Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szukam dostawczaka do 3,5T : Crafter, Sprinter czy Iveco?


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

jam mam ducato 3.0 multijet 180 km, rocznik 2015, przebieg 286 tys km i wymieniam tylko oleje, filtry, klocki hamulcowe przód i tył przy przebiegu 200 tys,

auto kupiłem nowe z salonu, jeździ jeden kierowca, spalanie ok 10,5-11,5, trasy z max 0,7 tony ładowności

Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

wcześniej miałem craftera 2.5tdi 163km z 2012 r też od nowości i tyle co z nim miałem problemów to ......... normalnie wstyd dla VW za wypuszczenie takiego gówna, no i rdzda

z busów polecam tylko renault master i fiat ducato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jam mam ducato 3.0 multijet 180 km, rocznik 2015, przebieg 286 tys km i wymieniam tylko oleje, filtry, klocki hamulcowe przód i tył przy przebiegu 200 tys,

auto kupiłem nowe z salonu, jeździ jeden kierowca, spalanie ok 10,5-11,5, trasy z max 0,7 tony ładowności

Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

wcześniej miałem craftera 2.5tdi 163km z 2012 r też od nowości i tyle co z nim miałem problemów to ......... normalnie wstyd dla VW za wypuszczenie takiego gówna, no i rdzda

z busów polecam tylko renault master i fiat ducato.

3.0 niby awaryjne. Ile dawałeś za taką 3.0 nówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprintera od razu skreśl. Znajomy ma z 2009r to ostatnio wymieniał cały silnik bo tłoki potopiły się. Mały silniczek, dwie turbiny, dużo koni i długo to nie pojeździ. Na dodatek więcej żółtego koloru niż białego. Rdzewieje okrutnie nie tylko progi, wnęki drzwi ale ogólnie karoseria do okoła samochodu. Ja mam Craftera 140km 2.5L diesel. Zero rdzy (od razu po kupnie został zakonserwowany). Wymieniam we wtorek koło pasowe bo stuka i zapala się kontrola check engine od filtru dpf. Przebieg 190tyś, 2011r. Ostatnio miałem około 3,5 tony samego towaru na budzie na poduszkach to dawał radę ciągnąć. Tak naprawdę to ani Sprintera ani Craftera za bardzo polecić nie mogę. Najlepiej będzie jak kupisz coś z motorem 3 litrowym. Powinien być najmniej bezproblemowy.

@dodam jeszcze że w Crafterze trzeba dolewać płyn adblue. (nie wiem jak w innych)

Edytowane przez Osta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad rok temu też miałem ten dylemat z tym że auto miało być z plandeką

na początku miała być nówka sztuka

ale po kilku rozmowach w salonie odnośnie serwisu i ilości km jakie robię rocznie doszliśmy do wniosku że kupimy 5 letnie auto

gość w salonie poradził że po co pchać się w koszta bo z nowszymi autami mogą być problemy ( generalnie dobry sprzedawca ?)

w sumie sprawdziło się to co powiedział

że 5 letnim aucie to co miało się spierdzielic to się już popsuło

trochę to zajęło ale znalazłem Mastera od pierwszego właściciela , który był też jedynym kierowcą

przez te kilka miesięcy poszukiwań pod uwagę brałem tylko Mastera i Ducato

wcześniej miałem VW LT i szczerze powiem że era porządnych dostawczakow skończyła się w 2010 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez 3 lata Sprinterem z 2013, zły nie był ale dobry też nie... Co chwile do serwisu trzeba było oddawać to klimatyzacja nie działała, to coś z turbiną, to czujniki itp. A po 2,5 roku pokazała się rdza na drzwiach. Bardzo mały promień skrętu, środek też jakością jak na Mercedesa nie urzekał. Kierownica po 3latach wyglądała jak po 15. Siedzenia kierowcy przetarte a wcale dużo kilometrów sie nim nie robiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kuriererce jeździ 6 Transitow 6 Masterow wiadomo jak jest przy paczkach tyranie i palowanie non stop 12h dziennie i powiem ci ze o dziwo Ford dla mnie jest nie zawodny nic tylko chłopaki leja i jeżdżą w masterach skrzynie siadają dosyć szybko non stop cos ,Iveco przerabiałem 2 szt :facepalm: tyle moge powiedzieć na temat Iveco omijaj szerokim łukiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kuriererce jeździ 6 Transitow 6 Masterow wiadomo jak jest przy paczkach tyranie i palowanie non stop 12h dziennie i powiem ci ze o dziwo Ford dla mnie jest nie zawodny nic tylko chłopaki leja i jeżdżą w masterach skrzynie siadają dosyć szybko non stop cos ,Iveco przerabiałem 2 szt :facepalm: tyle moge powiedzieć na temat Iveco omijaj szerokim łukiem

znajomy ma 3 Fordy i też chwali

ale ja szukając auta nie znalazłem transit z plandeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie zadko sie widzi Forda na międzynarodowce ale mowię dla mnie auta pancerne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czytając post po poście dochodzę do wniosku, że nic nie jest warte uwagi, bo wszystko się psuje :grin:

Póki co z tematem się nie pali, więc poczekam na premierę nowego Craftera lub wybiorę się w końcu do Ducato po wycenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u nas w firmie mamy 2 iveca daily jedno jest starsze ale zaś to drugie jest z końca 2014 roku z silnikiem diesla ale tym 2.3 i powiem tak od nowości jeździ nim u nas jeden kierowca i do tej pory nalatał nim 250 tyś km i przez pierwsze 100 tyś nic nie narzekali ale później już cały czas a to że szrpie a to że jakieś luzy ma przy ruszaniu a nie wspomnę o błędach i choince wystepujacej na zegarach autko serwisowane w servisie iveco i niby coś robią a za jakiś czas i tak usterki wracają więc nie wiem czy trafili na jakiś wadliwy egzemplarz czy poprostu iveco tak ma że tak młode i przy 100 tyś zaczeło się sypać na masce jak i w okół szyb bocznych w drzwiaś pojawiła się rdza bus nie był nigdy bity ani nie miał stłuczki jedynie co to tylko ktoś plandeke pociął.

Mam zaś kolegę który jeździ w jakieś firmie międzynarodowo i ma Fiata ducato z 2012 roku tylko nie wiem z jakim silnikiem ale diesel i nie narzeka ma nalatane już ponad 400 tyś km i mówi że jest zadowolony z tego auta bo jak do tej pory to wymina tylko oleju i filtrów oraz tarcze i klocki reszta działa jak nalerzy a przy 320 tyś musiał wymienić wtryski bo już siadały a wiadomo że przy takich wyjazdach lepiej wymienić wcześniej niż potem stanac gdzieś za granica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytam to Master

rok 2010-2011 to jeszcze pojeździ czy już nie bardzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że temat umarł, to napiszę tylko że zdecydowałem się na nowego Craftera z 177KM, czekam na odbiór :) Doszedłem do wniosku, że dostawczaka nie kupuję się używanego i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega JawoR zjechał nam tu busy ,które zajmują czołówkę w opini przewoźników międzynarodowych . Na podstawie jednego przejechania się Ducato ...[emoji23] A kupił busa gdzie obecnie przewoźnicy nie maja dobrego zadania . I stawiać Craftera obok Sprintera 319 to tez jakieś nieporozumienie . Obecnie nawet w gronie busów Taxi ludzie pozbywają się VW T6 biorą Vito Viano 3.0 . Jeśli chodzi o busy to Mercedes 3.0 zaczyna listę tych auto . Ivona euro 5 3.0 dawała radę , ale nowa euro 6 jest do d*py i spadła razem z VW na dół . Ale gratuluje zakupu i życzę bezawaryjnej jazdy ...[emoji6]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter odpadł ze względu na napęd, cenowo wychodziło tak samo jak Crafter, ale mi RWD by bardziej przeszkadzało, przy moim terenie nawet wyjazd z działki na pusto RWD jest problemem. Ostatnio musiałem starego Craftera wyciągać starą T4, bo biedak stał w miejscu.

Ducato i cała ta paczka tych samych samochód z innym logiem to tani chłam, które mają swoją renomę dzięki silnikom i CENIE, reszta to kicz i ledwo działająca tandeta, na której np właścicielowi firmy nie zależy, bo w końcu to nie on się będzie denerwował, że coś nie działa np z wyposażenia, skoro samochód jedzie i jest TANI. Za cenę mojego VW miałbym np 2 x Renault Max Maxa.

Crafter owszem, np będzie brał olej, liczę się z tym, ale wiesz co, leasing na 5 lat, na 5 lat mam też przedłużoną gwarancję z limitem do 200tyś km. Po 5 latach jak ten busik będzie miał 100tyś km to będzie jego max, więc czym ja mam się przejmować? :wink: Po 5 latach Craftera sprzedam na pewno w lepszej wartości rynkowej niż Renię, Citroena czy innego Fiata. A co więcej, w chwili obecnej jest to jedyny dostawczak na rynku z takim wyposażeniem. W świętej trójcy, a nawet często w Mercedesie na próżno szukać np takiej nawigacji, LEDów mijania, skłanych luster elek, grzania kiery czy innych kamer z PDC P/T, bo do mnie właśnie to przemówiło, w dodatki władowałem ponad 40k. Nie jestem typowym klientem dostawczaka, więc mam inne wymagania, aa.. i wziąłem automata :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś się pocieszyć tym VW bo Twoje wymagania nie są wygórowane, niektórzy robią po 100tyś rocznie i wożą po ponad 2tony a auta i tak dają radę, daj znać po czasie jakie wrażenia z tego Craftera :) a i ktoś jak kupi od Ciebie auto to też nie przegra bo dobrze wyposażone auta maxy z mocnym silnikiem to ludzie kupują właśnie na ciężkie towary i duże przebiegi a po 1 poście widzę, że Ty auta nie przemęczysz, jak odbierzesz i to nie problem możesz też wrzucić foty jak to nie problem, pozdro.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie ładunki będziesz przewoził? Ja na swoim Crafterze mam zazwyczaj 2,5-3 tony samego towaru i daje radę tylko że mam go na poduszkach. Musiałem je zamontować bo resory by nie dawały rady przez dłuższy czas. Mój jest 2.5 tdi 140km. Gratulacje nowego wozidła :D

Edytowane przez Osta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiem, ze nowy Crafter ma 1-1.2ładowności w papierze to pewno za dużo się nie pomylę ;)

Jak zobaczy raz na pol roku tone na pace to max ;) Paczki i ew pierdoly samochodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...