Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AFN] Prośba o opinię o spalaniu mojego 1.9 TDI AFN


Arek8888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W końcu postanowiłem zmierzyć spalanie mojej A4 B5 1.9 TDI AFN. Wybrałem na to niefortunne warunki pogodowe ale wynik badania mnie trochę zaskoczył.

Jazda odbywała się w następującym trybie:

- miasto 30% z dziesięcioma coldstartami, dwie osoby na pokładzie, samochód nieobciążony,

- trasa 70% z dwoma coldstartami, dwie osoby na pokładzie i pełen bagażnik.

Większość dystansu przejechałem w niskich temperaturach otoczenia (tak jak obecnie na zewnątrz), przy dużym wietrze i ulewnym deszczu. Miałem przeważnie włączone ogrzewanie na 20 stopni, do tego klimatyzacja (z uwagi na parowanie szyb w czasie deszczu) oraz ogrzewanie tylnej szyby. Spalanie wyniosło 8 litrów / 100 km. Czy to według Was za wysoki wynik czy to norma w takich warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi się wydaje że to za dużo jak na podaną trasę, i silnik. U mnie spalanie w cyklu 30% miasta 70% trasa wynosi latem ok. 5,5 a zima ok 6 l.

Dodam, że jeżdżę raczej oszczędnym stylem ( szybkie przyspieszanie i utrzymywanie prędkości, na trasie jadę nie szybciej niż 130 km/h )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie też staram się jeździć w miarę ekonomiczny sposób, dlatego taki wynik mnie zaskoczył. Niech latem spali mi nawet 6 litrów, to o 2 litry więcej zimą wydaje się trochę przesadzone. 7 litrów jeszcze bym zaakceptował, ale nie 8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W końcu postanowiłem zmierzyć spalanie mojej A4 B5 1.9 TDI AFN. Wybrałem na to niefortunne warunki pogodowe ale wynik badania mnie trochę zaskoczył.

Jazda odbywała się w następującym trybie:

- miasto 30% z dziesięcioma coldstartami, dwie osoby na pokładzie, samochód nieobciążony,

- trasa 70% z dwoma coldstartami, dwie osoby na pokładzie i pełen bagażnik.

Większość dystansu przejechałem w niskich temperaturach otoczenia (tak jak obecnie na zewnątrz), przy dużym wietrze i ulewnym deszczu. Miałem przeważnie włączone ogrzewanie na 20 stopni, do tego klimatyzacja (z uwagi na parowanie szyb w czasie deszczu) oraz ogrzewanie tylnej szyby. Spalanie wyniosło 8 litrów / 100 km. Czy to według Was za wysoki wynik czy to norma w takich warunkach?

Napisz jeszcze jaki dystans przebyłeś, mierzone na cały bak? jakie odstępy pomiędzy coldstart (po 2 km?), spalanie z fis czy mierzone po zalanym paliwie?

Raz w życiu spalił mi 7 litrów: tydzień do pracy po 25 km w jedną stronę i około 1h, -20 i auto pod chmurką, nonstoper korki.

Norma (40% trasa, 60% miasto) - 6 - 6,5, tankowane zawsze po przejechaniu w okolicach 900 km.

Dodatkowo zauważyłem, że do 100 - 110 km/h w trasie pali jednakowo bez względu na dynamikę jazdy(wyprzedzanie), klimę, załadunek, rowery na dachu.

Edytowane przez maciucha512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W końcu postanowiłem zmierzyć spalanie mojej A4 B5 1.9 TDI AFN. Wybrałem na to niefortunne warunki pogodowe ale wynik badania mnie trochę zaskoczył.

Jazda odbywała się w następującym trybie:

- miasto 30% z dziesięcioma coldstartami, dwie osoby na pokładzie, samochód nieobciążony,

- trasa 70% z dwoma coldstartami, dwie osoby na pokładzie i pełen bagażnik.

Większość dystansu przejechałem w niskich temperaturach otoczenia (tak jak obecnie na zewnątrz), przy dużym wietrze i ulewnym deszczu. Miałem przeważnie włączone ogrzewanie na 20 stopni, do tego klimatyzacja (z uwagi na parowanie szyb w czasie deszczu) oraz ogrzewanie tylnej szyby. Spalanie wyniosło 8 litrów / 100 km. Czy to według Was za wysoki wynik czy to norma w takich warunkach?

Napisz jeszcze jaki dystans przebyłeś, mierzone na cały bak? jakie odstępy pomiędzy coldstart (po 2 km?), spalanie z fis czy mierzone po zalanym paliwie?

Raz w życiu spalił mi 7 litrów: tydzień do pracy po 25 km w jedną stronę i około 1h, -20 i auto pod chmurką, nonstoper korki.

Norma (40% trasa, 60% miasto) - 6 - 6,5, tankowane zawsze po przejechaniu w okolicach 900 km.

Dodatkowo zauważyłem, że do 100 - 110 km/h w trasie pali jednakowo bez względu na dynamikę jazdy(wyprzedzanie), klimę, załadunek, rowery na dachu.

Przebyłem w sumie 360 km, mierzone na tankowanie do pełna. Coldstarty to: najpierw rano do pracy (10 km jazdy), po 8 godzinach powrót z pracy (tu kolejny coldstart i powrót 10km do domu) i tak każdego dnia, więc wychodzi po 2 takie coldstarty dziennie. FISa nie posiadam, więc mierzę na tankowanie. Być może przebyłem za krótki odcinek na taki pomiar i te coldstarty zaważyły, ale staram się tankować mniej więcej co 300 - 400 km, aby utrzymywać w baku względnie wysoki poziom paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 10 km w jedną stronę przy około 0C to ledwo się chłodziwo zagrzeje, nie dziwne, że tak pali. Spróbuj sprawdzić spalanie na samej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję na trasie, dzięki za zainteresowanie tematem. A czy zmniejszanie dawki paliwa na nastawniku pompy przekłada się na spalanie czy to tylko bajka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach nie zmniejszysz zużycia do zadowalającego poziomu, masz możliwość podpięcia wozu pod 230V to może ogrzewanie elektryczne dorzucić, najtaniej wyjdzie, ale 10 km to tak mały dystans, że rewelacji bym się nie spodziewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja A4B5 z silnikiem AVG przy trasie praca-dom około 12km, w jedną stronę, połowę to jazda przez wioski żeby ominąć osiedla, drugie pół przez miasto. Spalanie przy ostatnim tankowaniu 5,8l/100.

U mnie spalanie dużo spadło jak założyłem licznik full fis od a6, gdzie pokazywało dystans do przejechania na tym co w baku, wtedy noga się trochę lżejsza zrobiła :grin: , wcześniej wychodziło mi około 8 nawet do 9l/100km, też myślałem że coś nie tak z silnikiem

Edytowane przez andriu23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz! czyli da się mniej. a jak vnt przy takiej jeździe?

nie to że ja tak cały czas, nogę mam ciężką i czasami wciskam, żeby tłumik przeczyścić :decayed:, żona przy swojej jeździe zawsze ma około 1l/100km mniej. (Niestety we wtorek, przez "przypadek" swoją A4 sprzedałem :()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości podpięcia auta pod 230V bo mieszkam w bloku. Też mam lekką nogę, a mimo wszystko spala mi więcej. Będę testował na trasie, i zimę na razie przejadę. Zobaczę jak będzie wyglądała sytuacja na wiosnę gdy będzie cieplej. Jak udało Ci się sprzedać auto "przypadkiem"? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak udało Ci się sprzedać auto "przypadkiem"? ;D

Jak chciałem sprzedać i wystawiałem cały rok, to nikt nie chciał kupić. W poniedziałek do firmy gdzie pracuję przyjechał klient (rozmawiałem z nim kiedyś, że chcę sprzedać) po części do maszyny, kierowca który go przywiózł, szukał passata albo audi, chwilkę pooglądali i we wtorek przyjechali z kasą, zabrali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie do Warszawy wyszło mi 5,2l/100km przy 120km/h na tempomacie.

A podczas codziennej jazdy nie spala mi więcej niż te 6.8l/100km, gdzie codziennie robię 2 razy 15km (75% trasa, 25% miasto). Tankuję z reguły co 800km, ale wtedy mam dopiero 1/4 baku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co może być u mnie nie tak, że mi tak dużo pali? Nogę mam lekką, hamulce nie są zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też niedawno sprawdzałem spalanie. Mam dłubnięty silnik na jakieś 150 koni (większa pompa i wtryski). Wyjeździłem bak w tych samych proporcjach co Ty, czyli 70% trasa i 30% miasto.
Trasa cały czas 180km/h i dużo wyprzedzania na krajówce. Miasto zazwyczaj na zimnym silniku. Wyszło mi ok. 6.5L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co może być u mnie nie tak, że mi tak dużo pali? Nogę mam lekką, hamulce nie są zapieczone.

Duża dawka paliwa, lejące wtryski, kończąca się pompa, kiczowate opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki każdemu z osobna za odpowiedzi, będę powoli szukał przyczyny/przyczyn pijaństwa mojej Niuni :)


Czy ktoś mógłby powiedzieć ile mój silnik powinien palić na biegu jałowym na zimnym silniku (zaraz po uruchomieniu) w temperaturze otoczenia około minus 2 stopnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...