Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma - co i jak?


Mandal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio miałem problem z ubywającym olejem i dymieniem na biało po wycięciu kata, winna okazała się turbina. Po regeneracji jest dużo lepiej, ale dalej wypuszcza trochę białego dymu, i nie wiem czy jest spalony olej czy poprostu para wodna, bo pogoda też jest nieunormowana. Chciałbym sprawdzić odmę bo słyszałem, że przez nią może się też tak dziać i w warsztacie gdzie regenerowali turbo też mówili, że warto by było zdjąć kolektor i tam zajrzeć bo lubi pękać. I teraz mam pytanie, czy są jakieś newralgiczne miejsca odmy? i może ktoś pomoże wytłumaczyć, jak ją ominąć i zrobić tzw. wolną odmę?

P.S. Jakie są objawy pękniętej lub niedrożnej odmy?

Dzięki i pozdrawiam!

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma to taki kawałek węża i grzybek przy głowicy (na wierzchu) od strony podszybia.

odma-audi-a4-vw-passat-b5-1-8-t-03412910

tu masz schemat ogólny, ten grzybek ma być tam gdzie jest opaska nr. 14 - po prostu na tym schemacie tego nie narysowali ;-(

od017_058103493a_awt_01.jpg

Co ja dodam od siebie:

u mnie odma nie pękła, ale poszło co innego:

-> piknął króciec nr 2. - kupiłem chiński zamiennik - skubaniec jest krótszy o 1cm - ale jakoś na styk za pasował do trójnika

-> pamiętaj przy takiej wymianie o uszczelkach (oringi) - stare są już twarde i nie spełniają swojej roli.

-> Ostatnio wymieniałem uszczelki do elementu nr1. Pod tą "łapę" i pod "chłodniczkę" - olej mi cieknął...

Co do Twojego problemu, to na 100% nie zdejmuje się kolektora... mechanik naciąga Cię na koszty - albo "taki mechanik" ja to zrobiłem bez ruszania kolektora, co prawda trzeba się nagimnastykować jak nie wiem, ale da radę. Ja jeszcze mam parownik koło pompy ABS od LPG więc mam mniej miejsca ;-)

Co do kopcenia na biało... odma nie puści Ci od razu dymu, jak dym biały Ci leci z rana, to obstawiam uszczelniacze zaworowe a nie odma..

tu masz filmik:

Taki objaw masz jak są uszczelniacze walnięte i też bierze olej od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy schodzeniu z obrotów zamknięcie przepustnicy w kolektorze powstaje podciśnienie i zaciąga olej przez prowadnice zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym zaczyna lecieć po kilku/kilkunastu sekundach po odpaleniu. Możliwe, że jednak uszczelniacze są na wykończeniu... ile trzeba liczyć na wymianę i czy trzeba ściągać głowice?

Dzisiaj przyglądałem się odmie, nie ma w środku jakiegoś wielkiego nalotu, lecz z tego grzybka trochę oleju wyleciało. Pod kolektorem jest wilgotno, i nie wiem teraz czy puszcza odma czy to pozostałości po wyciekach z pod pokrywy klawiatury, muszę się temu przyjżeć. Dojrzałem, że wąż numer 10 ze schematu u mnie jest pęknięty/przetarty. Wiecie jakie skutki to może wywoływać? do czego służy zawór nr 6?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy odmę (grzybek) można czyścić w środku - jak tak to w jaki sposób?

Czy to element jedynie wymienialny na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam że idzie wymienic całą odmę bez sciągania kolektora bo sam jako totalny amator wymieniłem odme i wyczyscilem reszte rurek. Zawor nr 6 to zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jak puszcza w obie strony to niedobrze. (u mnie puszczał w obie bo był zawalony od sadzy) a jak go wyczysciłem to zachowywał sie tak.

Btw ten zaworek jest tani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

U mnie po wymianie samej odmy w dalszym ciągu jest spora ilość masła na bagnecie. Miałem starę odme całą zatkaną masłem, podejrzewam, że nowa też jest już nieźle przytkana.

Powiedzcie mi, czy powodem może być ten zaworek z filmu powyżej (na schemacie nr.6)? I czy prezentowany w taki sposób, czyli w jedną stronę ma "dmuchać" w drugą nie, oznacza że zaworek jet ok? Jaki jest objaw tego, że jest niesprawny?

Ma ktoś numer seryjny tego zaworka? Jeśli nie duże pieniądze to kupie i sprawdze czy coś pomogło.

 

Co to z urządzenie na schemacie pod numerem 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, rafalinsky1906 napisał:

a ktoś numer seryjny tego zaworka? Jeśli nie duże pieniądze to kupie i sprawdze czy coś pomogło.

035103245G i najlepiej ori . Jak puszcza w jedną stronę i nie zasysa korka oleju to jest sprawny.

Pod 1 jest podstawa filtra oleju.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał:

035103245G i najlepiej ori . Jak puszcza w jedną stronę i nie zasysa korka oleju to jest sprawny.

Pod 1 jest podstawa filtra oleju.

Dzięki za szybką odpowiedź. Właśnie sprawdzałem z tym korkiem (bo wyczytałem w innym temacie) i u mnie na uruchomionym silniku tak troche podskakuje, czyli ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rafalinsky1906 napisał:

i u mnie na uruchomionym silniku tak troche podskakuje, czyli ok?

Tak działa sprawna odma :D Płynu na pewno nie ubywa? W innym temacie chyba pisałeś, że robisz 30km dziennie więc nie powinieneś mieć takiego problemu z tym masłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Tak działa sprawna odma :D Płynu na pewno nie ubywa? W innym temacie chyba pisałeś, że robisz 30km dziennie więc nie powinieneś mieć takiego problemu z tym masłem

Tak, dziennie robie około 30km w jedną stronę, z czego 15 km autostradą więc masło powinno się wytapiać ? :)

 

Co do płynu to lekko poci się płyn chłodniczy z takiego trójnika z tyłu silnika, ale praktycznie nie trzeba dolewać. Myślisz, że przez to układ gdzieś się zapowietrza, łapie lewe powietrze itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wczoraj wpadło czyszczenienie benzyną ekstrakcyjną- poleciałem razem z całą rurką do tego trójnika gumowego.
co można w tej sprawie zrobić więcej?

27651164_1753566184692748_1691717228_o.jpg

27653409_1753566258026074_1169600250_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja

Godzinę temu, Marcin Gugu33 napisał:

u mnie wczoraj wpadło czyszczenienie benzyną ekstrakcyjną- poleciałem razem z całą rurką do tego trójnika gumowego.
co można w tej sprawie zrobić więcej?

27651164_1753566184692748_1691717228_o.jpg

27653409_1753566258026074_1169600250_o.jpg

jaki ty olej tam lejesz że tyle tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi krótkie trasy pewnie po mieście

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się jak najmniej ale jednak codziennie coś tam wpada z małych przebiegów. Poprzednia właścicielka ciągle w mieście.
Mogę coś więcej zaradzić, wyczyścić wymienić itp?
Korek wlewu oleju czysty- na bagnecie brązowy olej.


Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...