Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Brak mocy od dołu - prośba o analizę logów.


razorroot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Moje auto to a4 b6 2002r. Silnik AWX. Jestem właścicielem od 1,5 roku. Przejechałem nim ok 30 tyś km. Poprzedni właściciel zrobił chipa. Auto ma mieć podobno 150 - 160 koni.

Auto słabo zbiera się od dołu. Początkowo myślałem że to przez mój styl jazdy bo zawsze jeździłem benzyną. Jednak domyśliłem się że tak być nie może. W końcu to diesel.

Na początku zająłem się króćcem vacu-pompy. Był obluzowany i go zakleiłem. Poprawiły się hamulce i zdecydowanie mniej telepie przy gaszeniu. Jeśli chodzi o moc jest minimalnie lepiej ale szału nie ma.

Wymieniłem przewody podciśnienia.

Wyczyściłem n75. Nie wiem czy jest sprawny. Strzykawką mogę przedmuchać przez niego powietrze bez większego oporu. (n18 dla porównania stawiał opór)

Dalej słabo się zbiera.

Podłączałem strzykawkę do gruszki turbo. Strzykawka zasysa sztangę do góry - potem sztanga ładnie opada. Skok sztangi wydaje mi się całkiem w porządku. Na logu 011 BS wygląda to podobnie jak na tym filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU

Dziś robiłem taki eksperyment: Podłączyłem przewód podciśnienia bezpośrednio do gruszki. Nie zauważyłem specjalnej różnicy. Było tylko mniej słychać świst turbiny.

Odłączyłem wężyk EGR i zaślepiłem. (sam wężyk)

Logi Dynamiczne

http://vaglog.pl/log-001_003_004_l4G8V.html

http://vaglog.pl/log-000_L23rq.html

http://vaglog.pl/log-008_010_011_1YlPUo.html

Logi Statyczne

http://vaglog.pl/log-010_013_y9cA0Wf.html

http://vaglog.pl/log-001_004_007_nMS1bgm.html

Logi BS

http://vaglog.pl/log-011_B6Viu5.html

http://vaglog.pl/log-004_pFZBlH.html

http://vaglog.pl/log-003_i25E3J.html

http://vaglog.pl/log-000_GkyuB.html

Ciśnienie doładowanie do 2 tyś obrotów jest za małe. Czy może być to spowodowane zaciętym zaworem EGR? Jest cały czas otwarty i ciśnienie ucieka w wydech?

Proszę o analizę logów i pomoc.

Edytowane przez razorroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu)




Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty.

Edytowane przez razorroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu)
Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty.

Daj wtryski do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze logi wtrysków. Wydaje mi się że wartości mieszczą się w normie.

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu)
Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty.

Daj wtryski do sprawdzenia.

Jesteś pewien? Zrobiłem jeszcze logi wtrysków i z wydawało mi się że wartosci mieszczą się w normie. Chciałbym wykluczyć wszystko zanim wezmę się za wtryski bo to spory wydatek.

Grupy 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log-013_018_023_p6G5695.htmlPierwsza próba statyczna, druga w czasie jazdy, trzecia statyczna

Ewentualnie czy ktoś może polecić fachowca od pompowtryskiwaczy z Lublina który je wyciągnie i sprawdzi? Jakie to mogą być koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak zapytam jeździsz już trochę tym autem i po pewnym czasie stwierdziłeś, że mu brakuje buta czy po prostu kupiłeś i od początku wydaje Ci się że nie ma buta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między jakimi obrotami Ci zamuła ?

Od jakich obr zaczyna ciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niecałych 2 tyś obrotów jest muł (1,7 tyś 1.8 tyś zaczyna się coś dziać). Wygląda to tak że ruszam z pod świateł jest straszny muł cisnę go i pewny momencie strzał i wgniata w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne że do około 2 tyś jest muł,bo turbo wstaje własnie w tych prędkościach obrotowych..więc najpierw muli a pózniej dostaje buta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po co ludzie by się jarali dieslami że tak mają nisko moment obrotowy że zbierają się od dołu fajnie. Moja stara mazda w benzynie lepiej jechała od dołu :)

Mimo wszystko wydaje mi się mój silnik jest nienaturalnie ociężały. Zobacz mój log 011 tam niedoładowanie na niższych obrotach tylko nie umiem znaleźć przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem przypuszczać, że zbyt dużo wymagasz. :D

Generalnie w aucie nie jest źle, logi wyglądają w miarę dobrze. Soft można by dopracować, poprawić IQ po MAF.

N75 to chyba wcale nie ruszone. Jak masz zadane 2478 mbar realne dla tej turbiny to od 2000rpm przeładowuje do 2726 mbar to trochę za dużo. Ty zamiast czuć moment narastający to czujesz mocne kopnięcie w tym przedziale.

Dołem można jak najbardziej jeszcze dodać koksu, ale nie wiem czy Ci ktoś da gwarancje na sprzęgło i podzespoły. A kto wie czy byś sam nie wrócił po kilku dniach, że coś trzeszczy w aucie. :D

Ponadto 1.9TDI to żaden demon. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi :)

Jak będę miał chwilę i mrozy zejdą to wykombinuje jeszcze jakiś vacunometr i posprawdzam wartości za pompą i N75.

Zastanawiam się czy nie wrócić do orginalnej mapy. Myślicie że znajdę w necie seryjną mapę do mojego sterownika? Nie wiem co to za gość robił tą którą mam obecnie.

Jak coś jeszcze odkryje jeszcze będę pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką serię jak masz w aucie.

Jak chcesz to możemy też zgrać i zobaczyć jak to wygląda co masz teraz i dla porównania wgrać serię. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie turbo wstaje przy 1700 obr ale mimo wszystko czuję ze butowanie od takiego zakresu na 4 czy 5 biegu to męczenie silnika. Ja mu daję koksu przy 1900-2000 obrotów.
Wtedy idzie jak rakieta ;)

Na 3 biegu daje mu ognia od 1800
Na 2 biegu jeszcze trochę wcześniej - 1700obr i notorycznie tracę trakcję, ostatnio straciłem też na 3 bo było mokro.
Mam serię po remoncie.

Spróbuj się przyzywczaić do butowania od 1900 - 2000 obrotów a zmienisz zdanie że fura się nie zbiera.
Może być też tak, ze Twoj soft potrzebuje korekty, tak jak kolega wyżej pisał :)

TDI to nie wyścigówka 2,7 V6 w biturbo. Ma być elastyczne i eko na trasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym autor wątku pisze, walczę a przynajmniej tak mi się wydaję, z tym samym problemem o dawana, zresztą nie tylko ja, jest tu na forum kilka takich osób. Chodzi o zwykłe ruszenie z miejsca na 1 biegu, u mnie sytuacja jest o tyle ciekawa, że raz jest dobrze a raz nie. Logi wyglądają dobrze, błędów brak. Kiedyś uda mi się to nagrać to wrzucę, bo bardzo ciężko to opisać słowami. Autku brakuje tej świeżości/lekkości przy ruszaniu i czuć że mu poprostu ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mu przy ruszaniu?

Może być problem z EGR,
Możesz mieć zabity katalizator
Mogą to być uszczelki pompek

Mogą to być konektory pompek
Mogą to być słabe pompki,
Może to być Vacuum
Może to być przepływomierz

...a może gorsza kompresja na którymś cyl.

ciężko powiedzieć, ale obstawiałbym dogięcie konektorów i EGR. Darmowe rozwiązanie na początek

EGR po prostu zaślepić i odłączyć

Pobawiłbym się jeszcze synchronizacją rozrządu dla testu.

Później poleciałbym w zmianę uszczelnień

Oczywiście wszystko to pod warunkiem że na komputerze nic nie widać

Moj AWX też wydaje mi się opornie rusza z 1. Nie wyrywa się do przodu, czasem nawet trochę przymrowi ale to chyba wina uszczelnień. Ale jak już odpuszczę sprzęgło, mam bieg i wdepnę to zrywam asfalt.

Generalnie ja bym się proponował może do tego przyzwyczaić. Nie mamy aut z salonu... czasem można brnąć w wymiany części, wydać kupę kasy i nie mieć efektu

ps.. teraz zima, sprawdźcie, może wam hamulce dobrze nie odbijają, albo ręczny przyłapuje ;)

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje,że czasem ESP zwalnia auto mimo,że kontrolka nie miga. Może to dziwnie brzmi ale takie mam odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam awx i odnosze wrazenie jak założyciel tematu. Są dni kiedy jedzie normalnie i ciągnie już od samego dołu,a są dni kiedy coś zaczyna się dziać dopiero przy 1800 obr/min. Robiłem logi i ewidentnie turbo wstaje troszkę później niż powinno. Turbawka sprawna na 100%. Narazie temat odstawiłem do wiosny.

Podrzucam log 11 grupy żeby pokazać jak to u mnie wygląda. http://vaglog.pl/log-011_Jl6EBH.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...