Skocz do zawartości
IGNOROWANY

plyn chlodzacy ubywa ze zbiorniczka


hospod

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Tydzien temu kolega wymienil uszczelke pod glowica i wszystko byloby OK gdyby znowu nie znikala woda ze zbiorniczka. Samochod zostal kupiony 2 tyg temu z takimi samymi objawami.

Co podejrzewac: uszczelke, pekniety blok?

Jakie moga byc przyczyny takiego stanu ??

:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję odkręcić kolektor wydechowy (najtańszym kosztem) i zobaczyć do kanałów wydechowych i kwestia uszczelki pod głowicą się wyjaśni.

A jeszcze pytanie jak była przykręcana głowica , ja wolę poświęcić na przykręcenie głowicy

(same śruby) nawet kilka godzin ,aby pomiędzy fazami dociągania głowicy miała ona czas

na samoczynne siadanie pod naporem śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy głowica była planowana podczas wymiany uszczelki?

Jeśli nie, to może to być przyczyną. (nie musi od razu być pęknięta, choć powinno się sprawdzić szczelnośći, jeśli ubytki płynu były duże).

Za każdym razem przy wymianie uszczelki powinno się zamontować głowicę na frazerkę i zabielić (zdejmująć jak najmniej materiału) aby wyrównać i wypoziomować powierzchnię styku głowicy z uszczelką.

Niech kolega mechanik sprawdzi dociągnięcie śrub, bo jeśli sa już poprzeciągane, to przy dociąganiu będą "płynęły", czyli uciągały się w miarę dokręcania i dalsze dokręcanie nie zwiększy ich napięcia i zwiększenia siły nacisku powierchni głowicy z uszczelką i blokiem, a może spowodować ich zerwanie... Bez klucza dynamometrycznego nie ma co nawet kombinować, chociaż mój ojciec, który robi w zawodzie od 30 lat, potrafi dociągnąć głowicę, bez klucza dynamometrycznego, a jak po nim sprawdzałem kluczem, to było idelanie tyle ile trzeba... Doświadczenie... ;)

A doświadczony mechanik wyczuje, czy śruba "płynie", czy nie.

Takie poprzeciągane śruby po nagrzaniu silnika rozciągają się jakby były z plasteliny.

Jeśli śruby są poprzeciągane - wymiana na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Takie poprzeciągane śruby po nagrzaniu silnika rozciągają się jakby były z plasteliny.

Jeśli śruby są poprzeciągane - wymiana na nowe. "

Śruby do głowicy należy każdorazowo wymieniać na nowe :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi

uszczelka byla wymieniona wraz zplanowaniem glowicy.

mam jeszcze jedno pytanie:

jesli okaze sie ze to wina niedociagnietych srub to napewno wymienie je nan nowe ale co z uszczelka??, moze zostac ta ktora byla zalozona tydz temu czy mam znowu kupic nowa??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...