Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wysokim cisnieniem oleju


BrzozkA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam klopot z cisnienem oleju albo z elektryką. Ale może od początku..

Byłem umówiony u mechanika, który zawsze ogarnia moje auto, na wymiane oleju (Motul Specific 5w40) w raz z filtrami.

Wyszedłem wczesniej sprawdzić czy jeszcze trzyma stan (troche przeciągnalem bo przejechałem 12000 a wymianiam co 10) i było ok. Odpalilem, przejechałem z 50m i zapalił się czerwony check oleju. Pierwsza myśl to za niskie cisnienie, gasze go żeby go nie zatrzeć.. Zadzwoniłem do mechanika co robić. Powiedział że jeśli pracuje normalnie, nie telepie to pewnie czujnik i żebym przyjeżdzał. Jeszcze tego samego dnia zadzwonił do mnie, że podmienił czujnik i jest w porządku, podłączył manometr i mówi że jest za WYSOKIE ciśnienie oleju. Podejrzenie padło na zaworek regulujący cisnienie w pompie oleju, więc miska w dół i wymiana. Następnego dnia kolega mówi że zmienił pompe oleju (używka ale w dobrym stanie) i dalej się zapala ale po przekroczeniu 2000 obr. Zostawiłem mu auto na weekend i mówi że sie poddaje bo wymienił wszystko co mechaniczne można bylo wymienić i dalej sie pali..Wsadził 2 pompe (bo może ta pierwsza też była uszkodzona-w końcu używka) 2 podstawy oleju, filtr, smog czysciutki, kanały drożne, miska czysta. Mówi że sprawdzał w sharanie z tym samym silnikiem(1.9TDI) cisnienie i było identyczne jak u mnie czyli- 1,8bar na jałowym, 3.4bar na 2000obr a na wysokich obrotach dawalo do 7 i zawór zbijał do 6. Mechanik uważa że została tylko elektryka. Wiecie co to może być bo ja już nie mam pomysłu. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że VW w wielu silnikach stosuje dwa czujniki ciśnienia oleju - jeden niskiego, drugi wysokiego ciśnienia. Nie wiem, czy tak też jest w 1.9 TDI, ale sprawdź ten trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ciśnienie oleju ma książkowe. Trzeba szukać w elektryce.

Na pewno ? Z tego co czytam to mam za wysokie..

http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-19-tdi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno:

- przy 2000 obr/min nie mniej niż 2 bary,
- przy wysokich obrotach silnika nie może przekroczyć 7 bar.

Pomiar wykonujesz na rozgrzanym silniku (olej min 80*C)

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Łukasz. Dziwna rzecz bo po 2 dniach stania, ruszylem auto i przestalo świecić ;) Myślę że to mogła byc wina wilgoci w kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam na niskich obrotach 4 bary a przy 2,2tys obrotów około 5,5 i tez mi siweci kontrolka ciśnienia oleju na dodatek jak wcisne check badź ten przycisk z kluczykiem koło checka wyskakuje napis motor abstellen OLSTAND PRUFEN nie wiem co to znaczy , czujnik oleju wymieniłem ale to nic nie dało (zakupiłem nowy) ktos wie moze o co to moze chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...