Skocz do zawartości
IGNOROWANY

upgrade hamulcow przod 280->312 +tyl - cos jeszcze?


przemek4net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7

hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem)

Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem")


Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288)

Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy


Wiec np jakbym kupil takie cosik


czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal?


Potencjalne problemy:

wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham)

Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami


Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16?


Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu?

Pozdrawiam,

Przemek


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swapie hamulcow z 288 na 312 zmieniasz tylko tarcze i jarzma. Reszta zostaje stara, tj oslony, zaciski. Podobnie ma sie tył. Z 245 na 255 zmieniasz tarcze i jarzma i montujesz do kupy. Robilem u siebie taki swap i jestem zadowolony. Skóry z twarzy przy hamowaniu nie urywa ale czuc róznice

Edytowane przez Nole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7
hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem)
Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem")
Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288)
Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy
Wiec np jakbym kupil takie cosik
czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal?
Potencjalne problemy:
wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham)
Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami
Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16?
Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu?
Pozdrawiam,
Przemek

w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7

wiem, (kody czescie zaczynajace sie od 8E0 ) dlatego watek zalozylem w b6/b7 ale admin/moderator przerzucil to do inne :D

niemniej zakladam, ze zwykla typowa 16tka wchodzi bez problemu z hamulcami 312?

Tarcze ktore mam teraz w tym aucie sa zjechane okrutnie ale przejechaly 160 tys i ogolnie auto w zwyklym uzytkowaniu nigdy na za slabe hamulce nie cierpialo (200 raczej czesto sie nie jezdzi)... jak mialem rownolegle passata b5 2.5v6tdi przedlift to w sumie exeo lepiej hamowalo co przypisywalem ogolnemu stanowi hamulcow (pyn, pompa itp)... jeszcze sie chwile polamie i albo kupie cos jak z linka + nowe klocki i moze nowe tarcze jak "super stan" okaze sie "super kicha"

Czy wymieniajac zaciski na ze szrotu pokusilibyscie sie o jakas ich renowacje (gumki by plyn nie ciekl - czy tego rodzaju usterki w naturze nie wystepuja?)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakuj wsio od 2.0tfsi B7

warunek: kola 16tki musza zostac (mam opony lato + zima 16)

mowisz o 320 czy tych 340cos? - wydaje mi sie, ze jak seryjne wytrzymaly i nie zawiodly przez 160tys km to moze 312 tez sie nadawac beda :D

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

312 a 320 to przepasc

pewnie tak samo jak 280/288-> 312 i 320 -> 340cos... powiedzmy, ze poniewaz obecnie 90% tras auto jezdzi po miescie to kazda zmiana na wieksze to fanaberia

Inaczej: czy na 100% na 320 wejda 16tki zwykle (nie wiem jakie ET... zwykle i na oko jak w passacie B5 mialem)

widze, ze sa 2 pompy hamulcowe w etce... zakladam pesymistycznie, ze mam slabsza - czy nie ma pozniej problemu z wydajnoscia "slabszej" pompy?

zwrotnica: nie sprawdzalem ale zakladam, ze jest ta sama niezaleznie od hamulcow w rozmiarze 280-320?

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek,

zestaw 320x288 z np. 2.0TFSI B7 wejdzie na typowe 16 calowe obręcze OEM z ET42 - temat już wielokrotnie na forum wałkowany. I zostanie kilk mm przerwy pomiędzy zaciskiem a felgą.

I tak jak pisze DEV pomiędzy 312 a 320 jest przepaść, z uwagi na mocniejszy zacisk w przypadku 320 (to jest ten sam zacisk jak w 345mm od S4 B6).

Ale najprościej to ogarniesz tak jak planowałeś 288-->312mm, czyli zacisk ATE zostaje ten sam, a zmieniasz tylko jarzmo i tarcze.

Przy tej mocy nie mogłeś mieć przodu 280mm, bo ten set montowali np w 1.6Pb 101PS - zaciski Lucas, niekompatybilne z jarzmami ATE 288 lub 312.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacandrzej napisał:

Witam Wszystkich

W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski?

Pozdrawiam 

Masz 288/25mm

Zmieniasz tylko jarzma i tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev dziękuję za informację.

Być może ktoś zmienił u mnie tarczę z 288 na 280.

Luz promieniowy między tarczą a zaciskiem jest w tej chwili ok. 6mm.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Kontynuując, 

Przy zmianie na 320 przód z 288 zmieniamy same podzespoły w hamulcach czyli jarzma, zaciski tarcze i klocki i można pompę hamulcowa zostawić stara? Ewentualnie sprawdzić/zmienić przewody tak?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Norezi napisał:

Witam, 

Kontynuując, 

Przy zmianie na 320 przód z 288 zmieniamy same podzespoły w hamulcach czyli jarzma, zaciski tarcze i klocki i można pompę hamulcowa zostawić stara? Ewentualnie sprawdzić/zmienić przewody tak?

pompa stara, przewody nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak z osłonami tarcz przy zmianie z 288/245 na 320/288 jeśli chodzi o Exeo? Też trzeba zmieniać na większe z przodu i z tyłu? 

Edytowane przez MManeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...