Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje samochodu przy większych prędkościach


Pepik92

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko mam problem i nadzieje że ktoś pomoże.
Audi a4 b8 2.0 tdi 143 km 2008r 155 tys (rzekomo) ja przejechałem nim dopiero 21 tys z tego.
Przy prędkości z przedziału 150-170 km/h (tylko niemcy gwoli ścisłości:)) auto wpada w wibracje. Odczuwa się je tak jakby pulsacyjne drgania ustają na chwile i pojawiają się znowu. Mechanik twierdzi że może to być spowodowane problemem z wtryskami. Może ktoś miał już podobny przypadek? Help!!!

Szukałem jakiegoś wyjaśnienia już na forum audi na FB ale ile odpowiedzi tyle różnych możliwości.
Uprzedzając pytania:
-ciśnienie w oponach ok

-zbieżność ok
-tarcze i klocki wymienione

-po podpięciu pod komputer niewielkie odchylenie na trzecim wtrysku
-nie czuć żadnych wibracji na luzie i przy hamowaniu tylko przy przyspieszaniu i utrzymywaniu stałej prędkości w podanego przedziału


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o drgania które odczuwają również pasażerowie, a nie tylko kierowca na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.wada fabryczna wachaczy.temat przerabiany przez dziesiatki uzytkownikow tego forum.lekiem jest wymiana wachaczy na poliftowe

.wyklucz felgi i opony.jak to zrobisz to na bank wachacze

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wykluczyłeś problem z wadliwą oponą?

Sprawdzałem na felgach 18 z letnimi oponami i na 16 zimowych nowych więc opony raczej wykluczamy z podejrzanych.

Dziwne jest to że nie było to odczuwalne przez pierwsze 15 tys km przejechane tylko teraz mniej więcej od 6-7 tys się takie coś dzieje

tak.wada fabryczna wachaczy.temat przerabiany przez dziesiatki uzytkownikow tego forum.lekiem jest wymiana wachaczy na poliftowe

.wyklucz felgi i opony.jak to zrobisz to na bank wachacze

Mówisz że wachacze mogą odpowiadać za tak delikatne wibracje? Można to nazwać nawet bardziej mrowieniem niż wibracjami ale na trasie przez Niemcy jest to dość dokuczliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli na dwoch roznych kompletach kol tak jest to czytaj to co ci wyslalem.postepuj z instrukcja tego tematu a problem zniknie.na mlion procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś zaworek na pompie cr pod kontem opiłków jak by to była wina wtryskiwaczy to może się okazać ze pompa opiłkuje.

Mam ten sam objaw ze wpada wibracja cisza i znów wibracja, powiązałem ja z obrotami przedział 2200-2400obr na 5 i 6 biegu czyli 110-120 na 5 i 120-140 na 6.

Na niższych biegach teoretycznie nie czuć ale sprawdź jadąc 4 na 2000 obr i pełen but szybko przejdzie przez ten przedział 2200-2400 i jest mało czasu na wystąpienie tego drgania ale da się wyłapać i tak kolejno i na 3 i na 2 jestem wstanie to stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś zaworek na pompie cr pod kontem opiłków jak by to była wina wtryskiwaczy to może się okazać ze pompa opiłkuje.

Mam ten sam objaw ze wpada wibracja cisza i znów wibracja, powiązałem ja z obrotami przedział 2200-2400obr na 5 i 6 biegu czyli 110-120 na 5 i 120-140 na 6.

Na niższych biegach teoretycznie nie czuć ale sprawdź jadąc 4 na 2000 obr i pełen but szybko przejdzie przez ten przedział 2200-2400 i jest mało czasu na wystąpienie tego drgania ale da się wyłapać i tak kolejno i na 3 i na 2 jestem wstanie to stwierdzić.

Bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bzdura? Ja napisałem co mam u siebie, wibruje karoseria tak jak pisałem i na 2 3 i 4 biegu zatrzęsie miedzi 2200 a 2400 obr a pisze to w miejscu gdzie cos o wtryskach było bo ja mam po regeneracji i korekty tragiczne i może właśnie u mnie to wtryski a może dwumas a może klapy w kolektorze a może przegub pod odpowiednim momentem obrotowym bo na mniejszych biegach muszę bardziej butować albo na wzniesienie albo faktycznie dolne banany nic z tego bzdura nic do wątku nie wnosi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sprawie kolegi czy przy bananach tez tak jest ze drży buda ale nie cały czas tylko na zmiane pulsacyjne 1s wibracja 1s nie i znów tak w kółko na lewarku zmiany biegów to dobrze widać.

Inna sprawa że wymiana bananów na 75 to mod w tym modelu, który trzeba wykonać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze przeczyścił EGR jeśli się przycina to przy większych prędkościach łapie spaliny i silnik może drgać. Koszt takiej roboty niewielki a warto wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...