Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyżby koniec prawdziwego Quattro...?


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

od kiedy Toyoda Machine Works jest włascicielem  patentu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic. Wszyscy zmyślają ;) dalej nie ma sensu więc dyskutować. Dobrej nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kosmita napisał:

no nic. Wszyscy zmyślają ;) dalej nie ma sensu więc dyskutować. Dobrej nocy.

zadałem Ci proste pytanie, wiec w czym problem ?

sracie w gacie przy jakis dziwnych patentach, nazwach i ch... wie czym jeszcze a tutaj nie o to chodzi 

samoblokujący się mechanizm różnicowy mimo swojej ciekawej budowy i działaniu nie jest pozbawiony wad

mówimy tutaj o mechanizmie TYP1 - INVEX jest to przekłądnia planetarna, srubowa o zębach kołowo-łukowych ze zmiennym modułem (są dwa) kazde koło ma swoje miejsce i nie mozna zamontowac go przypadkowo

ale mozna go zamontowac co drugi ząb

wracając do tematu mechanizmu okazuje sie że jego największa wadą jest wspólczynnik blokowania koła (osi) 

zwykłe audi 65-35% i 35-65% (RS 40-60 i 60-40%) jezeli któraś z tych wartosci zostanie przekroczona mechanizm działa jak zwykły otwarty mechanizm róznicowy

prace nad poprawą działania układu napędowego prowadzono juz w połowie lat 80tych, stare V8 miało dwa Torseny (jeden w tylnym dyfrze, taki sam układ zrobiłem w swojej starej B5)

80tka i 100tka mialy blokady 100% tylnej osi, w przypadku A4 A6 A8 otrzymało układ EDS w wersjach FWD i Q ale i to było mało

audi od dłuższego czasu poszukiwało innej metody przeniesienia napedu z szerszym zakresem wspólczynnika, stąd zmiana w układach napedowych

chodziło też o obniżenie zuzycia paliwa bo jak wiadomo 4X4 żre wiecej

pojawił sie inny miedzyosiowy mechanizm róznicowy (nie Torsen i 3 rozne)do tego z czasem doszedł tylny mechanizm róznicowy na dwóch sprzegłach a potem jeszcze Ultra

 

odpowiem Ci na moje pytanie, był to rok 2003 czyli idąc tym tropem audi powinno w tym samym roku zaprzestac montowania tego mechanizmu w swoich autach a tak jak wiesz nie było

i to nie Toyoda zabroniła uzywania nazwy Torsen tylko Audi przestało jej uzywać poniewaz w tych autach nie było juz tego mechanizmu

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dev napisał:

 

i to nie Toyoda zabroniła uzywania nazwy Torsen tylko Audi przestało jej uzywać poniewaz w tych autach nie było juz tego mechanizmu

 

Dev nikt nie kwestionuje wiedzy technicznej jaką posiadasz. Nie omawialiśmy też teraz zalet i wad torsena. Chodziło o prosty fakt - nazwa torsen już od wielu lat w Audi oficjalnie nie funkcjonuje pomimo, że potocznie nazywa się torsenem stały napęd na 4 koła występujący w Audi. 

Najpierw piszesz, że to niemożliwe, a u góry przyznajesz rację.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev mogę Ci podesłać SMSem VIN do sprawdzenia jaki typ napędu jest w danym modelu? Chciałem napisać prywatną wiadomość, ale albo nie umiem znaleźć albo masz zablokowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę tego kotleta. 

Może ten filmik komuś pomoże zrozumieć różnicę w torsen/haldex/ultra 

Link do Youtube

Dev czy to prawda że napęd Ultra to produkt magna powertrain ??

Widzę że ich systemy są wstawiane w wielu markach, tylko że tam napęd ultra się serwisuje (wymienia olej) a w Audi nie ?!?!?!? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy układ napędowy się serwisuje, wymiana oleju i filtrów to podstawa. A audi jak audi zawsze swoje a rzeczywistość swoje.

Nie zgłębiałem tematu ktoś produkuje ULTRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu są pokazane różne odmiany napędu quattro w Audi.

Jestem tylko użytkownikiem samochodu. Czytając różne opinie na forach można odnieść wrażenie, że bardziej doświadczeni użytkownicy uznają wyłącznie torsena za napęd 4x4.  Tymczasem patrząc na to jak różne napędy stosuje Audi to odnoszę wrażenie, że pojęcie "quatro = torsen" to jest bardzo duże uogólnienie. 

Do mnie przemawia ta prezentacja, w której widać że napęd ultra versus "torsen" działają podobnie. 

https://www.youtube.com/watch?v=PftzZWpTJFY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu :facepalm: Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4 :sarcastic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, VitoN napisał:

Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu :facepalm: Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4 :sarcastic:

zwykła skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev dzięki za odpowiedź :) Masz na myśli że jest jednak centralny dyferencjał, tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, VitoN napisał:

@Dev dzięki za odpowiedź :) Masz na myśli że jest jednak centralny dyferencjał, tak? 

jo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2021 o 17:50, VitoN napisał:

Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu :facepalm: Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4 :sarcastic:

Tylko Ultra jest ODŁĄCZANY, nie dołączany. Jesli nie masz "Quattro Ultra" to znaczy, ze masz standardzik na torsenie bez elektronicznie rozpinanego dyfra tylnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...