Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie kolektora ssącego


pimpam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę jak zdjąć, rozłożyć i wyczyścić kolektor ssący na przykładzie mojej A4 B8 2.0 tdi CAGC.

Pacjent:

ZUr92BF.jpg

QI0i5rV.jpg

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem co trzeba odłączyć/zdemontować:

Ez8JeFY.jpg

Na czerwono zaznaczyłem, śrubki, wtyczki nakrętki, przewody i wężyki jakie trzeba zdjąć/ odkręcić, a na zielono śruby których nie widać na fotce ale tam są. Te dwie gustowne czerwone linie to listwa paliwowa i przewód paliwowy które musimy zdemontować żeby móc wyjąć i odkręcić przede wszystkim kolektor. EGR i przepustnica mogą zostać je możemy zdjąć jak już sobie kolektor zrzucimy. Musimy rozłączyć też dwa przewody te z gumowymi końcówkami z pompy wtryskowej i poodkręcać uchwyty tych przewodów od kolektora. Odpinamy wszystkie wtyczki wtrysków, czujnika położenia klap, wtyczkę od EGR, przepustnicy - z niej także zdejmujemy dolot powietrza oczywista oczywistość. Dalej obie wtyczki z listwy wtryskowej, odłączamy także od niej wszystkie przewody paliwowe. Listwa siedzi na 2 śrubach torx z resztą jak i wszystkie inne śruby , które musimy odkręcić, każda torx nie pamiętam tylko rozmiaru. Po odpięciu wszystkich wtyczek możemy unieść swobodniej wiązkę do góry i wysunąć odkręconą listwę. I tu uwaga troszkę paliwa wyleci i z listwy i z przewodów paliwowych więc dobrze mieć jakąś szmatkę bądź mały pojemnik na zlewki.

Wspomniane wyżej przewód paliwowy i listwa do zdemontowania.

AoUmfLo.jpg

2eglHH4.jpg

Jak pozbyliśmy się listwy to wyciągamy jeszcze wtyczki od świeć i możemy się śmiało zabierać za zdejmowanie kolektora bo wszystkie śruby mamy już na wierzchu a dokładnie 10 śrub i kolektor nam ładnie schodzi.

Blok po zdjęciu kolektora:

S8Sm1Mz.jpg

i sam kolektor:

QURWEXU.jpg

Dolna uszczelka - u mnie nadała się na ponowne założenie:

0ixGCrf.jpg

Teraz rozpinamy kolektor z czujnikiem i siłownikiem:

E4D5Y8b.jpg

Trzymają go 3 śruby widać po otworach, ale najpierw zdejmujemy sprężynkę z cięgna siłownika i rozpinamy samo cięgno. To taki kulowy zawias ala plastikowy wystarczy wyciągnąć ramię z kulowego stawu i po sprawie.

Sprężyna:

jYEgl1Q.jpg

A w tym miejscu jest mocowana, tak jak czerwona linia, tak samo biegnie sprężyna od jednego uchwytu do drugiego, gdyby komuś potem się zapomniało:

gh3NLut.jpg

A tu ramię które rozpinamy:

YJL0J7I.jpg

Kolejny krok to odkręcenie kolejnych też bodajże 10ciu śrub i mamy osobno górę i dół z klapami:

pAz5sU7.jpg

RRGWWw3.jpg

Na tym etapie zdejmujemy egr i przepustnicę i zabieramy się za czyszczenie.

cxzVlZE.jpg

0QMoHOF.jpg

BM5X4gE.jpg

Dół odrazu do moczenia - ja używam mocnego czyściwa Kajflex kajman cleaner. Przypuszczam, że w Polsce też to idzie dostać albo zamówić. Góra natomiast najpierw skrobanie z sadzy, a potem kąpiel przecieranie czyszczenie i tak w kółko aż będzie czysto. Z dołem trzeba trochę delikatniej ze względu na te klapy. A oto niezbędne narzędzie do takiej roboty :)

AOQuUGE.jpg

Trzeba się naszorować, bo o ile góra idzie szybko, bo to sama spalenizna, to dół jest o wiele wiele gorszy bo tam jest lepka smoła i idzie to jak krew z nosa....

I na koniec mam coś takiego:

GUWwBIq.jpg

Względnie czysto więc możemy składać wszystko spowrotem. Przecieramy blok silnika i odtłuszczamy w miejscu łączenia z kolektorem i oczywiście to samo robimy z kolektorem i uszczelkami jeżeli nadają się do powtórnego montażu. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności co demontaż więc nie będę już tego opisywał. Trzeba pamiętać żeby nie przesadzić z dokręcaniem śrub kolektora żeby nie zerwać czasem. O ile dobrze pamiętam to górę z dołem łączymy z siłą 10Nm a kolektor z blokiem 20Nm. Po złożeniu całości zostaje odpowietrzyć układ paliwowy choć nie jest to konieczne, ale ja dla świętego spokoju zrobiłem i tu procedura VCDS

Dla protokołu nie UDS:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Pompa załączona na 30 sek.
[Gotowe, Wróć]

Dla UDS:

[01 - Silnik]

[ustawienia podstawowe - 04]

Wybieramy komendę Transfer fuel pump (FP) test

Klikamy GO

Albo bez VCDS, pootwierać parę razy i zamykać drzwi wtedy załącza się automatycznie pompa.

Po tym, już na sam koniec ja jeszcze robiłem adaptacje przepustnicy, egr i klap kolektora, no a potem odpalenie autka i radość z misji zakończonej sukcesem. Całość zajęła mi 5 - 5,5 godziny z czyszczeniem. Mam nadzieję, że komuś przyda się mój poradnik. Powodzenia w czyszczeniu i pozdrawiam.

Edytowane przez pimpam
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2016 o 03:06, pimpam napisał:

OCB z tym protokołem - jak to wstukać w system, nie obczajam jeszcze tego kompa AUDI :facepalm:

Po złożeniu całości zostaje odpowietrzyć układ paliwowy choć nie jest to konieczne, ale ja dla świętego spokoju zrobiłem i tu procedura VCDS

Dla protokołu nie UDS:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Pompa załączona na 30 sek.
[Gotowe, Wróć]

Dla UDS:

[01 - Silnik]

[ustawienia podstawowe - 04]

Wybieramy komendę Transfer fuel pump (FP) test

Klikamy GO

Albo bez VCDS, pootwierać parę razy i zamykać drzwi wtedy załącza się automatycznie pompa.

Po tym, już na sam koniec ja jeszcze robiłem adaptacje przepustnicy, egr i klap kolektora, no a potem odpalenie autka i radość z misji zakończonej sukcesem. Całość zajęła mi 5 - 5,5 godziny z czyszczeniem. Mam nadzieję, że komuś przyda się mój poradnik. Powodzenia w czyszczeniu i pozdrawiam.

Dla protokołu nie UDS:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Pompa załączona na 30 sek.
[Gotowe, Wróć]

Dla UDS:

[01 - Silnik]

[ustawienia podstawowe - 04]

Wybieramy komendę Transfer fuel pump (FP) test

Klikamy GO

Albo bez VCDS, pootwierać parę razy i zamykać drzwi wtedy załącza się automatycznie pompa.

Edytowane przez Miras92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protokół w jakim łączy się auto z kompem widzisz w vcds chociażby wybierając 01engine i jak się łączy ze sterownikiem widzisz w lewym górnym rogu bodajże taki ruszający się ukośnik i nazwę protokołu. Ty nic nie musisz ustawiać. Widzisz jaki protokół i wybierasz procedure albo uds albo nie uds którą opisałem i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto przenieść do działu Sam naprawiam??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super mi tez się przydadzą bo nam zamia wyczyścić ojca q5 cahb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za***isty opis . Dzisiaj ojcu przeczyscilem wszystko i jeszcze założyłem ogranicznik nastawnika tak profilaktycznie bo błędów jeszcze nie waliło ale jak już rozbierałem to postanowiłem go zamontować . Dzięki wielkie kolego . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...