Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B8 CAGA STAGE 2 FWD


Kodzak33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W moim CAGA została wymieniona turbina od CGLC (177km) oraz IC od 3.0 tdi. Dodatkowo nie posiadam kat+dpf+egr+wyłączone klapy oraz wyrzuconą chłodnicę egr. Auto przez trzy lata miało program na 180km i 370nm. Oczywiście bez dymny. Teraz wyszło 213km i 420nm i powyżej 4 tys. obrotów delikatny czarny dym już się pojawia. Pierwsze hamowanie wyszło 231km i 452nm, sprzęgło niby dawało radę, ale wolałem zjechać by było bezpiecznie. Było to na 1.8 bara teraz aktualnie mam 1.65 bara oraz 870 egt, a cała operacja odbyła się w Masters Tuning. Niestety po wymianie turbo okazało się, że potencjometr jest popsuty więc wymieniłem go na nowy, ale była odwrotność działania gruchy. Na razie mam pod ciśnieniowo połączone dwie gruchy, a wtyczka jest wpięta w starą którą umieściłem pod króćcem ssącym. Dodam, że auto ma ponad 270 tys. przebiegu i nie wykazuje żadnych dolegliwości były robione logi.

z437g5at.jpg

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest potencjał na wynik porównywalny do 3.0TDI ASB w serii szkoda, że to sprzęgło tak ogranicza.
Ps. Takie pytanie: Czy program, który generuje już jakieś ilości dymu przyczynia się w większym stopniu do odkładania nagaru na kolektorze i egrze(tego u Ciebie już akurat nie ma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie, dym wynika z coraz gorszych proporcjonalności powietrza do paliwa albo na odwrót i to się dzieje w momencie spalania. Dodam że dźwięk wydechu jest jak nie z diesla, na postoju ładnie buczy, a na obrotach jeszcze lepiej, czysty przelot. Jeszcze może wstawię zamiast puchy downpipa z kwasówki. Poza tym byłem w perun turbo i po zrobieniu hybrydy można wykrzesać 260-270km i do 500nm w zależności od kondycji silnika. Bardzo chwalili to turbo. Na nagar w kolektorze wpływ ma egr który wpuszcza spaliny. To wszystko trzeba jak najszybciej wyrzucać bo to tylko ekologia.

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens zawsze jest, z pedałem w podłodze ze świateł się nie rusza, ale za to od 100 km/h dużo więcej frajdy daje niż seria. Po stage 3 z rolki i Twoje guattro zostanie w tyle ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na ten wykres i można by trochę popracować jeszcze.............W mojej opinii masz za dużego strzała już przed 2000obr. gdzie osiągasz max Nm. Zdecydowana średnia dla max Nm to 2200-2300obr. W Twoim przypadku sprzęgło mocno z dołu dostaje. B8 ma długie przełożenie w skrzyni i naprawdę możesz długo pocisnąć. U Ciebie przy 3500obr moment leci ostro w dół.

A jaki sens mają te mody przy FWD, gdzie jeszcze sprzęgło ledwo domaga?

przy 260-270km i do 500nm nie mają sensu, ale do 450Nm daje rade ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest potencjał na wynik porównywalny do 3.0TDI ASB w serii szkoda,

bez przesady do serii brakuje całkiem sporo że o charakterystyce nie wspomnę.

Tak patrzę na ten wykres i można by trochę popracować jeszcze.............W mojej opinii masz za dużego strzała już przed 2000obr. gdzie osiągasz max Nm

wręcz trzeba, nie ma to najmniejszego sensu a układ przeniesienia napędu dostaje solidnie

oraz 870 egt

bo więcej diagnostyka nie jest w stanie zobaczyć...

B8 ma długie przełożenie w skrzyni i naprawdę możesz długo pocisnąć.

nie jego, Twoja tak.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z leceniem w dół, ogólnie chciałem podnieść moment na wyższych obrotach, ale wiązało się to z kopceniem i wyższym egt bo głównie o temperatury chodzi. Zależy jeszcze na jakim biegu miałeś hamowane auto? Ale wstąpie w tygodniu do Mastersa i pogadam o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie przy 3500obr moment leci ostro w dół.

bo turbo nie daje rady, do tego limitery zaczynają (w każdym razie powinny) kastrować.

wykres jest do 5 tyś obrotów ! brak rev limitera do tego solidne odlanie powyżej 4 tyś rpm... 2 strzały i przegrasz sprint ze słabszymi, dla mnie szpan na cyferki.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszcie swoje sugestie będę wiedział jakie mam zadawać pytania, poza tym stary dobry tuner i wiedział co robi.

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie trzeba specjalistycznej wiedzy, niebezpieczeństwo widać gołym okiem zwłaszcza w 2.0. Taką górę można zrobić, można bardzo wysoko przesunąć limitery i robić hard cut'y ale zaawansowanemu użytkownikami, nie szarakowi na drogę i to w FWD. Nie łódź się że przy utracie trakcji nad tym zapanujesz, 5k rpm osiągniesz momentalnie (panewki, skrzynia, półosie.. ), zwłaszcza że hybrydy jak dostaną kopa to..


Licząc od góry drugi wykres jest po modzie diagtronika na plus minus 180km i 370nm a trzeci to seria i ona była przerabiania, a nie poprzedni program.

jest ok ale ten dół zrobiłbym łagodniej, zwłaszcza jeśli jeździsz po mieście. Nie lubię procentowo podbitych wykresów, dołożyłbym koni i postarał się utrzymać nuta dłużej. Do tego kilka gadżetów mające wpływ na przyspieszenie i jest git.

Masz przelot to LC ale bardziej dla szpanu, szkoda na to sprzęgła. REV limiter dla dźwięku i bezpieczeństwa, nie ustawiałbym go za daleko.. tak 4300 rpm na 2jce będziesz mógł fajnie przyszpanić, spodoba Ci się.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak trakcja ?

Turbo od CAHA i 143 potrafi wypluć 210. U Ciebie IC, przelot.. coś mocno przeciętny wynik.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu da się żwawo ruszyć. Od dwóch tysięcy do czterech ładnie ciągnie, wyżej diesla staram się nie gonić, on wysokich obrotów nie lubi. Vmax 260 do osiągnięcia dzisiaj rano 242 bez problemu miałem i musiałem chamowć. Spalanie też w normie.

a jak trakcja ?

Turbo od CAHA i 143 potrafi wypluć 210. U Ciebie IC, przelot.. coś mocno przeciętny wynik.

Turbo od cglc, wynik był 231 km i 452 nm jak wspomniałem wcześniej, ale nie chciałem męczyć motoru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki, skrzynia może coś więcej jak złapie poślizg bez ESP, teraz jest śmiech potem będzie płacz więc spasujmy.

230 / 420 do zrobienia ale nie o takim przebiegu, jak będziesz zwalać dół to ogarnij kevlar i docisk, 450nm powinno udźwignąć (zweryfikuj pewności nie mam). Kasa wywalona, szkoda by się zmarnowała a obecny soft mimo że słabszy i tak nie jest bezpieczny.

Rada na przyszłość, omijaj zakłady które na dzień dobry reklamują się autami kilkukrotnie droższymi od twojego. Pamiętaj że dobry tuner czy nawet mechanik nie potrzebuje bilbordów, szyldów super aut, może mieszkać na zadupiu a ludzie i tak będą walić kilometry by 3 miesiące czekać na termin. Jak s8 wywali korby bokiem to nikt o tym nie napisze, albo przez przypadek (przykład z życia innego bardziej "super zakładu").

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz byłem u innego znajomego tunera i soft jest ok, a kreski to także kwestia hamowni oraz hamowania auta w zależności od obrotów i danego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamuje się zawsze tak samo pod konkretną normę DIN, różnice mogą być w czułościach. MAHA (z tego masz pomiar) to bardzo dobra hamowania, która względnie dobrze z dołu łapie niuta. Oczywiście pomiar może być zwalony ale od czegoś chyba jest "tuner z doświadczaniem".

Dziwne że masz dobrego znajomego a jeździsz po innych, ale skoro go widział to zgrał wsad na który chętnie rzucę okiem.. może będę musiał wszystko odszczekać.

Mi wierzyć nie musisz poszukaj różnych modów dla swojego lub nawet podobnego silnika i porównywaj charakterystyki. Znajdź 2 litrowe prawie seryjne diesle które tuner katuje po 5k rpm... pomyśl.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...