Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Naprawa zatartego blb


michuthebest

Rekomendowane odpowiedzi

Obrócilo panewki ok ale to nie sądzę żeby na zryty czop założył nowe panewki,wal do szlifu i wtedy panewki na pierwszy szlif...chyba że wal zmienił czym się nie pochwalił

Niektórzy potrafią określić obrucone panewki jak nawet zadra będzie -tak jak w przypadku 2u literówki która kilka dni temu zrobiłem, ukrycil się zabierak, na wszystkich panewki zadra w szczególności na panewki korbowe 4tego cyl i 5 głównej wału -poszły wszystkie panewki nowe do tego drugie turbo,pompę zrobiło futurum i motor żyje... 1500km dotarcia, zmiana oleju i ogień

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem od Niemca z niesprawnym silnikiem.... Zająłem miche gniazdo wyrobione... wałem nie szło ruszyć.... Nie wiedziałem czy rozrząd przeskoczyl... Korbowod dałem do sprawdzenia nic nie wytarlo wal też ok to kupiłem nominaly panewki na dół i założyłem pompę po regeneracji bo miałem pod ręką. Wałem świeży olej i chciałem sprawdzić czy przeskoczyl, i po założeniu dolnej blokady górnym brakowało poluzowalem napinacz ustawiłem ssący i wydechowy na blokady obróciłem dwa pełne obroty wałem głównym nic nie chaczylo to odpalam. Odpalil ale słychać stuki takie tlmetaliczne i wibracje... Ale wyjechałem z garażu bo potrzebowałem kanału i jakoś pod górkę miał siłę ale te metaliczne stukanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem sprawdzić czy przeskoczyl, i po założeniu dolnej blokady górnym brakowało poluzowalem napinacz ustawiłem ssący i wydechowy na blokady obróciłem dwa pełne obroty wałem głównym nic nie chaczylo to odpalam.

No to teraz ustaw rozrząd tak.jak był za nim ty go ruszales, dobrze ustawiony rozrząd przestawiles na nie prawidłowo czyli przestawiles wal z 14 na 12 a ma być na 14

Na kole pasowym wału od paska PK masz nacięcie i na obudowie rozrządu jest wypustek ze strzałką (na złożonym przodzie ciężko to dojrzeć) który ma się pokrywać z nacięciem na kole pasowym - ustaw te znaczki aby się zgrywały i sprawdź czy pasują ci blokady w walki rozrządu... :-) napewno nie....

Lub na odwrót - ustaw walki na blokady i zobacz czy zgrywają się znaczki na kole pasowym wału

Jeśli mam rację że popelniles błąd to teraz aby to wrócić :

- odkręcić całkowicie śruby od regulacji wałków -napinacza nie ruszaj

- Przestaw dolny wal -znaczki mają się pokryć

- kluczem 18-19mm...? :-? w rękę i centralną śrubą wałka przykrecaj abyś mógł wkręcić spowrotem śruby regulacyjne ustawiając walki odrazu na blokady...

Ewentualnie vcds'em sprawdź synchro w razie konieczności wyreguluj...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też zastanawiałem się nad tym znakiem na obudowie i na kole prasowym wycięciu i powiem Ci szczerze u taty też blb ma synchronizacji na -1 i patrzyłem i też te znaki siebie pokrywają... Auto chodzi normalnie.. Więc te dwa znaki Noe wiem jak sięgają do ustawiania rozrządu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz nowe panewki czopy wału ok to dla świętego spokoju zdjął bym ten rozrząd i sprawdził. Fakt trochę rozbierania jest ale wykluczysz kolejna rzecz. Jak zaczniesz kombinować to wpakujesz kupę kasy w motor nie potrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wcześniej mi ten temat umknął.

Info wyjaśniające ustawienie wału w pozycji do wymiany rozrządu i innych prac.

Jako, że w obecnych czasach, są dostępne odpowiednie narzędzia, w przypadku prac zwłaszcza takich jak wymiana rozrządu warto z nich korzystać.

Wątpliwości czy wał ma mieć znak ustawiony na pozycję godz, 12 czy 14 rozwiewają niezbędne do użycia blokady, a są ich 2 rodzaje.

Jedna dla koła rozrządu na wale z przestrzeniami pomiędzy zębami okrągłymi a druga z owalnymi. Na blokadzie jest znak który ma się pokrywać ze znakiem

na kole wału i w zależności od pasującej blokady ten znak jest na poz. 12 lub 14.

 

 

 

fot. zapożyczone.

Ważne

1. Wypust wału korbowego dla koła rozrządu ma spłaszczenie, które w ZZ ustawione jest zawsze na 12.00.

2. dodatkowo otwory mocowania śrub koła pasowego również powinny być ustawione tak aby jeden z nich był na 12.00

3. pozycję znaku na kółku rozrządu sankcjonuję opisany powyżej jego rodzaj,

                   - jeżeli znak na kółku rozrządu jest równo z otworem na śrubę koła pasowego wtedy wał ustawiamy na 12.00 koło z lit F górna fot.

                   - jeżeli znak na kółku rozrządu jest pomiędzy otworami na śruby koła pasowego wtedy wał ustawiamy na 14.00 koło z lit H dolna fot.

dodatkowo po ustawieniu na na silniku znak musi być równo ze znakiem na właściwej blokadzie i wtedy jesteśmy w domu.... lub w przypadku przeciwnym gdzieśmy w.... hen, w polu.

4. uwaga w przypadku jeżeli jesteśmy w polu, i mamy wątpliwości, to usuńmy świece żarowe, aby kręcąc wałem wyczuć ew. kolizję. i nic na siłę, a czy na siłę czy nie, to kwestia doświadczenia, każdy PD stawia opór, więc może PD a może krzywiący się właśnie zawór:decayed:. Mając wątpliwości poszukajmy fachowca albo szukajmy porad.

5. generalnie do 2006 roku, w blb mogą występować koła rozrządu z 038105263F i jak widać o usytuowaniu znaczka, na blokadzie wypadnie on na godz. 12.00

  Tak samo w BKE występują 038105263H więc godz. 14.oo.

Bardzo ostrożnie bym generalizował, 2.0 czy 1,9 ponieważ z jakiejś przyczyny na wale może być koło inne niż się spodziewamy. A wtedy zonk...

100_0433.JPG

038105263h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...