Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] silberring - gewöhnlicher Audi


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Spis treści
  1. Wstęp
  2. Wyposażenie
  3. Fotografie
    1. Sezon 2015
    2. Sezon 2016
    3. Sezon 2017
    4. Sezon 2018, 2019
    5. Sezon 2020
  4. Wishlist/To do list
  5. Poradniki/Manuale

Cześć!
Chciałbym Wam przedstawić moje Audi A4 B5 wyprodukowane w Ingolstadt w 1996 roku. Auto zostało znalezione i kupione w Niemczech w wakacje 2015 roku i przywiezione w lipcu przeze mnie do Polski. Autko ma silnik 1.8 125KM ADR (nie montowałem gazu jak wielu w tych silnikach). Przebieg przy zakupie wynosił ~166 tys. obecnie autko posiada przebieg ~179tys. (dane z 16.01.2017r.) 200 tys. (dane z 14.04.2020). Od razu po sprowadzeniu go do kraju został wymieniony rozrząd, pompa wody, filtr powietrza, oleju, paliwa, olej, termostat, płyn chłodniczy wraz z czyszczeniem układu. Takie podstawowe rzeczy, aby auto mogło spokojnie rozpocząć jazdę przez najbliższe tysiące. Nie jest to wypchana locha, ale stan jak z 1996 roku, a wyposażenie zawsze można dołożyć, co oczywiście jest w planach. Nie dzieje się tutaj tyle, nie lecą grube mody jak u niektórych, ale wszystko w swoim czasie. ?



Wyposażenie - bieda/podstawowe, ale mam nadzieję, że z czasem uda mi się to zmienić. A oto one:

  • Elektryczne lusterka
  • Elektryczne szyby przód
  • 2x poduszki powietrzne przód
  • Climatronic
  • ABS
  • Centralny zamek
  • 6 głośników Nokia

IMG_0479.JPG

Wyposażenie wg. kodów na wlepce w bagażniku:

Wyposażenie wg. kodów na wlepce:
  • X0A = program sprzedaży w Niemczech
  • B0A = zestaw komponentów bez wymagań co do warunków terenowych
  • C0V = stalowe koła 6J x 15, odsadzenie 45 (pięć otworów)
  • G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przełożenia sport.)
  • H6S = opony 195/65 R 15 V
  • J1P = akumulator 220A (44 Ah)
  • M51 = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa (92KW 1,8) 20V
  • Q1A = standardowe przednie fotele
  • 1AC = system antypoślizgowy (ABS)
  • 1G2 = Koło zapasowe normalne (zamiast dojazdówki) (stalowe)
  • 2PG = kierownica wyłożona pianką, 4-ramienna
  • 6TB = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane prawo kzl
  • 6UA = Lusterko zew. plaskie,el.regul. lewo kzl
  • T5Z = komponenty, dla bazowego silnika, część 058.B
  • 3S0 = bez relingow i uchwytow dachowych
  • 4UE = airbag kierowcy i pasażera z przodu
  • OG1 = drążek zmiany biegów
  • 8AD = radio "gamma"
  • 8GD = 90-amperowy alternator
  • 8RN = 8 aktywnych głośników
  • 1LH = hamulce tarczowe z przodu
  • 3FA = brak szyberdachu

 

W planach od początku było bardzo dużo, ale przez długi czas mój status społeczny jako student na to nie pozwalał i pozostawało to wszystko jedynie w sferze marzeń. Obecnie sprawy mają się znacznie lepiej, a kwarantanna w tym wszystkim pomaga. Przez te kilka lat udało mi się kupić kilka rzeczy, ale nie wszystkie udało mi się zamontować, a wiele jest jeszcze do kupienia.
Wishlist/To do list:

Wyposażenie wg. kodów na wlepce:
  • Podświetlenie nóg we wnętrzu przód oraz tył po otworzeniu drzwi oraz na tyle podświetlenie nóg na stałe jak w A6 C7 - to już zostało jakiś czas temu wykonane, aczkolwiek muszę przerobić instalację na ładniejszą i powycinać w siedzeniach miejsca na lampki, ponieważ tamto rozwiązanie, które wykonałem opierało się na taśmie dwustronnej, przez co szybko umarło, ale udało mi się osiągnąć zamierzony efekt. Oświetlenie stałe, które emitowało ok. 30% mocy światła nie rażące podczas jazdy, a po otworzeniu drzwi 100%. Mam gdzieś poradnik w fazie "work in progress" na pewno go odświeżę jak będę poprawiał, aby podzielić się tym z Wami.
  • Oświetlenie boczków: podłoga + pozycja z lifta - boczki już leżą i czekają
  • Pełny FIS - zamontowane
  • Czteroramienna kierownica #polift - zamontowane
  • Wymiana tunelu i konsoli środkowej wraz z climatroniciem #polift - leży i czeka na montaż
  • Tylne boczki z głośnikami - leżą i czekają na montaż, ale są pod elektryczne szyby, więc muszę połączyć temat z szybami
  • Elektryczne szyby tył
  • Podświetlenie klamek wewnątrz z A6 C5
  • Podświetlenie dekorów jak w A6 C7
  • Podświetlenie klamek z zewnątrz (Jedynie przy zmianie na scyzoryk)
  • Podgrzewane lusterka
  • Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku i bagażniku
  • Środkowe światełko w podsufitce oświetlające tylną kanapę #polift
  • Diody w podsufitce podświetlające wnętrze w nocy (jak w BMW e60)
  • Podświetlane kratki nawiewu #polift - zamontowane (stworzyłem poradnik)
  • Tylne lampy LED DEPO Red Smoke lub II #polift - zamontowane LED DEPO Red Smoke, ale będzie ich hybryda z II liftem
  • Lusterka w kolorze nadwozia z prawym angielskim - zamontowane
  • Przednie lampy #polift - wraz z adaptacją na bixenon. Leżą w piwnicy całe lampy z A6 C7 na bixie do przeszczepu.
  • Obniżenie auta - 1BE, kit lub jakiś gwint
  • Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Przedni zderzak z halogenami #polift lub S4
  • Komplet kluczy w scyzoryku stworzony na podstawie tematu na forum - na razie został dołożony sterownik centralnego zamka
  • Zmiana foteli na jakieś z lepszym trzymaniem bocznym i ogrzewaniem
  • Montaż EDS
  • Zmiana Felg na felgi z A3 8V - 8V0601025AE
  • Stworzenie jakiegoś Car Audio
  • Przyciemnienie tylnych szyb
  • Tłumik dwururka
  • Czujniki parkowania tył

 

 

Sezon 2015

Sezon 2015
  • Dzień, w którym pierwszy raz zobaczyłem autko na żywo. :) (Traben-Trarbach, Niemcy: 12.07.2015):
    20150712_170759.jpg
  • Niedługo po kupnie samochodu (Wrocław: 06.08.2015):
    20150827_144834.jpg 20150827_144845.jpg 20150806_184549.jpg
  • Myjnia (Wrocław: 20.09.2015):
    20150920_143054.jpg 20150920_143132.jpg

Sezon 2016

Sezon 2016
  • Myjnia (Wrocław: 23.09.2016):
    IMG_0029.jpgIMG_0032.jpgIMG_0033.jpg
    (to niebieskie światło to postojówki ;P)
  • Przebieg (Wrocław: 11.10.2016):
    IMG_0102.jpg
  • Wymiana żarówek podświetlenia tablicy na zwykłe LED ze sklepu (Wrocław: 18.12.2016):
    IMG_0373.jpg
    (niedługo później dostały wody i przestały śmigać)
  • Montaż lamp (Wrocław: 29.12.2016 - 01.01.2017):
    Lampy już od dwóch dni na samochodzie, ale dopiero wczoraj przyszła mi folia do przyciemnienia. Rzucam kilka fotek z przed i po, jutro zaktualizuję i dorzucę jeszcze zdjęcie zrobione w dzień z przyciemnionym paskiem.


    IMG_0208.jpg IMG_0430.jpg IMG_0431.jpg IMG_0432.jpg

Sezon 2017

Sezon 2017
  • Montaż lamp (Wrocław: 29.12.2016 - 01.01.2017):
    Lampy już od dwóch dni na samochodzie, ale dopiero wczoraj przyszła mi folia do przyciemnienia. Rzucam kilka fotek z przed i po, jutro zaktualizuję i dorzucę jeszcze zdjęcie zrobione w dzień z przyciemnionym paskiem.

    IMG_0434.jpg IMG_0444.jpg IMG_0445.jpg IMG_0446.jpg

    IMG_0449.jpg IMG_0451.JPG IMG_0452.jpg IMG_0437

    IMG_0475.jpg
  • Przebieg (Wrocław: 6.01.2017):
    IMG_0462.JPG
  • Montaż kratek poliftowych (Wrocław: 13.01.2017):
  • IMG_0536IMG_0537IMG_0538IMG_0539

    IMG_0540IMG_0541IMG_0542
  • Montaż i tworzenie lampek LED na rejestrację (Wrocław: 23.01.2017):
    IMG_0582IMG_0583IMG_0584IMG_0597

    IMG_0598IMG_0599IMG_0601IMG_0604

    IMG_0605IMG_0608IMG_0609IMG_0610

    IMG_0611IMG_0612IMG_0613
     

Sezon 2018, 2019

Sezon 2018, 2019

Niestety przez te dwa lata nic poza bieżącymi sprawami w audi się nie zmieniło. W dodatku prawie cały 2019 rok i część 2020 stała ze względu na mój wyjazd za granicę.

    Sezon 2020

    Sezon 2020

    Sezon niestety rozpoczął się u mnie dość późno ze względu na moją delegację, ale pewnie znów bym się za nic prędko nie zabrał gdyby nie kwarantanna. :)

     

    • Kilka fotek podczas przejażdżki po mieście (30.04.2020):
      IMG_5575.JPG IMG_5580.JPG IMG_5586.JPG
    • Zmiana kostki stacyjki, montaż poliftowej kierownicy i full FIS
      WhatsApp%20Image%202020-04-30%20at%2002.WhatsApp%20Image%202020-04-30%20at%2002.WhatsApp%20Image%202020-04-30%20at%2002.WhatsApp%20Image%202020-04-30%20at%2002.WhatsApp%20Image%202020-04-30%20at%2002.WhatsApp Image 2020-04-30 at 02.

     

       

      Moje tutoriale/manuale/DIY:




       


       

      Edytowane przez ppatryk
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Audi muszę pochwalić za spalanie w trasie: <6l/100KM przy prędkości ok. 100 km/h oraz 7,5l/100KM przy 160-170 km/h

      Te spalanie to według komputera czy sprawdzałeś? Mi to raczej wygląda na spalanie 1.9 tdi. Moja łyka ok 7-7.5 przy 100 i ok 10-11l przy tych 160. Motor mam zdrowy i osprzęt sprawny, olej 5w40 LM. Wątpię żeby różnice w avant/sedan były tak duże. Fakt, że jeżdżę na 205/50 r17 ale na seryjnych 15 było praktycznie tyle samo +- 0.5l.

      Co do przebiegu to wszystko jest możliwe. Sam swoim struclem robię maksymalnie 8-9 tyś rocznie, a w rodzinie mam w124 89r który był kupiony bodaj jako 4 latek. W tej chwili ma coś ok 320 tyś nalatane. Żeby było śmieszniej silnik to 3.0d czyli raczej maszynka do latania w trasy. Buda już się rozchodzi ale przebieg autentyczny bo wiem ile auto jeździ. Wiem, że to przykłady bardzo rzadkie ale można trafić takie auto (i kto wie może ta srebrna strzała to jeden z nich:)). Tak czy inaczej bardzo ładna audiczka. Sam chciałbym mieć budę w takim stanie (bynajmniej z wyglądu i na zdjęciach).

      Edytowane przez Randor
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Audi muszę pochwalić za spalanie w trasie: <6l/100KM przy prędkości ok. 100 km/h oraz 7,5l/100KM przy 160-170 km/h

      Te spalanie to według komputera czy sprawdzałeś? Mi to raczej wygląda na spalanie 1.9 tdi. Moja łyka ok 7-7.5 przy 100 i ok 10-11l przy tych 160. Motor mam zdrowy i osprzęt sprawny, olej 5w40 LM. Wątpię żeby różnice w avant/sedan były tak duże. Fakt, że jeżdżę na 205/50 r17 ale na seryjnych 15 było praktycznie tyle samo +- 0.5l.

      Co do przebiegu to wszystko jest możliwe. Sam swoim struclem robię maksymalnie 8-9 tyś rocznie, a w rodzinie mam w124 89r który był kupiony bodaj jako 4 latek. W tej chwili ma coś ok 320 tyś nalatane. Żeby było śmieszniej silnik to 3.0d czyli raczej maszynka do latania w trasy. Buda już się rozchodzi ale przebieg autentyczny bo wiem ile auto jeździ. Wiem, że to przykłady bardzo rzadkie ale można trafić takie auto (i kto wie może ta srebrna strzała to jeden z nich:)). Tak czy inaczej bardzo ładna audiczka. Sam chciałbym mieć budę w takim stanie (bynajmniej z wyglądu i na zdjęciach).

      Wiesz może dlatego, że jechałem na pusto. Brak bagażu i zawsze tylko z jednym pasażerem. Olej u mnie to 5w30 Mobil, akurat po świętach bd musiał wymienić. :)

      Edytowane przez ppatryk
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      5w40 motul albo lm

      Taki teraz będę zalewał. Zmieniać lepkość? Na takim jeździł do tej pory, zatem taki też został poprzednio zalany.

      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      LM 5w40 to jeden z najlepszych olei i 100% syntetyk a nie ściema. Ja przy następnej wymianę spróbuje czegoś nowego. Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50. Muszę to jeszcze dokładnie przemyśleć ale z racji tego, że jeżdżę przede wszystkim po mieście i często na niedogrzanym aucie wybiorę raczej pierwszą opcje. Obie firmy to absolutny top wśród olei. 5w30 do ADR, AEB itp to raczej mało odpowiedni olej (choć lepszy niż 10w40). Pomijam już fakt, że mobil to straszna kupa tak jak castrol.

      Tak z ciekawości. Ile pali Ci to auto w cyklu miejskim? U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe. Moja 80 B4 2.8 quattro mniej łyka. Paranoja jakaś.

      Edytowane przez Randor
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50

      W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest.

      U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe

      To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim.

      Edytowane przez uszol
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał:

      LM 5w40 to jeden z najlepszych olei i 100% syntetyk a nie ściema. Ja przy następnej wymianę spróbuje czegoś nowego. Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50. Muszę to jeszcze dokładnie przemyśleć ale z racji tego, że jeżdżę przede wszystkim po mieście i często na niedogrzanym aucie wybiorę raczej pierwszą opcje. Obie firmy to absolutny top wśród olei. 5w30 do ADR, AEB itp to raczej mało odpowiedni olej (choć lepszy niż 10w40). Pomijam już fakt, że mobil to straszna kupa tak jak castrol.

      Tak z ciekawości. Ile pali Ci to auto w cyklu miejskim? U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe. Moja 80 B4 2.8 quattro mniej łyka. Paranoja jakaś.

      No jeśli chodzi o miasto to jest masakra. Potrafi nawet dojść do 12l/100km przy normalnej jeździe. Poprzednia wymiana oleju była przy rozrządzie zatem mechanik zalał to samo co było wcześniej czyli 5w30 no i wybierając producenta nie wiem czym się kierował. Teraz wejdzie tylko jakiś LM lub coś podobnej półki.

      W dniu 26.12.2016 o 13:16, uszol napisał:
      W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał:

      Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50

      W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest.

      W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał:

      U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe

      To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim.

      Ja dziś mam zamiar podłączyć u siebie. ;)

      Edytowane przez ppatryk
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Potrafi nawet dojść do 12l/100km przy normalnej jeździe

      Takie spalanie ciężko osiągnąć przy butowaniu do odciny na każdym biegu non toper - testowałem :grin:

      Coś masz yebnięte. No chyba, że adry bez klapek w kolektorze tak łykają.

      @Ppatryk

      Nim zalejesz 5w40 zapodaj płukanke, zrzuć miskę, wyczyść smoka bo zajedziesz pompe oleju. Przy okazji też warto sprawdzić czy pompa nie jest porysowana dwie dodatkowe m10

      Edytowane przez uszol
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50

      W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest.

      O ile 5w50 to faktycznie olej już do jakiegoś 1.8t po małych modach to 0w40 jest ponoć bdb do zwykłego dupowozu, szczególnie zimą. Poza tym mam dobre dojście do olei xado. Myślę, że nawet 5w50 w zwykłym aucie jak ktoś lubi sobie latem poupalać nie zaszkodzi i nie spisze się gorzej od takiego 5w40.

      U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe

      To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim.

      Vag podpinany na bieżąco i zero błędów. 10l w cyklu mieszanym jest ponoć osiągalne ale nie w miejskim. Z tego co wyczytałem te motory palą dość mało w trasie ale po mieście jest tragedia i 11-12 to norma przy spokojnej jeździe. Co do butowania to myślę, że bez problemu można dojść nawet do 20l.

      Co do płukani i zwalenia miski to również się pod tym podpisuje. Sam kupiłem auto zalane jakimś syfem 10w40 i motor miał od groma nagaru. Od razu zrobiłem płukankę i zalałem LM 5w40. Po 3 tyś znowu płukanka i nowy olej. Potem już normalnie. Miskę zwalałem mimo tego, że ciśnienie było ok. Jak się okazało 1/2 sitka w smoku już było zabite syfem. Wpisz sobie w google 1.8t oil sludge to zobaczysz co się dzieje z tymi motorami na kiepskich olejach.

      Edytowane przez Randor
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      0w40 jest ponoć bdb do zwykłego dupowozu,

      Ponoć jak trzy razy zaklaskasz uszami, zapalisz światło w kuchni jednocześnie włączając mikrowele i nastawiając rosół w niedziele chwile po nieszporach to otworzy sie wyrywa w czasoprzestrzeni!

      10l w cyklu mieszanym jest ponoć osiągalne ale nie w miejskim. Z tego co wyczytałem te motory palą dość mało w trasie ale po mieście jest tragedia i 11-12 to norma przy spokojnej jeździe. Co do butowania to myślę, że bez problemu można dojść nawet do 20l.

      Ty wyczytałeś, ja wiem. 20 litrów nie spali nawet lpg gdybys jebał go pod tesco na parkingu równą godzine albo i dwie.

      Edytowane przez uszol
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Wiem ile palą te auta bo mam z nimi styczność. Zejść poniżej 10l w cyklu mieszanym się nie da nawet jeżdżąc jak emeryt. 11-12l jeżdżąc po mieście to norma, a zimą może być nawet więcej. Tobie pali 12 przy butowaniu do odcięcia :grin: . Skończ pisać takie bzdury bo jeszcze ktoś w to uwierzy i zaraz będzie wysyp tematów typu "czemu mi tak dużo pali". Mam styczność z 3 ADR'ami i jednym ADP na co dzień. Wszystkie te auta potrafią spalić więcej niż zdrowe 1.8t przy spokojnej jeździe.

      Xado 0w40 nie jest pod żadnym względem gorszy od takiego LM 5w40 a przy minusowych temp sporo lepszy więc nie wiem o co Ci chodzi. Porównaj sobie karty produktów.

      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Specjalnie dla Ciebie zwrócę specjalną uwagę na spalanie od dnia jutrzejszego:) Z liczeniem nikt nie ma problemów poza tym dwa z tych aut posiada full fis a z tego co wiem średnie spalanie ten komputer pokazuje "w miarę". Jeśli te silniki w wersji z klapkami w kolektorze faktycznie palą tak mało (w co nie wierze) to audi się bardzo mocno spisało to poprawiając. Swego czasu miałem 80 B4 z silnikiem 2.6 ABC. Są one znane z felernego plastikowego kolektora z klapkami. Z racji, że miałem z nimi problemy (dwie pękły i jakimś cudem znalazły się w komorze spalania) wymieniłem kolektor razem z komputerem na taki z końca produkcji (od 95r) który tych klapek był pozbawiony. W obu przypadkach różnicy w spalaniu nie było. Nie ma co tego ciągnąc bo nie od tego jest ten wątek raczej. EOT

      Co do B5 autora to kolego na glebę ją :grin: Do tego minimum 17.

      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Ne rozumiem co masz na myśli. Po co kupować 17 i je sprzedawać po to żeby kupić kolejne 17?

      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Aha. No to już zależy od niego. Dlatego napisałem minimum 17. Ja zacząłem od 18 i po sezonie zmieniłem bo po moich drogach się nie dało po prostu. Pomijam już fakt, że na 225/40 auto nie miało siły jechać jak należy. Teraz na 205/50 i 17 z a8 auto skacze jak ping pong na gwincie po dziurach i nic się nie dzieje. Kwestia dróg i gustu.

      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Nie rozumiesz o czym pisze. Nie chodzi mi o komfort tylko o to, ze jeszcze 17 nie załatwiłem a 18 ronala dwie przednie nadawały się do kowala po jednym sezonie. Nie powiesz mi chyba, że dla felgi i komfortu 205/35/18 = 205/50/17. Różnica w profilu kolosalna. Wiem jak zachowują się dobre gwinty i te budżetowe bo od kupna auta miałem z 8 modeli założonych. Zaczynałem od śmieci pokroju MTS czy FK AK (nie mylić z FK HighSport na wkąłdach Koni),a ostatnio miałem gwint AP i szybko zmieniłem go na Lowteca 9.1 bo było za miękko i przycierałem przy większym obniżeniu. Budą trzepie bo gwint jest sztywny i tak ma być. Różnice między 35 a 50 w profilu da się odczuć doraźnie po 10m.

      Edytowane przez Randor
      Odnośnik do komentarza
      Udostępnij na innych stronach

      Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

      Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

      Zarejestruj nowe konto

      Załóż nowe konto. To bardzo proste!

      Zarejestruj się

      Zaloguj się

      Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

      Zaloguj się
      • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

        • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
      ×
      ×
      • Dodaj nową pozycję...