Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju z połączenia wału napędowego przy wyjściu z Torsena w A4 B6


husajn22

Rekomendowane odpowiedzi

Może wytłumacz jak to u mnie było , z skrzyni biegów spuściłem stary olej i zapałem nowy weszło tak około 2,5 L

A potem spuściłem stary olej ze skrzyni rozdzielczej ( układu rużnicowego skrzyni ) zapałem tak ponad 1,5 L aż zaczął się przelewać tym kotkę co jest widoczny na zdjęciu zaznaczonej strzałką i po przejechaniu kilkunastu km mi skrzynia zaczęła olej wywalać .

Coś mogło się uszkodzić i ile powinno być wlane do tego układu rużnicowego ktoś wie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma taką skrzynię jak na zdjęciu czyli typ 01E to tam są dwa korki spustowe pod torsenem na tej czarnej części skrzyni i pod różnicowka. Wlewa się olej TYLKO przez jeden otwór wlewowy z lewej strony przy półosi. Drugą ważną rzeczą są różne pojemności tych skrzyń od 2,5 do 3,5L tylko trzeba wiedzieć jaki się ma kod skrzyni. Trzecia ważna rzecz do torsena czyli tej czarnej części wchodzi tylko 0,5l poprzez przelanie się oleju przez komory skrzyni do komory torsena,  dlatego wlewając olej trzeba to robić powoli a najlepiej z przerwami bo olej musi się tam jakiś dostać. Czwartą ważną rzeczą jest to że korkiem spustowym pod różnicowka nie wypłynie olej z torsena.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2019 o 19:52, Namiot_N1 napisał:

Chyba kolego nie zrozumiałeś co napisałem do samej skrzyni rozdzielczej to jest ten element skrzyni gdzie w quatrro napędza tylny wał. On ma też korek spustowy i wlewu który jest śruba do przewodu chłodnicy oleju ... a nie o cało skrzynie biegów bo do skrzyni biegów wchodzi około 2.5 L 

A do skrzyni rozdzielczej wlewa się osobną olej i chodzi mi ile go powinno być ?

IMG_20190410_195827_866.jpg

Z tego co wiem to skrzynia biegów i torsen maja dwa spusty oleju (starsze skrzynie 1) a wlew jeden w skrzyni którędy olej przelewa się do torsena. Żadnych przewodów nie odkrecasz i tamtędy nie wlewasz oliwy do torsena ma on się powoli przelać ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2016 o 13:02, MemberA4 napisał(a):

podaj kod skrzyni

Tak olej spuść. Jak zrobisz to w miare "sterylnie" bedziesz mógł go spowrotem wlać jak Ci go szkoda.

 

02X409400 32x52x7 skrzynie FYC GJV GJW HCG

 

02X409400A 40x52x11

01A409400B 47,25x32,3x10 skrzynie FNU FJV FPT FTZ GDU GBT

01E409400 40x52x9 - skrzynie GDZ, HER

Narazie znalazłem tylko tyle

 

Jako że jestem totalną złotówą to postanowiłem że się podzielę uszczelnieniami które są dostępne w rolniczym sklepie a nie w ASO i można je kupić za 55zł a nie prawie 300zł.

Moja skrzynia GDZ:

1. 01E409400 - uszczelniacz to SIMMERING 40X52X9 COR 12010684 ( CORTECO ) - ważne aby były oznaczenia obustronego obrotu wału ( gwint l/p) BASLDRWX7 ACM.

2. MASA USZCZELNIAJĄCA DIRKO S HT PROFIPRESS - zamiast tej z aso - zamienna dla innych niemieckich aczkolwiek tutaj oszczędność nie wchodzi w grę bo koszt około 20zł.

3. Nr 3 oring N90545201 wymiar 107,54 x 3,53 - lepiej kupić w sklepie internetowym z materiału nie NBR czy podobnego tylko VITON - mocniejszy odporniejszy i trwalszy ( odporny a oleje ) - koszt 10zł brutto, zamiast 85zł

4. Uszczelnienie przegubu które się niszczy podczas demontażu to 8D0407309 lub ja zastosowałem z golfa III 1H0407309A zamiast oryginału 183 521 141 A - cena 65 vs 25zł na przegub 100mm i 86 fi między otworami. Materiał guma - nie korkowa.

 

Olej zalany to specol hipospec - tani a parametrami prześcignie wiele markowych. Polecam grupę olejarzy na innym forum.

 

Jeśli ktoś ma uwagi z chęcią przeczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te uszczelki przegubu są korkowe ale w  ASO Skody, rok temu płaciłem za nie 20 zł za sztukę. Warto dodać że zgodnie ze sztuką, 6 śrub mocujących wał napędowy z flanszą skrzyni trzeba dać nowych, bo są jednorazowe. Kto dokręcał je kluczem z odpowiednim momentem ten wie, że przykręcać je drugi raz to loteria, bo nie mają w ogóle sprężystości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał(a):

Te uszczelki przegubu są korkowe ale w  ASO Skody, rok temu płaciłem za nie 20 zł za sztukę. Warto dodać że zgodnie ze sztuką, 6 śrub mocujących wał napędowy z flanszą skrzyni trzeba dać nowych, bo są jednorazowe. Kto dokręcał je kluczem z odpowiednim momentem ten wie, że przykręcać je drugi raz to loteria, bo nie mają w ogóle sprężystości.

Masz rację bo dwa razy to rozbierałem, raz przegub myślałem ze wyciekł a drugi raz simmering - lekko popuszczone były. Koszt za 6 srub 100>?. Ja tym razem próbuję na klej.

 

Ps. Pamiętasz kod uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...