Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Popma wspomagania do wymiany czy coś innego


rysiu2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Do ok 1.5tys obrotów coś mi buczy i podczas skrętu się nasila chyba ze wcisnąć sprzęgło albo wrzucę na luz powyżej 1.5tys obrotów przestaje Buczek nawet podczas skrętu. Co to może być? pompa siada czy może pasek jest za luźny?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Nikt nic?? Dodam że dziś sprawdzalem i minimalnie jest mniej płynu ale chyba ucieka przy wężyk opaska puszcza. W zbiorniczku robi się pjana ale plyn raczej stary nie jest kolor płynu różowy.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rysiu2006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pasek zawsze warto zmienić, wydatek około 30zł

2. Buczenie to owszem baardzo często oznaka siadającej pompy, ale:

- płyn nie powinien się pienić (to jest tak naprawdę olej hydrauliczny), może to świadczyć o tym że na pompę wpada powietrze

- skoro powyżej 1500 obrotów nie buczy to znaczy że na wolnych obrotach pompa nie domaga, (uszkodzona bieżnia pompy? jak się przejedziesz to zamocz palec w płynie, weź dobrą latarkę i poświeć czy nie ma opiłków metalu w płynie.

- profilaktycznie powinieneś wymienić płyn, zamiast kupować ten pobłogosławiony przez Audi możesz udać się do motoryzacyjnego i i kupić olej hydrauliczny HL-46 w cenie 50zł za 10 litrów, takim niskim nakładem finansowym będziesz mógł zrobić sobie płukanie układu wspomy (jest opis na forum) oraz finalnie zalać tym układ. Bierz się za to śmiało, nawet jeśli chciałbyś wymienić pompę to i tak musisz wypłukać układ z ewentualnych opiłków o których wspomniałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pasek zawsze warto zmienić, wydatek około 30zł

2. Buczenie to owszem baardzo często oznaka siadającej pompy, ale:

- płyn nie powinien się pienić (to jest tak naprawdę olej hydrauliczny), może to świadczyć o tym że na pompę wpada powietrze

- skoro powyżej 1500 obrotów nie buczy to znaczy że na wolnych obrotach pompa nie domaga, (uszkodzona bieżnia pompy? jak się przejedziesz to zamocz palec w płynie, weź dobrą latarkę i poświeć czy nie ma opiłków metalu w płynie.

- profilaktycznie powinieneś wymienić płyn, zamiast kupować ten pobłogosławiony przez Audi możesz udać się do motoryzacyjnego i i kupić olej hydrauliczny HL-46 w cenie 50zł za 10 litrów, takim niskim nakładem finansowym będziesz mógł zrobić sobie płukanie układu wspomy (jest opis na forum) oraz finalnie zalać tym układ. Bierz się za to śmiało, nawet jeśli chciałbyś wymienić pompę to i tak musisz wypłukać układ z ewentualnych opiłków o których wspomniałem wcześniej.

pompa buczy raczej przez spadek płynu ponieważ gdy go dolewam jest cisza. Potrafię zrobić 30km do pracy i nic a jak wracam zaczyna się odzywać i prawdopodobnie plyn ucieka przez zbiorniczek po prostu go wywala czytałem ze to może być sam zbiorniczek do wymiany bo tam jest jakieś sitko czy coś w tym stylu

aha i sprawdzałem tez to co pisałeś o tych opiłkach. Mam takie magnesy i je zanurzałem i nic nie było widać żadnych opiłków

Dziś trochę pojeździłem i dorzucam foto jak płyn zachowuje się na włączonym silniku i zaraz po zgaszeniu dodam ze pompa nie wyła.

https://youtu.be/wLzDXdEdXlA

0d1060e36d9cab5dgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sitko w zbiorniczku, czy jest na swoim miejscu ?

Edytowane przez vgb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sita nie sprawdzałem poczytałem forum właśnie o tym sitku i w ciemno postanowiłem kupić nowy ori zbiorniczek i wszystko jest już w porządku:)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2016 o 20:41, Nurek_bagieNNy napisał:

1. Pasek zawsze warto zmienić, wydatek około 30zł

 

Przesadziles troche z ta cena paska :)

U mnie buczalo w podobny sposob i faktycznie wymiana oleju pomogla.

Do wspomagania lejesz olej mineralny naprzyklad Febi #06162

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Podepnę się do tematu. Mianowicie brakło mi wspomagania zaraz po wygłupach na parkingu, Wymieniłem płyn na FEBI 6162 nic to nie dało. Kupiłem używaną pompę, ale wymiana nie doszła do skutku gdyż odkryłem defekt zakupionej pompy.  Borykam się jednak z diagnozą czy to pompa. Dodam, że w samochodzie jest w miarę cicho nie słychać jej za bardzo, maglownica też sucha i bez luzów, a wspomagania nie mam praktycznie w ogóle.  Proszę pomóżcie jak zdiagnozować czy to pompa na 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje kotleta niechce tworzyć nowego tematu więc piszę tu czytałem podobne tematy na forum ale nikt nie potrafił odpowiedzieć co było przyczyną 

Więc na zimnym silniku zaraz po odpaleniu dzieje się tak że nie mam wspomagania kierownica ciężko chodzi aż do momentu kiedy jest np. Taki strzał i wspomaganie zaczyna dzialac. Dodam że piszczy chyba pompa bo przy skręcenie kierownica na maksa wyje głośniej np. Jadę wrzucam na luz i nic niepiszczy. Dzieje się to zaraz po odpaleniu jak temperatura jest jakoś ok 10stopni i tak z 100metrow muszę przejechac zanim zacznie działać prawidłowo dziś przy 17stopniach było wszystko ok. 

Więc może ktoś wie czy to wina pompy, magla? 

Edytowane przez rysiu2006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...