Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0TDi - wyrzuca płyn


biz0n

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik to 3.0bTDi - 313PS, pojawił się od pewnego czasu problem:

Podczas szybkiej autostradowej jazdy 200+ km/h wyrzuca płyn chłodnicy, przez zbiorniczek albo tym zaworem pod zbiorniczkiem - jakieś pół litra na drodze ok. 200km

Został wymieniony na nowy oryginalny zbiorniczek, korek, wraz z zaworem i wężem

Ale problem nie ustał.

Problemu nie ma, gdy jeździmy do 150-170km/h - płyn wtedy nie zostaje wyrzucony.

Zapewne tworzy się gdzieś za duże ciśnienie?

Po okręceniu korka od płynu chłodniczego nie czuć zapachu spalił, ani nie widać oleju.

Stan oleju tez nie ulega zmianie.

Podnoś czapkę, choć objawy aż tego nie potwierdzają?

Na co można jeszcze zwrócić uwagę?

Silnik ma seryjne doładowanie, które jest już spore - chyba ponad 2 bary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chłodnica EGR, niekoniecznie będzie czuć spaliny, bo dużo nie potrzeba żeby wypchnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydmuchana uszczelka pod głowica . Chłopaki z ctr tuning robili takie audi a6 3.0 tdi 233KM identyczny objaw

Przyczyna wydmuchana uszczelka pod głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz na test spalin w plynie. Na pewno pokaze prawde. Mialem podobny przypadek (co prawda nie w 3.0), wyrzucalo płyn tlyko przy ostrej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej sprawdzic chlodnice egr jakby byla uszczelka to by pompowało ciśnienie na postoju tez, moża sprawdzic czy nie ma spalin w płynie. Poza tym przy takiej jezdzie i uszkodzonej uszczelce napewon uszkodzenie by sie powiekszyło i pompowało jak szalone, a chłodnia egr puszcza w zależności od predkości obrotów pompy wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tylko co da test spalin, skoro zależnie od uszkodzenia chłodniczki EGR mogą być spaliny w płynie też z tego powodu, szczególnie przy dużym doładowaniu...

No i tak jak kolega Romanzlasu pisze, przy kilku takich przejazdach płyn by już zdrowo walił po uszczelce. Miałem strzeloną akurat w V6 benzynie i po 2kkm uszczelka z trudności z paleniem rano lała tak, że zablokowało tłok...

Edytowane przez olinek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja z lekko przepuszczającą uszczelką jezdziłem poł roku i sie nie powiekszala dziura. Rożne są przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź Chłodniczkę jak koledzy piszą. Przy uszczelce często jeszcze leci biały dym z wydechu i widać pęchęrze w zbiorniczku bo układ się zapowietrza.


wystarczy obejść chłodniczkę i zobaczysz czy problem dalej jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bizon - dowiedziałes sie co było powodem twojego problemu?

Dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...