Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki = końcówka drążka kierowniczego?


Tomek_A

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, do któryś z kolei mój post w różnych działach, no ale problemów po zakupie mam kilka więc chciałbym się upewnić.

Problem: tylko na nierównościach typu kocie łby, nierówna kostka - ogólnie brak asfaltu - po prawej stronie z przodu słychać straszne telepanie/stukanie - jakby było coś luźnego.

Na stacji diagnostycznej praktycznie nic sensownego nie stwierdzil bo ich zdaniem zawieszenie w miare świeże i zadnych luzów nie ma.

Na warsztacie gość dopatrzył się że prawa końcówka drążka kierowniczego tak hałasuje. Do wymiany. Ale ostatecznie potwiedzi to rozbierając całość - wtedy ma się okazać czy to tylko końcówka czy cały drążek.

Czy Waszym zdaniem takie efekty może dawać końcówka drążka?

I orientacyjne ceny: wymiana końcówki drążka - koszt z częściami około 250 zł

Jeśli regeneracja całego drążka to około 600 zł + 400 zł robocizna.

Czy to wszystko (diagnoza/ceny) są w miarę sensowne?

Czy po wymianie końcówki trzeba ustawiać zbieżność?

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być końcówa, może być sworzeń, a równie dobrze w innym aucie które miałem waliło mi łożysko bo piasta była wytarta,

każda ingerencja w zawieszenie szczególnie przód wymaga robienia zbieżności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sworzeń górnego wahacza przedniego, po wymianie wahaczy ustawianie zbieżności jest zalecane, ale można bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się coś z kierownicą w czasie stuków? Może być przekładnia. Nagraj jakiś filmik.

Całkowicie nic się nie dzieje. Gdyby nie te odgłosy na pewno nic bym nie zauważył.

Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka

Sorry odpisałem z tel a tu mam jakiś konto z tapatalk :)

Edytowane przez pancho_kce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Mam podobny problem jak w 1 poście. Dzisiaj rozpiąłem górne wahacze od strony pasażera(oczywiście zapieczona śruba,wiercenie itd ale poszła),nie ma luzu na sworzniach i na tulejkach gumowych. Następnie poszła do rozpięcia końcówka drążka kierowniczego,ale po sprawdzeniu nie ma luzu góra/dół na sworzniu. Drążek ruszając w prawo/lewo tak samo nie ma luzu. Za ciekawostkę dodam jadąc sam po małych nie równościach słuchać z prawej strony szybkie stuki,ale jadąc z pasażerem nie ma tych stuków. Cóż to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na drążku sprawdzasz pociągając go mocno i energicznie do siebie,może być prawie nie wyczuwalny luz ,a podczas jazdy mocno stuka,miałem tak u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2016 o 22:54, greg2505 napisał:

luz na drążku sprawdzasz pociągając go mocno i energicznie do siebie,może być prawie nie wyczuwalny luz ,a podczas jazdy mocno stuka,miałem tak u siebie

a taki minimalny luz jest odczuwalny na kierownicy czy tylko stuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bo po wymianie po za brakiem stuknięcia , auto zachowywało się tak samo, na kierownicy nic nie było czuć, tylko było słychać przy cofaniu na skręconych kołach przy zjeżdżaniu np z krawężnika, w moim przypadku koła skręcone w prawo , luz na prawym drążku 

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greg2505 napisał:

Raczej nie bo po wymianie po za brakiem stuknięcia , auto zachowywało się tak samo, na kierownicy nic nie było czuć, tylko było słychać przy cofaniu na skręconych kołach przy zjeżdżaniu np z krawężnika, w moim przypadku koła skręcone w prawo , luz na prawym drążku 

a ten "prawie nie wyczuwalny luz" to jak namierzyles? po demontazu, czy na aucie ruszając kołem też było to czuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręciłem końcówkę drążka od zwrotnicy i energicznie szarpnąłem do siebie kilka razy,za koło nic nie czuć ,byłem na szarpakach i nic ,mówili że wszystko sztywno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, greg2505 napisał:

odkręciłem końcówkę drążka od zwrotnicy i energicznie szarpnąłem do siebie kilka razy,za koło nic nie czuć ,byłem na szarpakach i nic ,mówili że wszystko sztywno

dzięki jutro też tak zrobie :) już wymieniłem naprawde wszystko w tym samochodzie a dalej coś sie tłucze jak gołąb w rumuńskim garnku. Mam nadzieje że będzie tam jakiś luz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2019 o 21:52, misiek95 napisał:

dzięki jutro też tak zrobie :) już wymieniłem naprawde wszystko w tym samochodzie a dalej coś sie tłucze jak gołąb w rumuńskim garnku. Mam nadzieje że będzie tam jakiś luz :)

Jak prawie  każdy ,  prośi o pomoc, wypyta, wybada, wymieni i  zamyka  temat , a dla potomnych to co???  Wiem że temat stary ale ie o to chodzi w moim wpisie  piz*rawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...