Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana krzyżaka


hidden22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. od paru dobrych miesięcy mam problem z luzami nie kierownicy. dzisiaj postanowiłem zobaczyć czego to wina. zdjąłem osłonę pod kiera złapałem w rękę krzyżak cały i zacząłem rusza czuje delikatne luzy na całym krzyżaku. wole od tego zacząć i wydać 40zl na używany krzyżak niż odrazu zaczynać od magla. może ktoś już sam wymieniał krzyżak i dalby wskazówki jak zabrać się za to? jeśli bym wymienił krzyżak to jeszcze coś może powyżej krzyżaka od strony kierownicy mieć luzy? najbardziej czuje jak kiera lata i stuka w niej coś jak jadę po drodze kamiennej. pozdrawiam


ps czy krzyzak z b7 bedzie pasowal bo b6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. od paru dobrych miesięcy mam problem z luzami nie kierownicy. dzisiaj postanowiłem zobaczyć czego to wina. zdjąłem osłonę pod kiera złapałem w rękę krzyżak cały i zacząłem rusza czuje delikatne luzy na całym krzyżaku. wole od tego zacząć i wydać 40zl na używany krzyżak niż odrazu zaczynać od magla. może ktoś już sam wymieniał krzyżak i dalby wskazówki jak zabrać się za to? jeśli bym wymienił krzyżak to jeszcze coś może powyżej krzyżaka od strony kierownicy mieć luzy? najbardziej czuje jak kiera lata i stuka w niej coś jak jadę po drodze kamiennej. pozdrawiam

ps czy krzyzak z b7 bedzie pasowal bo b6?

Sprawdź czy masz różnicę na maks wysuniętej / schowanej kierownicy. Jak nie krzyżak to jednak stawiałbym na luz na listwie przekładni co jest normą na naszych drogach (jazda po ulicy z kostki/płyt, przejazdy kolejowe - typowe do poznania).

Edytowane przez Bruuuum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysuwasz kierownicę max do siebie i blokujesz ,odkręcasz śrubę od magla ,następnie zdejmujesz z magla i wyciągasz z kolumny ,krzyżak na wierzchu ,do póki nie skręcisz z powrotem nie ruszaj ani kierą ,ani przekładnią ,krzyżak ma być zamontowany w tej samej pozycji ,inaczej zerwiesz taśmę poduchy przy skręcie,co do luzu gdzieś czytałem ,że robi się na łożyskach w kolumnie,u mnie jest tak ,że jak złapiesz za krzyżak przy kolumnie to chodzi góra-dół i na boki ok 2mm,krzyżak na przegubach luzu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. dzisiaj dotarl do mnie krzyzak. wiec postanowilem wziasc sie za wymiane i zoabczyc czy krzyzak jest winny stukania w kierze. odkrecilem srube od krzyzaka co trzyma magiel i nie moge wyjac calego krzyzaka... moze ktos robil to i podzieli sie jak wyjac ten caly krzyzak? dodam ze kiere wysunalem calkiem do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz z magla i wysuwasz z kolumny,u mnie wyszedł bez problemu,kiera max wysunięta

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomogla ci wymiana krzyzaka? czy mailes cos inengo ze pukalo ci?


jednak udalo sie :) wyciagniety stary zalozony inny moze lekko lepiej ale jesczze nie to. jak mialem kiere wyciagnieta do siebie i poruszam cala obudowa kiery to czuje luzy boczne cos mi sie zdaje ze chyba ta kolumna ma luzy jeszcze. wymieniales juz ta kolumne? pisales cos ze tam jest jakies lozysko i cos mi sie zdaje ze tam siadlo cos w nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krzyżaku luzu nie miałem ,też mi się wydaje że to kolumna ,co do łożyska gdzieś czytałem że można je wymienić,u mnie jak złapiesz za krzyżak to jest luz w połączeniu z kolumną ,nie mam czasu się za to wziąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki plastik na krzyżaku jest winowajca wyrabia się najczęściej dostaje w d*p* jak się końcówek drążków nie wymienia jakby padły łożyska w kolumnie to cała kiera chodziła by dół-góra i na boki . Widziałem już taki przypadek .a tu sam krzyżak ma luz na tym plastiku czuć ręką jak się przypatrzec od dołu i ruszać nim to widać ze ma luz w gnieździe. Samo gniazdo w kolumnie jest metalowe wiec nie ma szans co by się wyrobiło. To po prostu plastik . Obkleilem go zwykła kropelka i problem znikł . Co prawda nie na długo bo kropelka nie jest za bardzo wytrzymała ale już wiadomo co jest problemem. Najgorsze ze sam krzyżak w aso nie występuje a razem z kolumna to sami wiecie ile kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, buczek136 napisał:

Chłopaki plastik na krzyżaku jest winowajca wyrabia się najczęściej dostaje w d*p* jak się końcówek drążków nie wymienia jakby padły łożyska w kolumnie to cała kiera chodziła by dół-góra i na boki . Widziałem już taki przypadek .a tu sam krzyżak ma luz na tym plastiku czuć ręką jak się przypatrzec od dołu i ruszać nim to widać ze ma luz w gnieździe. Samo gniazdo w kolumnie jest metalowe wiec nie ma szans co by się wyrobiło. To po prostu plastik . Obkleilem go zwykła kropelka i problem znikł . Co prawda nie na długo bo kropelka nie jest za bardzo wytrzymała ale już wiadomo co jest problemem. Najgorsze ze sam krzyżak w aso nie występuje a razem z kolumna to sami wiecie ile kosztuje

Gdzie ten plastik jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij krzyżak to napewno go zobaczysz to biała końcówka ona jest z plastiku ( cześć która wchodzi w kolumne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, buczek136 napisał:

Wyciągnij krzyżak to napewno go zobaczysz to biała końcówka ona jest z plastiku ( cześć która wchodzi w kolumne)

Dokładnie ta część się wyciera i krzyżak chodzi góra dół i na boki , jedyne wyjście to szukać używki z małym przebiegiem , ale u mnie stukał magiel , po wymianie mimo luzu na tym plastiku krzyżaka ,nie ma już stukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A luz czujesz delikatny na kierownicy przez krzyzak ? U mnie magiel delikatnie tez juz ma luz ale jak obkleilem ten plastik i wszedł ciasno to jest niebo a ziemia i jeździ się super luz jest na maglu dosłownie minimalny tak ze ciężko go wyczuć kierownica fajna sztywna tylko kurcze to długo nie wytrzyma i rozglądam się za innym ale ciężko znaleźć dobry oglądałem dużo b7 na szrotach i wszystko rozje*ane. O b6 juz nawet nie wspominając

Edytowane przez buczek136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem luz na listwie przekładni , teraz nie ma luzu , auto pewnie się prowadzi , wcześniej musiałem cały czas kierownicą machać, teraz puszczam i auto jedzie prościurko,Jak masz luz na maglu to on jest przyczyną luzu na kole 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...