Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma - co i jak?


Mandal

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie czy przy sprawnej odmie korek ma podskakiwać czy lekko zasysać?? U mnie podskakuje a na YouTubie zagraniczni koledzy piszą że sprawne odpowietrzenie powinno zasysać korek a nie lekko do wypychać.... Bądź tu mądry.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcin13 napisał:

U mnie podskakuje a na YouTubie zagraniczni koledzy piszą że sprawne odpowietrzenie powinno zasysać korek a nie lekko do wypychać

Korek ma lekko podskakiwać. Jak zasysa to jest niesprawny zaworek jednokierunkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przem8 napisał:

Korek ma lekko podskakiwać. Jak zasysa to jest niesprawny zaworek jednokierunkowy

Czyli skoro podskakuje to nic nie ruszać i nie czyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin13 napisał:

Czyli skoro podskakuje to nic nie ruszać i nie czyścić?

Wyjmij separator odmy (grzybek) i zdejmij wąż od odmy co wchodzi do pokrywy zaworów. Jeśli nie ma syfu to można uznać, że odma jest ok. Jak podskakuje korek to znaczy, że odma jest jeszcze drożna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2018 o 21:35, siwak napisał:

Robi krótkie trasy pewnie po mieście

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Niekoniecznie... Ja robie codziennie około 60km poza miastem, z czego połowę na A4. Wymieniałem przed zimą odmę i miałem tak samo zasyfioną. U mnie odziwo... problem po ustawieniu gazu u speca zniknął. U mnie nawet jak odma była cała zasyfiona to korek wlewu oleju tak leciutko podskakiwał. Czyli chyba tak ma podskakiwać?

Edytowane przez rafalinsky1906
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy separator odmy działa prawidłowo? Jak zatkalem jedną stronę i wciągałem ustami powietrze druga stroną to fakt był szczelny ale nic się nie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin13 napisał:

Jak sprawdzić czy separator odmy działa prawidłowo? Jak zatkalem jedną stronę i wciągałem ustami powietrze druga stroną to fakt był szczelny ale nic się nie działo...

Powinno być słychać jak ta membrana na sprężynce pracuje, a dokładniej zamyka się w momencie zasysania powietrza ustami (drugi króciec zatkany palcem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przem8 napisał:

Powinno być słychać jak ta membrana na sprężynce pracuje, a dokładniej zamyka się w momencie zasysania powietrza ustami (drugi króciec zatkany palcem).

To muszę spróbować jeszcze raz bo wydawało mi się że nic nie było słychać i nic się nie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2016 o 22:54, ExeQtoR napisał:

Odma to taki kawałek węża i grzybek przy głowicy (na wierzchu) od strony podszybia.

odma-audi-a4-vw-passat-b5-1-8-t-03412910

tu masz schemat ogólny, ten grzybek ma być tam gdzie jest opaska nr. 14 - po prostu na tym schemacie tego nie narysowali ;-(

od017_058103493a_awt_01.jpg

Co ja dodam od siebie:

u mnie odma nie pękła, ale poszło co innego:

-> piknął króciec nr 2. - kupiłem chiński zamiennik - skubaniec jest krótszy o 1cm - ale jakoś na styk za pasował do trójnika

-> pamiętaj przy takiej wymianie o uszczelkach (oringi) - stare są już twarde i nie spełniają swojej roli.

-> Ostatnio wymieniałem uszczelki do elementu nr1. Pod tą "łapę" i pod "chłodniczkę" - olej mi cieknął...

Co do Twojego problemu, to na 100% nie zdejmuje się kolektora... mechanik naciąga Cię na koszty - albo "taki mechanik" ja to zrobiłem bez ruszania kolektora, co prawda trzeba się nagimnastykować jak nie wiem, ale da radę. Ja jeszcze mam parownik koło pompy ABS od LPG więc mam mniej miejsca ?

Co do kopcenia na biało... odma nie puści Ci od razu dymu, jak dym biały Ci leci z rana, to obstawiam uszczelniacze zaworowe a nie odma..

tu masz filmik:

Taki objaw masz jak są uszczelniacze walnięte i też bierze olej od razu.

Witam. Może ktoś podać numer tej rurki na rysunku nr2. Dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2018 o 22:02, lukasz s napisał:

Witam. Może ktoś podać numer tej rurki na rysunku nr2. Dziękuję 

06A103213Frura odpowietrzajaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja również mam problemy z odma, lekko skakały obroty i były podniesione na rozgrzanym silniku, korek wlewu oleju zaciagalo po odkreceniu.

Wszystko ustapilo po wyczyszczeniu i naprawienia odmy, wymianie zaworka i krocca. 

Zobaczcie jak wyglądała w środku obudowa filtra oleju

IMG_20181003_204333.jpg

IMG_20181003_204058.jpg

IMG_20181003_204155.jpg

IMG_20181003_204242-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej, ale owiń szmatami, bo i tak się trochę nasyfi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w B7 jest identyczny ten zawór jednokierunkowy? Mam takie coś jak na zdjęciu, jest podobny, ale jednak inny. Działa identycznie, bo wyciągnąłem go i w jedną stronę przepuszcza, w drugą nie. 

Auto po trasie nagle zaczęło mieć problem z obrotami na postoju - rzucało silnikiem, obroty skakały. Diagnoza mechanika to grzyb od odmy, wymieniłem, obrony na postoju równe i wszystko ok, jednak teraz auto dziwnie się zachowuje, mianowicie przy obciążeniach, czyli np przy przełączeniu biegu z D na R (multitronic) w sprawnym aucie obroty spadają nieznacznie, teraz spadają do takiego poziomu, że auto zachowuje się jakby miało zgasnąć. Co to może być? VAG mówi:

16891 - Idle Control System RPM - P0507 - 001 - Higher than Expected - Intermittent

 

20190119_144844.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki sam i powinien być w trójniku do którego wchodzi też kolanko odmy. Ten błąd co masz może być powodem uszkodzonego zaworka jednokierunkowego w odmie.

To co pokazujesz to chyba nie jest element odmy, ciężko ocenić z perspektywy tego zdjęcia.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące się, ma ktoś numer tego węża trójnika w który *wpina się* zaworek odmy ? ten trójnik z którego wychodzi jedna metalowa rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Tamek141 napisał:

Wtrące się, ma ktoś numer tego węża trójnika w który *wpina się* zaworek odmy ? ten trójnik z którego wychodzi jedna metalowa rurka

Już dawno w googlach byś znalazł

odma.png

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dołączę się do tematu bo nie mogę nigdzie znaleźć informacji gdzie kończy się wężyk nr 10 bo ostatnio próbowałem zrekonstruować swoją odmę i takiej rzeźby dawno nie widziałem odma na odcinku 2-9 zrobiona z trzech gumowych węży ogrodowych. Dokupiłem trójnik i zaworek i dalej nie wiem jak ona idzie. Teraz wygląda to tak.

 

IMG_20190309_174214.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych walczących z masłem, majonezem czy też innym tłuszczem w odmie :-) Też dłuższy czas bujałem się z masłem pod korkiem i w odmie (co prawda w passacie, ale też 1,8t) i wszyscy mówili, że jeżdżę krótkie odcinki, UPG walnięta itd. Wyczyściłem odmę od początku do końca, ale temat powrócił. W końcu sprawdziłem ezektor i okazało się, że był zatkany syfem - czyszczenie i moczenie w chemii nic nie dało. Po wymianie na nowy nie mam problemu z masłem, ani z syfem w układzie odpowietrzania silnika. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...