Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie o pilot do centrala


sebaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupując moją niunie nie dostałem pilota do centralnego zamka. Z początku myślałem, że po prostu otwiera się ją tylko z kluczyka. Jednak ostatnio tak się zastanawiałem i jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby a4 miało central bez pilota. Dodatkowo drzwi w ogóle przy zamku nie są porysowane.

Czy to możliwe, żeby moja miała centralny zamek bez pilota, czy po prostu dziwnym trafem gdzieś pilot(y) zginęły ?? Dodam tylko, że dostałem ładnie trzy kluczyki plus jakaś plastikowa forma.

Oraz jeśli faktycznie powinna mieć pilot, to czy mogę w jakiś sposób go dorobić ??

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest może gdzieś napisane, czy mojej powinien być, czy nie ?? Prawdę mówiąc, gdy się rozglądałem za moją poprzednia a4 i za obecną, to jeszcze nigdy nie spotkałem się z centralem bez pilota, a przejrzałem z dobre kilkaset. :)

No i jak mówiłem, drzwi przy zamku są w ekstra stanie, więc to o czymś powinno świadczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując moją niunie nie dostałem pilota do centralnego zamka.

Coś mi się wydaje, że jeżeli central w ori wykonaniu był sterowany z pilota, to ten pilot był zintegrowany w kluczyku (przynajmniej u mnie tak jest).

Jednak ostatnio tak się zastanawiałem i jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby a4 miało central bez pilota.

W najstarszych rocznikach B5-tki central z pilota to rzadkośc (a jak już jest to sterowany podczerwienią, a nie falami radiowymi).

No i jak mówiłem, drzwi przy zamku są w ekstra stanie, więc to o czymś powinno świadczyć.

Może poprzedni właściciel nie jeździł w nocy :wink:

Reasumując, central z pilota, tak jak napisał kapsel to nie był standard, a dodatkowo płatna opcja, i możesz go nie miec :frown:

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny central na podczerwien ma pilota w kluczyku,a odbiorniki sa w slupkach(takie czarne prostokaciki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeczytałem wiele różnych wątków na tym forum, jednak informacji jest bardzo wiele i są bardzo rozrzucone.

Moje auto to B5 AJM,2000r grudzień.

Chciałbym dokupić kluczyk z pilotem jednak nie jestem przekonany czy moje auto posiada odbiornik, do którego będzie można zakodować kluczyk.

1. Jak mogę sprawdzić czy taki odbiornik rzeczywiście posiadam (czy on nie jest czasem zintegrowany z modułem zamka centralnego ablo z pompką w drzwiach kierowcy?)

2. W tym roczniku wydaje mi się, że był to raczej standard jednak przy zakupie dostałem tylko jeden zwykły kluczyk + serwisowy (czy przy pomocy tych kluczy będe potem w stanie zaprogramować klucz do zdalnego otwierania?)

3. Czy zaprogramowanie IMMO będzie możliwe z użyciem VAG'a na USB?

Może ktoś będzie w stanie trochę mnie naprowadzić w temacie za co z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeczytałem wiele różnych wątków na tym forum, jednak informacji jest bardzo wiele i są bardzo rozrzucone.

Moje auto to B5 AJM,2000r grudzień.

Chciałbym dokupić kluczyk z pilotem jednak nie jestem przekonany czy moje auto posiada odbiornik, do którego będzie można zakodować kluczyk.

1. Jak mogę sprawdzić czy taki odbiornik rzeczywiście posiadam (czy on nie jest czasem zintegrowany z modułem zamka centralnego ablo z pompką w drzwiach kierowcy?)

2. W tym roczniku wydaje mi się, że był to raczej standard jednak przy zakupie dostałem tylko jeden zwykły kluczyk + serwisowy (czy przy pomocy tych kluczy będe potem w stanie zaprogramować klucz do zdalnego otwierania?)

3. Czy zaprogramowanie IMMO będzie możliwe z użyciem VAG'a na USB?

Może ktoś będzie w stanie trochę mnie naprowadzić w temacie za co z góry dziękuje i pozdrawiam.

Ad1. nalwepa (vlepaka) w bagazniku i jej rozkodowanie to podstawa wiedzy użytkownika :cool1:

Sprawdzisz wyposarzenie i daj znac a wtedy pomyślimy ....

Ad2. Klucze to zadanie dla immo apilot to praca sla cetrala.....i kod immo myślę że ma sie nijak do centalala. Jedynie przy kodowaniu pilota jest niezbedny ....bo immo ma nadrzędną rolę nad centalem (prosże mnie poprawic jak się mylę). Pilot ma zpu[enie inne kodowanie....on sie dopasowuje do kodu centralki.....przy czestotliwości 433MHZ

AD3. Jak masz plastikowa przywieszkę do kompletu kluczy to pewnie masz kod, a to juz jest dużo. Jeśli nie masz kodu to zwykłm VAGiem (nawet USB) odczytanie kodu immo to ...jak to ując marne szanse....I jest to robota dla zawodówców co o HEXach wiedzą co nieco.

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ok oto moje kody zdekodowane z nalepki:

E0A = No special edition

7A0 = Without CD changer/CD player

4UE = Air bag for driver and front seat passenger

6XC = Exterior mirrors: electrically adjustable

5SL = Left exterior mirror: aspherical

5RQ = Right exterior mirror: convex

1KD = Disc brakes, rear

J0R = Battery 380 A (80 Ah)

1LB = Disc brakes, front

1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

1BA = Standard suspension/shock absorption

3FA = Without roof insert (standard roof)

5MF = Decorative aluminum inserts

7X0 = Without park distance control

4R2 = Power windows front, mechanical window regulators rear

F0A = No special purpose vehicle, standard equipment

0L2 = Electric throttle actuation

8GL = Alternator 120 A

0G1 = Gearshift lever

0YF = Weight range 6 installation control only, no requirement forecast

0JG = Weight category front axle weight range 7

T4N = 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.A

3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding

8JH = Ellipsoidal headlight for driving on the right

U2A = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer

X0A = National sales program Germany

2PG = Steering wheel

8Q1 = Headlight-range adjustment

9Q0 = Without multi-function display/ on-board computer

8Z5 = Not hot country

M3L = 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/85 kW TDI with pump-jet injection system base engine is T4N/TD0

7Q0 = Without navigation device

C8N = Alloy wheels 7.5J x 18

7K0 = Without tire pressure warning light

4X1 = Side air bag front

2K1 = Reinforced bumpers

6R1 = Leatherette gearshift boot

3L1 = Manual height adjustment for left front seat

3Y0 = Without roll-up sun screen

4F1 = Central locking system

5D0 = Without carrier frequency - Czy to oznacza, że nie posiadam orbiornika radiowego do zdalnego otwierania zamka centralnego?? Jeśli tak czy ktoś może powiedzieć gdzie on wogóle jest zainstalowany żeby to sprawdzić??

1SA = Without additional engine guard

0GE = Emission standard EU3

Q1A = Standard front seats

4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield

Dodam też, że posiadam plastikową przywieszkę z kodem i kluczem serwisowym.

Również dodam, że wyposażenie które zdekodowałem z nalepki i tak różni się od tego co jest faktycznie, czy możliwe jest żeby "na ostatnią" chwilę dołożyli w salonie kilka rzeczy?? np. Podgrzewane siedzenia przednie i nie tylko....

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to vlepkę masz taksamo powaloną jak u mnie.....też mam 5D0 i tu ciekawostka mam 1 pilot co działa (niestety tylko jeden, drugiego nie moge dopisać).

Sterownik centralnego zamka (pilot, bez pilota) znajduje sie w prawej komorze bagażnika (taka mala skrzyneczka styropianowa).

jak znajdziesz sterownik to zapodaj zdjęcia numery jego.

Pytanie

Masz możliwość podpięcia do VAG?

Pozdrawia

Szycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to vlepkę masz taksamo powaloną jak u mnie.....też mam 5D0 i tu ciekawostka mam 1 pilot co działa (niestety tylko jeden, drugiego nie moge dopisać).

Sterownik centralnego zamka (pilot, bez pilota) znajduje sie w prawej komorze bagażnika (taka mala skrzyneczka styropianowa).

jak znajdziesz sterownik to zapodaj zdjęcia numery jego.

Pytanie

Masz możliwość podpięcia do VAG?

Pozdrawia

Szycha

Jutro sprawdzę jego nr. Mam też możliwość podpięcia pod Vag'a. Co istotnego należy sprawdzić?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK MASZ VAG no to działaj:

GRUPA CENTRALNY ZAMEK

1. Spisz kodowanie, numer, nazwę sterownika itp.

2. Sprawdz błędy

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK MASZ VAG no to działaj:

GRUPA CENTRALNY ZAMEK

1. Spisz kodowanie, numer, nazwę sterownika itp.

2. Sprawdz błędy

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Witam po urlopie i przepraszam za przerwę w temacie:

Ad.1 - Kodowanie programowe - 2049,

WSC Warsztatu - 6435,

Nr Ident. 8D0862257C ZV-Pumpe D14,

Ad.2 - Błędów BRAK,

Ad.3 - Sprawdzam po kolei jednak mam problemy z niektórymi,to co udało mi sie narazie odczytać to... zrobię dokładny update jutro po południu.

PS: Czy z powyższych inf. wynika już coś konkretnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że twoje kodowanie (002049) odpowiada za:

+002048 - Door/window lifter logic (the USA) / trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku),

+000001 - Heckklappe öffnen (Schliesszylinder Heck) (ab MJ 2001) / Open rear flap (lockcylinders tail) / otwieranie kufra z pilota

co po dodaniu daje 002049, idąc tym tropem masz centralny zamek sterowany zdalnie.

... jak znajdę jeszcze chwilę to może znajdę coś na temat numeru sterownika w ETKA

Ja bym zrobił próbę z adaptacją pilota 433 MHz, jest szansa że będzie działał.

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....od niedawna mam audi a4 z 2003r przy zakupie dostalem 2 kluczyki jeden z nich nie dziala wogole nie reaguje kiedy chce otworzyć auto,probowałem wymienic baterie ale tam jest cos jak by maly akumulator,Czy mozna to wymienic lub naprawic w jakis sposob.pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też nie miałem pilota. A czy nie prostszym i szybszym rozwiązaniem będzie instalacja alarmu lub trochę tańsza wersja - sterownik centralnego z pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Zrobilem odczyt dla blokow pomiarowych od 000-012 oraz 021 zresztą wszystkie inne do 045 też przeleciałem. Na wszystkich poza 000 miałem to samo - ERROR - not available czyli krótko mówiąc niedostępne....

Natomiast dla 000 otrzymałem "Note:SAVE/Ch. 00 Resets/All Factory/Defaults [test value - 000] zrobiłem SAVE jednak w stored vaule jest tylko przekreślone pole "---".

Co to oznacza? Chyba nici z centralnego....:/ kluczyk na 433MHz już posiadam tylko z niewyciętym ostrzem jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu się szybko podaje :blink:

Jak masz klucz to możesz działać: Pilot i ORI klucz (o grocie gołym narazie zapomnij).

Metod na dodanie klucza naliczyłem 9 (z użyciem VAG i bez VAG`a):

Na poczatek podam Ci metode nr 3 - metoda bez VAG`a

1. W środku auta (wcześniej zamknij wszystkie drzwi i bagażnik),

2. Naciśnij w tapicerce od strony kierowcy przycisk otwórz

3. Włórz kluczy do stacyjnki i daj na zaplon

4. Przytrzymaj oba przyciski w pilocie (otwieranie i zamykanie) aż zacznie świecić dioda (światło ciągłe jak puścisz przyciski)

5. Naciśnij przycisk Zamknij w pilocie (możesz spóbwać też z Otwórz ale wcześniej potóż wszystkie punkty)

6. Zapłon wyłącz i wyjmij kluczk ze stacyjnki

7. Wyjdz z samochodu i zrób test.

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu się szybko podaje :blink:

Jak masz klucz to możesz działać: Pilot i ORI klucz (o grocie gołym narazie zapomnij).

Metod na dodanie klucza naliczyłem 9 (z użyciem VAG i bez VAG`a):

Na poczatek podam Ci metode nr 3 - metoda bez VAG`a

1. W środku auta (wcześniej zamknij wszystkie drzwi i bagażnik),

2. Naciśnij w tapicerce od strony kierowcy przycisk otwórz

3. Włórz kluczy do stacyjnki i daj na zaplon

4. Przytrzymaj oba przyciski w pilocie (otwieranie i zamykanie) aż zacznie świecić dioda (światło ciągłe jak puścisz przyciski)

5. Naciśnij przycisk Zamknij w pilocie (możesz spóbwać też z Otwórz ale wcześniej potóż wszystkie punkty)

6. Zapłon wyłącz i wyjmij kluczk ze stacyjnki

7. Wyjdz z samochodu i zrób test.

Pozdrawia

SZYCHA

Nikt się kolego nie poddaje :> wręcz przeciwnie - już się martwiłem na którym szrocie odnajdę odpowiednią część żeby to zrobic :)) wkońcu nie na darmo zabieram komuś czas, żeby był potem przykład dla innych:) dzisiaj postaram się dorobić jeszcze ostrze do klucza i zastosować się do instrukcji. Dam update gdy to zrobie, póki co serdeczne dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...