Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie objawy zużytej podpory wału


MemberA4

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebuje rady od Tych co mieli okazję poczuć na własnej skórze zużytą lub uszkodzoną podporę wału w quattro?

Jakie są dokładne objawy zużycia tego elementu.

Chciałbym u siebie w 100% wyeliminować ten element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzoną podporę można wyczuć . Powinieneś czuć takie bicie podczas jazdy . Jeśli tego nie czujesz to wjedź na kanał próbuj podnosić wał góra dół jeśli ma luz to do wymiany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wibracje? domyślam się że one zwiększają się ze wzrostem prędkośći?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od zużycia podpory , jeśli jest mocno zużyta to będzie mocno bić (wpadać w mocne wibracje ) . Tak będzie wzrastać ze wzrostem prędkości .

Ale dla pewności wjedź na kanał i poruszaj wałem góra dół jeśli ma luz to do wymiany podpora .

Edytowane przez lenovo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj stwierdziłem że muszę raczej wymienić podporę bo jest spękana guma praktycznie na całym obwodzie

Mam cichą nadzieje że to jest przyczyną u mnie występujacych bardzo denerwujacych i mocnych wibracji podczas przyspieszania wyłącznie na 5 i 6 biegu w przedziale obrotów silnika 1800-2000 na 4biegu te wibracje są ale tak delikatne że mi nie przeszkadzaja

Teraz mam prośbe czy ktos ma sprawdzone źródło dobrej jakości podpory wału do A4 B6quattro żeby po zamontowaniu nie rozczarować się jeszcze większymi wibracjami ??


dzisiaj stwierdziłem że muszę raczej wymienić podporę bo jest spękana guma praktycznie na całym obwodzie

Mam cichą nadzieje że to jest przyczyną u mnie występujacych bardzo denerwujacych i mocnych wibracji podczas przyspieszania wyłącznie na 5 i 6 biegu w przedziale obrotów silnika 1800-2000 na 4biegu te wibracje są ale tak delikatne że mi nie przeszkadzaja

Teraz mam prośbe czy ktos ma sprawdzone źródło dobrej jakości podpory wału do A4 B6quattro żeby po zamontowaniu nie rozczarować się jeszcze większymi wibracjami ??

nikt nie wymieniał podpory na jakaś z allegro?

to chociaż podpowiedzcie czy podpora dedykowana do A5 jest taka sama jak do B6 bo u mnie w IC moge kupic na miejscu w dobrej cenie firmy BTA o której nic nie wiem :/

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi z allegro jest różnie, najlepiej znajdź numer w etce albo odczytaj ze starej podpory i kup w aso .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde ASO powie że podpora z wałem w A4 B6 jest całoscią i nawet nie chce wiedzieć ile kosztuje.

narazie szukam, ale dręczy mnie czy ta podpora powoduje mi wibracje bo przy ruszaniu i strzelaniu ze sprzęgła na próbę ona żadnych dźwięków nie wydaje tzn stóków, puków

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

walczę ze tępym stukaniem podczas gwałtownego puszczania sprzęgła podczas zmiany biegów oraz ujmowania i dodawania gazu jadąc - czy ktoś był by w stanie podać mi numer wskazanej poduszki ? etka online nie posiada tego elementu :kwasny:

fac3d0b34a9e95ebmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie takie same objawy jak ty...

ale nie jestem pewien czy to przez tą poduszkę skrzyni, mechanik u mnie obstawia torsen bądź dyfercjał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wrażenie, że to może być ta poduszka ponieważ w stosunku do B7 2.0 q znajomego, którą oglądałem dziś od spodu łapiąc za torsen przy tej poduszce dużo ciężej poruszyć - u mnie znacznie łatwiej poruszyć torsenem góra dół. Dodatkowo wspomnianym stukom towarzyszy delikatny ruch lewarka zmiany biegów, dźwięk tak jak by pochodził z tyłu nie z pod spodu, ale to być może złudzenie.

Osobiście nie chce mi się wierzyć w problem z dyfrem, luz w porównaniu do wspomnianego b7 jest idenatyczny, a sam torsen nie wiem w jaki sposób miął by powodować takie stukanie.

Edytowane przez tomek_LU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wrażenie, że to może być ta poduszka ponieważ w stosunku do B7 2.0 q znajomego, którą oglądałem dziś od spodu łapiąc za torsen przy tej poduszce dużo ciężej poruszyć - u mnie znacznie łatwiej poruszyć torsenem góra dół. Dodatkowo wspomnianym stukom towarzyszy delikatny ruch lewarka zmiany biegów, dźwięk tak jak by pochodził z tyłu nie z pod spodu, ale to być może złudzenie.

Osobiście nie chce mi się wierzyć w problem z dyfrem, luz w porównaniu do wspomnianego b7 jest idenatyczny, a sam torsen nie wiem w jaki sposób miął by powodować takie stukanie.

Witam ostatnio wymieniłem poduchę na skrzyni i gumy na silniku i powiem jestem zadowolony , niema już żadnego uderzenia, bicie i stukanie ustąpiło, tak samo jak luz który non stop mnie wnerwiał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich gumach na silniku mówisz? I jakim luzie ?:)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie poduszki silnika i skrzyni ok, luz na tej podporze wału jest, wystepuje głuche bicie przy zmianie biegów w trakcie jazdy, drgania przy ruszaniu z 1 puszczając samo sprzegło bez gazu, lewarek biegów chodzi troche przód/tył. bede zmieniał tą podpore niebawem bo jeszcze sie wytrzaska reszta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie trzy razy były sprawdzane poduszki silnika i skrzyni to jedynie co mi powiedzieli że ta pod skrzynią jest zmurszała i można wymienić ale to nic nie da ,

dopiero po wyciągnięciu poduch silnika okazało się że jedna była już pusta a druga miała końcówkę oleju w sobie

luz odczuwałem po ujęciu i zaraz dodaniu gazu jak by skrzynia z silnikiem miała zaraz wylecieć czasami sam luz, czasami z głuchym uderzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2016 o 15:13, MemberA4 napisał:

dzisiaj stwierdziłem że muszę raczej wymienić podporę bo jest spękana guma praktycznie na całym obwodzie

Mam cichą nadzieje że to jest przyczyną u mnie występujacych bardzo denerwujacych i mocnych wibracji podczas przyspieszania wyłącznie na 5 i 6 biegu w przedziale obrotów silnika 1800-2000 na 4biegu te wibracje są ale tak delikatne że mi nie przeszkadzaja

Teraz mam prośbe czy ktos ma sprawdzone źródło dobrej jakości podpory wału do A4 B6quattro żeby po zamontowaniu nie rozczarować się jeszcze większymi wibracjami ??

 

nikt nie wymieniał podpory na jakaś z allegro?

 

to chociaż podpowiedzcie czy podpora dedykowana do A5 jest taka sama jak do B6 bo u mnie w IC moge kupic na miejscu w dobrej cenie firmy BTA o której nic nie wiem :/

jestem właśnie po zabiegu wymiany podpory.

Wymiana nawet łatwa ale znalezienie zabezpieczenia które trzeba rozchylić dało mi w kość :wallbash:

Zakupiłem podporę firmy EURODRIVESHAFTS ale pudełko było firmy TransparT( Akkussan)http://www.akkussan.com.tr/urun_detay_en.php?islem=alt_urun&link_id=3&alt_menu_id=1&son_alt_menu_id=32

do tego zmieniłem łożysko na FAG żeby być pewniejszym bo w zakupionej podporze nie doszukałem się firmy na łożysku a jedynie wymiary 

niestety pomimo że moja oryginalna miała na całym obwodzie mocno sparciałą gumę ( łożysko jeszcze było ok (też FAG)) to wibracje które opisałem nie znikneły.  Mam sprzęgło 228mm wiec może to jest wina tych wibracji bo juz zaczeły sie one ujawniać nawet na 4 biegu

W domu mam już zakupioną nową dwumasę 240 lecz czekam na cieplejsze dni żeby się za to zabrać jak już to nie pomoże to chyba spale dziada :ranting:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz skrzynię 5biegow a chcesz założyć sprzeglo 240 to potrzebny Ci bedzie dystans miedzy silnik a skrzynię.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz jest dopracowane leży i czeka : )

 mam 6 od Q

a tak nawiasem do skrzyni 5b nie załozy sie 240 nawet po dołozeniu dystansu bo te skrzynie maja większe nadlewki we wnetrzu dzwona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiles swap skrzyni czy wczesniej wstawiales mniejsze sprzęgło? Rozrusznik do 240 jest inny.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i jak z tą podporą? 

W ASO tylko z wałem... To zostaje Tedgum i jakieś tam jeszcze... Stosował ktoś jakąś i może polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, omzig napisał:

Panowie i jak z tą podporą? 

W ASO tylko z wałem... To zostaje Tedgum i jakieś tam jeszcze... Stosował ktoś jakąś i może polecić?

Cytuj

Zakupiłem podporę firmy EURODRIVESHAFTS ale pudełko było firmy TransparT( Akkussan)http://www.akkussan.com.tr/urun_detay_en.php?islem=alt_urun&link_id=3&alt_menu_id=1&son_alt_menu_id=32

do tego zmieniłem łożysko na FAG żeby być pewniejszym bo w zakupionej podporze nie doszukałem się firmy na łożysku a jedynie wymiary 

ja nie narzekam

jak dla mnie jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...