[A4 B6] SWAP 3.0 ASN na 2.7T ARE
0

    34 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć czy orientujecie się jaki jest koszt samej roboty za swap z 3.0 ASN na 2.7T ARE?

    Trochę poszukałem po googlach ale nie jestem pewien do końca czy mogę zostawić wtedy Tiptronika 5hp19FLA, z tego co sprawdzałem w A6 C5 2.7T była ta sama skrzynia.

    Zastanawiam się nad tym, ponieważ nie chce już drugi raz remontować ASN... Najpierw panewki, a teraz wyszło, że mam rysę na 1 i 2 tulei cylindra (ogólnie dziwne, bo po wymianie uszczelki pod głowicą i przejechaniu max 300km zrobiło się jeszcze gorzej wywala płyn i cały czas układ się zapowietrza, a wcześniej brała z 1l płynu na 3tyś km ale silnik pracował normalnie). Więc albo 2.7T albo będę musiał się pożegnać z moją B6 czego bardzo nie chcę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć czy orientujecie się jaki jest koszt samej roboty za swap z 3.0 ASN na 2.7T ARE?

    Trochę poszukałem po googlach ale nie jestem pewien do końca czy mogę zostawić wtedy Tiptronika 5hp19FLA, z tego co sprawdzałem w A6 C5 2.7T była ta sama skrzynia.

    Zastanawiam się nad tym, ponieważ nie chce już drugi raz remontować ASN... Najpierw panewki, a teraz wyszło, że mam rysę na 1 i 2 tulei cylindra (ogólnie dziwne, bo po wymianie uszczelki pod głowicą i przejechaniu max 300km zrobiło się jeszcze gorzej wywala płyn i cały czas układ się zapowietrza, a wcześniej brała z 1l płynu na 3tyś km ale silnik pracował normalnie). Więc albo 2.7T albo będę musiał się pożegnać z moją B6 czego bardzo nie chcę.

    Jak najbardziej możesz to zgrać z twoim automatem, koszta zależą od zakresu prac :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu.

    zgodzę się frajda z jazdy manualem jest większa, ale z zapasem mocy 2.7 jeździ się bardzo wygodnie i przyjemnie również automatem

    Edytowane przez czorny_07

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu.

    chyba nie jeździsz po dużym mieście pisząc takie rzeczy.

    Po przejechaniu 20 km w korku w czasie 3 godzin zmienił byś zdanie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, racja nie mieszkam raczej w mieście wiec nw. Nie wątpie w to że jest wygodniej, nawet sam myśle w przyszłym audi mieć Tipa. Ale do 2.7BiT montował bym manuala

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Bez 15000zl nie ma co podchodzic

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Bez 15000zl nie ma co podchodzic

    No to faktycznie szkoda ruszać :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za info, już dostałem szczegóły od czorny_07.

    @Dev z tego co aktualnie widzę to idzie się zamknąć w 10k, chyba że coś nieświadomie pomijam.

    Edytowane przez czarko

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Owszem zamkniesz się w tej kwocie z tym że pojezdzisz tydzień, dwa i coś zdechnie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A możesz rozwinąć np co może zdechnąć, co warto zrobić na początek ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprzęgło, turbiny, uszczelnienie calego silnika i parę innych pierdół

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprzęgło - to jest automat -> jest sens ? szczególnie że albo zostanę w standardzie albo mały mod.

    Turbiny - chciałbym znaleźć taki silnik, który już miał regenerowane/wymieniane turba lub ktoś pomoże mi ocenić aktualny stan

    uszczelnienie całego silnika wchodzi w koszt tych 10k

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Robiliśmy taki swap z asn tyle że w a6 też z automatem. Robiłem pod to wszystko wiązkę, pogadam z kumplem o całych kosztach

    Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprzęgło - to jest automat -> jest sens ? szczególnie że albo zostanę w standardzie albo mały mod.

    Turbiny - chciałbym znaleźć taki silnik, który już miał regenerowane/wymieniane turba lub ktoś pomoże mi ocenić aktualny stan

    uszczelnienie całego silnika wchodzi w koszt tych 10k

    No to startuj. Będę kibicować.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość

    Joo, kupisz "zregenerowane turbiny" na papierze. Wysrają sie po miesiącu i znów bedziesz targać silnik z budy. Raz a porządnie zrobić to co Ci wykropkował Dev, wydać pare talarów więcej i spać spokojnie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Joo, kupisz "zregenerowane turbiny" na papierze. Wysrają sie po miesiącu i znów bedziesz targać silnik z budy. Raz a porządnie zrobić to co Ci wykropkował Dev, wydać pare talarów więcej i spać spokojnie.

    od kiedy? nie wiem w jakim zakładzie regenerujesz turbo, osobiście nigdy nie miałem z tym problemów...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pogoń te A4 i kup A6 z tym motorem - mniej srania się teraz jak i przy następnej sprzedaży.

    A miejsca w środku nigdy za wiele, szczególnie w A4.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja jak bym miał zbędne 10-15k to wolał bym wrzucić tu 2.7 niż zamieniać na gotowe a6 (tylko koszty o wiele wyższe BO "sprawnego" ASN w a4 można by wymienić na "sprawnego" BiT w a6). a4 jest o wiele zgrabniejsza i lżejsza co za tym idzie lepsze osiągi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a4 jest o wiele zgrabniejsza i lżejsza co za tym idzie lepsze osiągi.

    Zgrabność? Proszę Cię... te taczki są już tak stare, że moim zdaniem obie są już wizualnym parchem :wink:

    Z tymi wagami i osiągami A6-tek to już Ci kiedyś Kruk pdfy linkowałem z oficjalnymi danymi... to nie Gulfy i Syfiki by urządzać sobie wyścigi spod świateł, ścigać się nimi po torze czy wchodzić ostro w zakręty. Pół sekundy gorszy sprint do setki ma aż takie znaczenie?

    Przypomnę:

    A4 3.0q manual/tip: sprint: 7,1s/8,7s masa: 1515kg/1555kg spalanie: 11,1l/10,8l (l/100km)

    A6 3.0q manaul/tip: sprint: 7,6s/8,7s masa: 1590kg/1640kg spalanie: 11,3l/11,3l (l/100km)

    Dziwna sprawa z automatem ale dla A4 i A6 czas 0-100km/h jest taki sam wg. oficjalnych danych :hi: Zaś różnica mas A4 vs. A6: ~5% Acha...

    A6 2.7q manual/tip: sprint: 6,8s/7,4s masa: 1660kg/1705kg spalanie: 11,6l/12,2l (l/100km)

    Różnica mas pomiędzy A4 3.0 vs A6 2.7: ~9%, spalanie w jeździe mieszanej jest ciut wyższe, ale A6 2.7BiT zadowala się tańszą o ok.7% (od Pb98 - której wymaga 3.0) 95-tką, której spala o 10% więcej niż A4 3.0 - sumarycznie koszty przejazdu 100km będą więc porównywalne.

    No jest o co walczyć... :decayed:

    Jeśli chodzi o wagi samych silników to 3.0 waży 165kg z osprzętem a 2.7BiT jakieś 200kg... więc z 1555kg jakie ma A4 3.0q w tipie zrobi się po swapie 1590kg... a to już blisko wagi A6-tki z motorem 2.7q w tipie... 115kg różnicy w wadze, czyli jakieś niecałe 7% :hi:

    Edytowane przez BeyerBrown

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ja jakbym zaczynał taką zabawę to silnik od s4 z b8 na kompresorze, taki silnik widziałem już za 11 tysięcy z 2014 roku są i droższe. Potem do APR Polska i lekko robią ci 400 kucy. Tylko co do skrzyni wtedy nie mam pojęcia. No koszty też były by nie małe.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a gadasz BB kto się nie zna na modelach ałdy to w życiu by nie pomyślał że ten mój wiekowy samochód jest taki stary każdy mówi 2007/8 hehe są w szoku jak im mówie rocznik lampy, dokładki pod kolor, łezka na klapie, fajne fele i autko dalej jest na czasie. Jeżeli chodzi o mnie takiego swapa raczej nie zrobię ładnie mi się kula ASN a nie mam Q więc troche bez sensu pakować BiT i jakieś 300kucy na ośkę he. Darox5 z 2.7 też uzyskują takie moce hehe i większe :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Będzie swap.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :thumbup1:

    z ciekawość na razie seria czy od razu power up?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie warto robić serii. Najlepiej od razu iść w określoną moc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Będzie 2.7T AGB. Zostaje w serii, z tego co czytałem tip wytrzymuje max 420Nm.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak z ciekawości, bo też bede robił takiego swapa, wiesz już gdzie i mniej więcej za ile ?

    Edytowane przez sH3ep

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a gadasz BB kto się nie zna na modelach ałdy to w życiu by nie pomyślał że ten mój wiekowy samochód jest taki stary każdy mówi 2007/8 hehe są w szoku jak im mówie rocznik lampy, dokładki pod kolor, łezka na klapie, fajne fele i autko dalej jest na czasie. Jeżeli chodzi o mnie takiego swapa raczej nie zrobię ładnie mi się kula ASN a nie mam Q więc troche bez sensu pakować BiT i jakieś 300kucy na ośkę he. Darox5 z 2.7 też uzyskują takie moce hehe i większe :wink:

    Chyba wszyscy w Twojej okolicy jeżdżą Golfami 2, że tak gadają :decayed::D:wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Swap zrobiony. Nie zostało w serii, jest mod na 320km i 480Nm.

    Skrzynia działa elegancko, zobaczymy co wyjdzie z czasem, bo aktualnie zrobiłem mało km.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 3.02.2017 o 16:04, czarko napisał:

    Swap zrobiony. Nie zostało w serii, jest mod na 320km i 480Nm.

    Skrzynia działa elegancko, zobaczymy co wyjdzie z czasem, bo aktualnie zrobiłem mało km.

    jaki koszt ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy