Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Świece żarowe - zasada działania, diagnoza.


ZAPi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w planach wymianę świec,czy ktoś wymieniał w podobnym modelu? co polecicie?

8E 7 219297 1.9 TDI BRB 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAUZZZ8EX3A405604

Twój numer 8E_3_405604

od numeru 8E_2_148697 (N10579201/N10579202), można użyć takie zamienniki:

  • BERU GN046 - 12V/16A - 97mm
  • BOSCH 0 250 202 023 - 11V - 97mm
  • DENSO DG-109 - 11V - 97mm
  • NGK 6943 - 11V/5A - 99mm

 

Zanim zadacie kolejne pytanie o świece, zapraszam do 1 posta, tam jest opisane jak ze swojego numeru VIN dobrać odpowiednie świece.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu z ciekawości sprawdziłem świece żarowe w swoim a4 b7 1.9 BKE PD i okazało się że 3 świece mają złą oporność (inna niż ok 1 ohm) którą mierzyłem multimetrem. Do tej pory myślałem że jeśli 3 na 4 świece są padnięte to samochód nie odpali, zwłaszcza w okresie zimowym. Okazało się że jednak odpali :o Dzisiaj wziąłem się za wymiane i po paru dniach okaże się czy będzie to taki sam rozruch silnika na 4 sprawnych świeczkach  :) dodam że wymieniłem wszystkie świece naraz. Żeby dopasować odpowiednie najpierw wykręciłem starą po czym udałem się na zakupy. Stare świece które prawdopodobnie były od nowości to Beru GE100  5v i długość 97 mm i takie też kupiłem (1 szt. 60 zł) jeśli macie jakieś zdanie na ich temat to chetnie poczytam czy to oryginały itd. ;) poniżej dodaje zdjęcie starej świecy która ma czerwoną izolacje i napisy grawerowane. Nowe świece które założyłem mają tak samo. 

DSC_0754.JPG

Edytowane przez TOMALO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów forumowiczów,

Od pewnego czasu walczę z porannym zapalaniem co szczególnie się nasiliło przy temperaturze poniżej 5 stopni. Od kilku tygodni utrzymuje się temperatura około -11 więc zapalanie jest trudne. Nie chcę kręcić silnikiem tak więc pozostaje kilka razy po troszku aż zapala. Czujnik G62 jest wymieniony i to nie jego zła praca ma wpływ. Pomyślałem świece żarowe więc je zamówiłem ale męczło mnie to, że może sterowanie świecami może być nie odpowiednie i nowe też będą źle działać. Paliwo z pompy się nie cofa bo jak stał tydzień to po tygodniu zapalił od dotknięcia.

Na forum znalazłem zdjęcie przekaźnika 202. Czym prędzej go wydłubałem ze swojej Audi. Rozebrałem i niby wszystko jak trzeba styki świecące eleganckie. Ale po oględzinach okazało się, iż cały styk prądowy jest podzielony na dwie części - to ta część wypalona na zdjęciu w tym wątku. I jak podłączyłem 12 V sterowania to owszem przekaźnik zadziałał ale tylko stykała się część styku prądowego (z mniejszym przekrojem). Więc podgiąłem tą drugą (o większym przekroju) i niby styka się jak trzeba. Zobaczymy rano na samochodzie po postoku w nocy. Teorię mam taką, że jeśli płynął zbyt mały prąd to i świece się słabiej grzały.

Nadmienię, iż przekaźnik nie miał śladów rozbierania. Tak więc może komuś się takie info przyda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze na allegro na wiązke 028971782A i widze,ze jest coś ala konektor na zdjeciu. Łaczy sie gdzieś oryginalnie ta wiazka,czy trzeba lutować ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...