piotr po pierwsze to zrób logi jak należy. Przynajmniej tak jak mi odpowiada czyli: na początek wystarczy dwa przejazdy i logowanie grup 001+003, 008+011, 3 bieg i w przedziale 1200-4000rpm. Moment z dołu dowalony, ale i tak dawki ścięte przez smoke limiter, który wymaga poprawy. Po to są logi, aby podejrzeć co jest do poprawy. :D PS. Zwróć uwagę na Lambdę. :D

Logi poniżej:

DYNAMICZNE:

Grupa 008, 011: http://vaglog.pl/log_281990.html

Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_281991.html

Wykresy do powyższych logów:

3_bieg_8_11.jpgupload pic

3_bieg_1_3.jpgfree upload

Edytowane przez Tajfun211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie miałem chwilę wolnego czasu ostatnio wiec się zebrałem aby popracować nad poprawą.

Bawiłem się trochę wysterowaniem N75 oraz poprowadziłem równiej limitery aby nie raziło w oczy, trochę też zdjąłem momentu poniżej 2000 RPM.

Dajcie znać co myślicie o tym.

Logi dynamiczne na 4-tym biegu:

Dynamiczny:
Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-001_003_Tv82jp.html
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_nD6Nwk.html
Grupy 001, 010: http://vaglog.pl/log-010_001_YZ540.html
Grupy 008, 011: http://vaglog.pl/log-008_011_6byKC.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_aQ436j.html

Wykresy:

Dwa podejścia doładowania który według was jest lepszy?:

turbo1.jpgimage hosting 15mbcertificity.com

turbo2.jpgupload photocertificity.com

Limitery:

limitery.jpgpost imagecertificity.com

 

SOI i duration jeszcze nie ruszane próbuje zrozumieć jak je ustawić aby za wcześnie nie zacząć i zbyt późno nie skończyć... 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ładujesz 1,45 bara skoro masz tam paliwa na 145-150km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jarol napisał:

Po co ładujesz 1,45 bara skoro masz tam paliwa na 145-150km?

 

Zgadza się jest zapas powietrza chciałbym podlać jeszcze paliwka tylko zastanawiam się jak to zrobić aby było najefektywniej na tych relatywnie niewielkich pompkach... a tutaj bez ruszania SOI i duration się pewnie nie obędzie

Wcześniej jak miałem AFR na granicy to bąki puszczał na pełnym bucie teraz tylko lekko w pierwszej sekundzie a potem czysto.

Nie mam czujnika aby zmierzyć EGT a przydało by się myślisz że może być za duża przy tym doładowaniu?

Wykres AFR pokazuje średnio miedzy 18-20 wiec trochę za dużo:

afr.jpgimage hosting over 10mbcertificity.com

A tu jeszcze MAF z paliwkiem:

maf.jpgfree photo hostingcertificity.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Tajfun, czy wstawienie turbo od awx idzie P&P czy trzeba coś rzeźbić? kończy mi się turbina i myśle żeby wstawić coś mocniejszego skoro nadarza sie okazja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michcio1985 napisał:

kolego Tajfun, czy wstawienie turbo od awx idzie P&P czy trzeba coś rzeźbić? kończy mi się turbina i myśle żeby wstawić coś mocniejszego skoro nadarza sie okazja

Można powiedzieć że prawie P&P jedyne co musisz mieć to przejściówkę na wąż (widoczną na zdjęciu w pierwszym poście) lub nowy wąż od AWX/AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda SOI i duration obecnie, zastanawiam się ile maksymalnie można z tych pompek wycisnąć i jak poprowadzić początek i koniec wtrysku względem TDC.

Pompki u mnie to UIS/PDE PDE-P1.1/80/465S230VW 038130073BH w AWX/AVF były montowane UIS/PDE PDE-P1.1/80/520S216VW 038130073BA.

SOI_i_duration.pngimage hosting 20mb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd taką przejściówkę można dostać?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tajfun211 napisał:

Tak wygląda SOI i duration obecnie, zastanawiam się ile maksymalnie można z tych pompek wycisnąć i jak poprowadzić początek i koniec wtrysku względem TDC.

Pompki u mnie to UIS/PDE PDE-P1.1/80/465S230VW 038130073BH w AWX/AVF były montowane UIS/PDE PDE-P1.1/80/520S216VW 038130073BA.

 

Pompki spokojnie powinny dać tyle paliwa na ile wystarczy ci turbo czyli okolice 170km.

Z SOI ostrożnie bo jak przegniesz to uwalisz motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, michcio1985 napisał:

Skąd taką przejściówkę można dostać?

Taką jak w temacie kupisz na alledrogo.

Możesz kupic też taki wąż jak np. w tej aukcji http://allegro.pl/waz-turbo-1k0145790c-2-0-tdi-bkd-altea-golf-v-i6406365188.html#thumb/1   i wykorzystac szybkozłączkę (tłumik szmerów to chyba tak naprawdę jest). Nie wiem jaką średnicę wewnętrzną ma Twój ori wąż turbo, ta szybkozłączka o ile dobrze pamiętam ma chyba 43mm średnicy zewnętrznej pod wąż, średnicy wewnętrznej nie podam bo nie pamiętam.

Edytowane przez staniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...