Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zamiary na tuning. AFN.


Raresz Fochatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W tym roku postanowilem sobie że pomoge swojej audicy a z kolei, że pare rzeczy szykuje sie do wymiany to stwierdzilem też że może bym powymieniał graty na większe. Swoja droga i tak planowalem podniesc troche moc w nim ale wstawianie jakiegos czipa ktory jak zrozumialem na necie w wiekszosci wypadkow oszukuje ecu i podaje nizsza temperature silnika ewentualnie inne czipy(nie mam pojecia jak to wogole dziala).

moj silnik to AFN 110 KM 97 rocznik na liczniku niby 260 tysiecy wiec jesli bylaby to prawda lub nawet przekrecony o troche to mysle ze jest jeszcze na tyle zdrowy zeby cos mu powstawiac wiekszego.

ile daloby rade wycisnac z tego bo czytalem na necie ze z cziptuningu niewiele ale zawsze kiedy to czytalem nigdzie nikt nie wspominal o wymianie gratow na wieksze. nie jestem jakims specem od mechaniki wiec potrzebuje porady od was. ktos moglby mi pomoc z jakich silnikow mozna pobrac elementy? no i oczywiscie ktore rzeczy musze powymieniac tak zeby wszystko wspolgralo mam na mysli balans paliwo-powietrze i podobne.

- wtryski i tak planuje wymienic wiec moglbym zalozyc wieksze

- czytalem na necie ze turbo od AWX idzie wstawic tak samo dolot(choc tego nie jestem pewien)

- pompa wtryskow tak samo musi byc wieksza?

- sprzeglo tez mi sie konczy jak bede wymienial to moze byc to samo od AFN czy jakies wieksze i czy jesli tak to podchodzi jakies bez przerobek?

- hamulce tez mialem troche odswiezyc wiec jak trzeba bedzie to wsadze wieksze o ile podchodza jakies.

oczywiscie dowiedzialem sie juz ze przy kazdej wymianie podzespolu na wiekszy trzeba odswiezac softa wiec najpierw bede kolekcjonowal czesci jak juz uzbieram wszystkie wtedy wymiana i tuner. czy jest to wlasciwa droga?

ktos pomoze mi zaczac kompletowac liste rzeczy do kupienia? oczywiscie nie pali mi sie pod nogami zeby to powymieniac moze to potrwac po prostu wole postawic na jakosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki znalalem to co szukalem, a jak z dolotem? tzn bo tam nie pisze nic o nim a nie ma to jakiegos wplywu na prace silnika?

p.s.

i czy jak np kupie wtryski teraz a bede wymienial za pare miesiecy jak je przechowywac? tzn zeby nie pordzewialy itp. domyslam sie ze lepiej byloby kupic rzeczy kiedy bede wymienial ale dla mnie duzo latwiej i wygodniej byloby poprostu je zbierac pokolei. tak samo pompa wtryskow jak przechowywac takie rzeczy?

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakie moce celujesz, można się pokusić o fmica (centralny intercooler) dzięki niemu auto latem nie będzie miało ubytków mocy. Co do przechowywania wtryskow, utnij górę od butelki plastikowej, nalej ropy i je tam wsadz, pompa też dobrze żeby była zalana ropą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezki temat z tym tuningiem tzn nie jest ciezki do pojecia tylko do wykonania moce jakie celuje to tak jak na stronce stage 3 o ile dobrze pamietam 170-190 koni. czyli wtryski 230 turbo brd, fmic, sprzeglo awx, pompa 11.

ogolnie problem widze w tym: mam czas wiec hajs na czesci to nie problem bede zbieral poki nie uzbieram. problem jest w tym ze chcialem wszystko sam powymieniac czyli przy okazji nauczyc sie jak wszystko ze soba wspolgra zeby lepiej zrozumiec silnik no i zawsze to frajda i takze przy okazji odswiezyc wyglad pod maska. wiec jak powymieniam wszystko to trzeba zmienic softa i tu sie zaczynaja schody bo siedze obecnie w holandii a nie ufam tutaj gosciom ktorzy sie zajmuja autami mam na mysli ciapatych(sorry za bycie rasista no ale trudno) albo niedorobionych holendrow ktorzy nie potrafia nic naprawic. jedynie opcje widze taka ze znalazlby sie ktos godny polecenia z forum kto siedzi w nl i sa ludzie ktorzy u niego robili auta i sa zadowoleni. myslalem tez nad opcja jechac do polski i tam zlecic komus wymiane gratow i od razu tuning ale to tez lipa raz ze pozbawilbym sie frajdy z robienia tego samemu(wymiana) a dwa jakbym tam mial jechac to tylko na urlop a szkoda tracic urlop i pozbawiac sie transportu. nie wiem jak to logicznie ze soba pogodzic. chyba ze znajde kogos tu na miejscu(rotterdam) godnego polecenia to jedyna opcja.

p.s. swoja droga FMIC i sprzeglo moglbym sobie sprawic niezaleznie od tuningu? tzn mam tu na mysli fmic i tak bym potrzebowal a zawsze chcialem miec bo sie jaralem wygladem furki z ic z przodu a sprzeglo moje i tak sie konczy wiec jak tymczasowo na serii bedzie to od AWX to nic sie nie stanie? mialbym juz czesc rzeczy z glowy.

no i jeszcze jedna sprawa jakbym dawal sprzeglo od AWX to dwumas tez od AWX musze montowac czy moze byc sprzeglo od AWX a dwumas od AFN?

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj i jeszcze raz szukaj..

Sprzeglo pasuje p&p i nic nie musisz zmieniac.

Jedynie kup sobie nowe sruby do przykrecenia docisku.

Tylko teraz nie licz na to ze Twoj dm mozliwe juz zmeczony zyciem wytrzyma te mocy ktore planujesz.

Najlepiej go sprawdzic podczas demontarzu sprzegla.

Co do fmic poczytaj sobie co to lag..

Duzy fmic potrzebuje duzego turbo.

Jezsli masz wiedze to dasz rady duzo ludzi robi programy pod logi i takie rozwiazanie jest dobre.

Robisz logi wysylasz dla tunera on pisze program i dostajesz kosci i wio.

Pompe jak kupisz dobrze dac do regeneracji tak by sprawdzic jej stan.jak ma stac dlugo to zalej ja olejem silnimowym w srodku.

Wtryski daj w nafte nie rope bo ropa wyparuje z czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche z innej beczki apropo tego laga tylko bardziej terazniejszy problem jak mam nagrzany silnik to slabo z moca tzn do 2.5 tys ciagnie tak se o im bardziej docisne pedal tym slabiej ale np na dwojce jak dociagne go do 2-2.5 tys rpm i wtedy dam gaz do dechy to cisnie bardzo ladnie slychac jak obroty rosna momentalnie. to samo mam na niedogrzanym silniku zalozmy kolo 60-70 stopni mam to silnik ma idealna reakcje na dotyk tzn jak wcisne tak przyspiesza i sie zastanawiam czy wywolane to jest turbina bo wchodzi w awaryjny wiec pewnie juz zawalona syfem czy katem wtrysku bo jak ustawialem to ustawil mi sie troszke wiekszy niby powinno byc 54 ustawilem na taki ale cos zle chyba bo jak poskladalem cale auto to bylo 60-61 z tego co pamietam. nastepnym razem ustawiam do niebieskiej linii chyba bedzie sluszniej.

a zeby nie robic strasznego offtopa :

czyli jak zmienie sprzeglo na AWX to bede sie czuł jakby to było seryjne sprzeglo od AFN tylko tyle ze juz bede mial podloze do dalszych modyfikacji tak? w sensie nie bedzie zadnych powiklan ze jezdze seria na innym sprzegle? to co mam teraz bierze juz naprawde u gory wiec podejrzewam ze sprzeglo bede chcial zrobic jak najszybciej.

a co do dwumasu to podejrzewam ze skoro sprzeglo sie konczy to dwumas tez nie jest pierwszej swiezosci. swoja droga podejrzewalem troche dwumas bo na wolnych obrotach mi auto wpada w mocna wibracje tylko tyle ze mam tez uwalony wydech i wydech mi lata strasznie wiec sadzilem bardziej ze po prostu wibracja z wydechu przechodzi na cale auto bo jak dodam gazu na 1050rpm mam na mysli dokladnie minimum to juz nie drga auto. do tego przy 120km/h na 5 biegu (czyli mniej wiecej przed 3 tys obrotow chyba) auto wpada w drgania - moj ojciec mowi ze w jego tigrze tez tak ma jak jedzie 100 na godzine i ze to chyba normalne. po przekroczeniu tej predkosci drgania ustaja i to zawsze te same obroty. wiec wymiane dwumasu tez biore pod uwage z tym ze jak juz mam go wymieniac to ktory? ten co byl w serii czy od AWX tak jak sprzeglo?

p.s. jak mi sie auto dobrze nagrzeje to na wolnych obrotach mniej telepie powiedzialbym ze w miare znosnie. na necie wszyscy pisza ze to albo poduszki albo plecionka albo dwumas albo jeszcze inne opcje z ksiezyca. inni pisali tez ze dwumas i sprzeglo koncza sie podobnie wiec moze faktycznie dobrze byloby wymienic tez dwumas?

prawie bym zapomnial. czuc takze pulsujacy pedal sprzegla jak sie lekko noge na sprzegle polozy to bije troche.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kata.

Jego nie ustawia sie pod kreske tzn niby tak ale kazde auto jest inne.

Im bardziej zajechany silnik to zaleca sie zwiekszenie go i czy ty dasz 60 czy 54 to praktycznie nie gra roli.

Zostaw tak jam masz

Jak ustawiales na zimnym to moglo sie zmienic pare stopni jak sie nagrzal.

Co do sprzegla to nie wiem ktory dm lepszy.

Niby tez z awx ale koles ma ori z afn program na 200/400 i nie ma problemow z nim.

Sam wybierz ale wkadomo ze w komplecie wyjdzie taniej.

Nastepne co nalezy zrobic to dac tarcze sprzegla do obicia kewlarem.

Te bicie to moze byc wsio tj dm lozysko oporowe jak i skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ustawialem na cieplym na 90 stopni i staralem sie zeby nie ostygl nawet minimalnie. czemu sie nie ustawia pod kreske? tzn wytlumaczenie ze kazde auto jest inne mogloby byc dokladnie w tym samym miejscu jakbym sie zapytal czemu ustawiac na 54 tzn na necie pisze ze pod 54 ale nadal kazde auto jest inne to tak jak z kreska. i czemu wogole na necie pisze inaczej niz niebieska kreska myslalem ze VAG jest dosyc zaufany jesli o to chodzi w sensie ze skads z zaufanego miejsca musieli wziasc te dane.

czyli to ze dostaje mocy dopiero po 2.5 tys obrotow to jest ta slynna turbodziura? jesli tak to wiele by to wyjasnialo.

wzmocnione sprzeglo i obite kevlarem sprzeglo to to samo czy 2 rozne rzeczy?

mialem nadzieje ze nie trzeba bedzie obijac go kevlarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisza ogolnie ile sie ustawia.

Zostaw tak jak jest.

Nie wiem od czego masz tego mula.

Powinien wstawac duzo wczesniej.tutaj klaniaja sie logi..

Wzmocnic mozna docisk by mocniej dolegal ale bedzie ciezej dociskac pedal.Nie polecam.

Obija sie kewlarem bo jest twardszy i lepiej wytrzymuje obciazenie.

Czemu nie???

Koszt 140 zl a masz pewnosc ze wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie pozbylem sie kabla bo mialem pozyczony chcialem sprawdzic czy sie sam nie przestawil ten kat moze na jeszcze inny. ja i tak wstepnie obstawiam turbo bo ostatnio jak dociskalem go na autostradce to 2 razy mi wpadl w awaryjny. i ostatnio przypomnialem sobie slowa kumpla "a co to za turbodziura?" jak jechal moim autem jakis rok temu ale nie jest z zawodu mechanikiem wiec nie wiem na ile to bylo pewne ze to co poczul to turbodziura. z tym ze takie cos mam odkad wymienilem wtryski a na poprzednich wtryskach auto chodzilo mi jeszcze gorzej po prostu myslalem ze tym ze przesadzilem z katem wtrysku po prostu polepszyl sie gorny zakres obrotow i ze to normalne ale ostatnio dopiero poczulem na zimnym silniku jak to auto powinno naprawde przyspieszac.

co do kevlaru koszt kosztem, tu w nl pewnie tyle samo albo wiecej w euro. i tak ktos z polski bedzie musial mi to zamowic i wyslac wiec pomyslalem sobie ze poprosze kogos zeby przy okazji poszedl mi to obic kevlarem ale nie moge znalezc na necie takich firm znalazlem jedna na kujawach moj rodzinny dom jest w malopolsce okolice olkusza wiec moze ktos zna jakas firme co sie tym zajmuje w poblizu? z tego co na necie widzialem to chyba malo w polsce takich firm jest. chyba ze po prostu sie nie afiszuja na necie z ta usluga bo to pospolite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wpisz sobie w-wa sprzeglo ul skoczylasa.

Ja tam dawalem paru znajomych i jest ok.

Oni znaja sie na rzeczy.

Poszukaj nieszczelnosci w dolocie bo takie sa jej objawy.

Co do turbo to zdejmuj i zakladaj wezyk od gruszki i obserwuj jaki ruch ma sztanga powinna miec grubo powyzej 1cm.

Jak nie to albo grucha albo zaluzje leza.

W jakim stanie jest plecionka wydechu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok temu kumpel mi mowil ze sztanga ok chodzi jutro sprawdze bo akurat jade sobie auto polerowac to bede mial czas zeby pobadac co i jak a to nie jest tak ze jak kierowniczki sa zapieczone to sztanga tez bedzie chodzila ciezko? tzn nie znam dokladnie budowy turbo ale wydaje mi sie ze sztanga pod wplywem podcisnienia rusza kierowniczkami wiec jak one chodza ciezko to i sztanga tez. turbo czuc ze dziala przy 4tys rpm tzn do tego czasu ciagnie elegancko chodzi tylko o sam dol a moze kierownice sa zapieczone w pozycji dołu? jak mam 2tys rpm na 3cim biegu to jak wciskam pedal to jest duze opoznienie i dopiero przy 2500 wchodzi turbo a jak przy zalozmy 2700 wciskam gaz na 3ce to od razu ciagnie turbo. jak bede mial dluzsza chwile wolna i wiecej odwagi to przeczyszcze turbo.

wlasnie widzialem w wwa cos tam znalazlo ale do wwa mam jakies nie wiem 400-500 km w jedna strone wiec nikt mi z polski tam nie podjedzie ze sprzeglem poza kosztem podrozy to nikomu by sie nawet nie chcialo taki kawal gnac.

plecionke jutro sprawdze ale wydaje mi sie ze kiedys ogladalem i bylo ok.

P.S. dopiero poznym popoludniem zobaczylem spoiler dodatkowe koszty :D gdzie jednak trzeba zmieniac dolot i hamulce tak jak myslalem.

mam troche glupie pytanie lub moze nie. hamulce jak do wymiany na wieksze to wszystkie 4 czy tylko przod?

i pisze tez ze kupujemy rozrzad. chodzi o wymiane rozrządu na nowy po prostu? a jak wymienie pol roku przez planowanym tuningiem cos sie stanie? bo i tak myslalem o wymianie i tak.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koles Ci mowil to tez wystepowal ten problem???

A kto Ci karze tam jechac.dzis nawet waciki przychodza kurirem a skoczylas nie robi problemow z tym.

Jak bys mial zaluzje zasrane to nie ciagnalby tak jak piszesz.

Ty masz te notfaule czy nie bo juz zglupialem...

Co do hamulcow to zalezy co dasz na przod jak wiecej niz 312 to tyl tez trza.

Zmien chodz pasek rozrz.

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sprzegla: czyli jak zamowie sprzeglo z allegro wysle np moj tata do nich paczke ze sprzeglem zrobie przelew to oni zrobia swoje i wysla mi gotowe sprzeglo w paczce z powrotem? i tak poki nie bede mial sprzegla w domu to nie ma sensu do nich dzwonic. swoja droga zawsze myslalem ze sprzegla z kevlaru to jakas bardzo mega droga rzecz.

co do hamulcow: w tamtym poradniku co do tuningu pisalo zeby zalozyc 312 nie planuje wiekszych bo tez nie celuje w niewiadomo jakie moce. w sumie nie celuje wogole w moce. chce tylko powymieniac graty na wieksze i zobaczyc ile to kucy przyniesie jak bedzie 160 to bede sie tak samo cieszyl jak bedzie 190 - choc pewnie do czasu kiedy bede chcial wiecej :) czyli jak celuje w 170-190PS to wystarcza 312 tylko na przod czy lepiej na wszystkie kola?

EDIT: poszukalem glebiej juz wiem ze nie zaloze 312 na tyl. nie bylo tematu :) ale z kolei jak szukam na allegro hasla : brembo 312 to wszedzie na zdjeciu glownym pokazuje mi jedne i te same tarcze to sa te z 6 otworkami a wszedzie na zdjeciach customowych na necie widze o ile pamietam 10-otworowe boje sie ze kupie zle mogliby chociaz zdjecia kazdych tarcz wstawiac a nie jedno zdjecie na wszystkie brembo. pozatym czemu na forum w tematach o hamulcach nikt nie poleca brembo? wszedzie widze zimmermany i zeby nie kupowac TRW ale ani slowa o brembo. myslalem ze to bardzo dobra firma jesli chodzi o hamulce.(kiedys mialem nawet tam pracowac ;d;d;d)

co do problemu z reakcja:

kiedy mi to mówił byłem ledwo co po kupnie a4 i był to moj pierwszy dizel w zyciu i tak samo pierwsze auto w ktorym zaczalem grzebac cos na powazniej(czyli cos powazniejszego niz wymiana termostatu) wiec wtedy nie mialem jeszcze pojecia o niczym nie wiedzialem nawet co to jest intercooler.

nie pamietam jak jezdzila wtedy fura nie jezdzilem nigdy podobnym autem wiec nie potrafilbym nawet wtedy stwierdzic czy auto ma jakiegos mula dla mnie i tak mialo duzo wiecej mocy niz 90konny golf w benzynie lub tylko tak to odczuwalem no ale zupelnie inaczej sie jezdzilo. teraz juz troche nia jezdze rok bedzie w lutym i problem zdiagnozowalem dopiero niedawno. w wakacje wymianialem wtryski i wtedy przesadzilem z katem wtrysku i myslalem ze do 2.5 tys ciagnie normalnie a dopiero potem dostaje "ekstra mocy" bo w poradniku pisalo ze jak sie da wiekszy kat wtrysku to lekko na mocy niby mial przybrac myslalem po prostu ze to bylo zwiazane z tym i ze to jest "ekstra moc" a nie normalna a to z dołu to jest muł.

nie wiem co to sa te notfaule jesli to jest wtedy kiedy auto wchodzi w awaryjny to weszlo mi tylko 3 razy. raz w tamtym marcu i dwa razy w jednym tygodniu kolo miesiaca temu. mam tu na mysli odciecie turbo az do ponownego rozruchu.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzegla to on wysyla za pobraniem.wiec wysyslasz mu tarcze i podajesz ze ma byc obsmarkana kewlarem.oczywiscie dzwonisz i informujesz go o tym obgadujac inne sprawy i odrazu zapytaj jak masz jezdzic na takim sprzegle na poczatku.

Co do hebli to z tylu da rady nawet 330 upchac ale to inna bajka.

Czego ty szukasz na alle zaciskow czy tarcz i klockow???

Z przodu masz 288 wiec musisz wymienic jarzmo do tego pelne oslony jak masz te inwalidzkie i standardowo klocek i tarcza.

Jest jeden warunek tj fslga nie mniejsza jak 16.

Co do tego mula to kup kabelek zrob logk i wstaw to sie popatrzy.

Na oko mozesz sprawdzic dolot czy nie dziurawy.oblukaj dobrze smic.sprawdz czy dziala zaaorek kierunkowy tj bialo czarny na przewodzie kolo n75

Wezyki od podcisnienia i wszystkie opaski popdokrecac z czuciem.

Masz egr????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1* sprzeglo - o co chodzi z tym jak sie jezdzi na poczatku? jest jakas roznica w uzytkowaniu takiego sprzegla?

2* hamulce - mam w polsce felgi 16tki tylko nie mam jak ich tu sprowadzic moze poszukam na necie na blablacarze albo gdzies czy ktos mi nie wezmie ich po drodze

no na allegro szukam a to zle? :D tzn i tak nówki wszystko kupuje wiec allegro wydawalo mi sie ok. chyba ze nie zrozumialem pytania i pytales sie CO szukam a nie czemu na allegro jesli tak to szukalem tarcz w sumie to wszystkiego musze poszukac. ale i tak troche potrwa do tych hamulcow pewnie po nastepnej wyplacie jutro jade zawieszenie przod caly wymieniac na nowiutki z febi a potem chce sie zabrac za sprzeglo jak najszybciej bo coraz mniej frajdy jazda mi sprawia na tym co jest teraz :( a potem hamulce.

3* muł - nie tak latwo kabla tu nie dostane musze zamawiac zbyt leniwy na to bylem myslalem ze da sie gdzies w motoryzacyjnym dostac bo wolalem podjechac i jakby byl to od razu go miec a nie zamawiac i czekac ale niestety lipa szukalem przez odpowiednika OLX w holandii to znalazlo moze z 4 w calym NL i to ok ~150km ode mnie :D jak na zlosc

a jesli chodzi o turbo to moze to cos pomoze ze pluje strasznie olejem caly komputer jest zawalony w oleju(tzn byl wyczyscilem i teraz pewnie znowu jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze pluje olejem to nie koniecznie wina turbo.

Niesprswny zawor odmy na pokrywie tez zawali caly dolot.

Ty mowisz o czujniku cisnienia czy o kompie w podszybiu???

Tarcza z kewlarem przez pewien okres nie trzyma tzn slizga sie.

Po pewnym czasie wsio wraca do normy.zalezy od tego jak jezdzisz.

Ogolnie jak sie slizga to odpuszczamy pedal gazu.

Po sprzeglo,tarcze,klocki zglos sie do klubowych polecanych zprzedawcow.tj tomm 77,dzik.

Ceny jak na alle a pewny towar.

Co do kabla wiekszosc sprzedawcow wysyla za granice wiec nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa o kompie w podszybiu dokladnie ta czarna plastikowa skrzynka w srodku byla cala zawalona olejem. w sumie teraz o tym pomyslalem. moze te wezyk ktory jest w ECU jest zawalony olejem (on chyba sprawdza podcisnienie albo cos wkazdym badz razie idzie tam powietrze z dolotu bo idzie z olejem) i dlatego ecu swiruje na odczytach i turbina chodzi z bledem tzn na urojonych parametrach? ogolnie to wywalalo mi blad 655536 ktory wlasnie sie objawial tym ze ten wezyk byl pekniety albo cos no ale raz juz to czyscilem. jesli by byl zawalony olejem i cisnienie pokazywaloby nizsze to czy mialoby to jakies odbicie na dawkowaniu powietrze-paliwo? w kazdym badz razie po cos jest ten pomiar.

zawor odmy...to jest ten trójnik w ktorym prawdopodobnie powinno byc sitko(nie wiem jak tu ale w ford fiesta miaklem tam sitko xD) i jedno idzie od prawej strony dolem wchodzi w pokrywe a drugi wezyk idzie do turbiny? o ten trójnik chodzi? czyli jak wymienie go na nowy to nie bedzie tak syfilo dolotu? czyscilem z kumplem w tamta wiosne caly dolot calusienki ale obawiam sie ze znowu jest zawalony widze nawet po laczeniach(tam gdzie idzie z tego trójnika do turbo to przy turbo na laczeniu wezy cieknie olej troche). ogolnie czesto wycieram olej zeby widziec czy i gdzie wali swiezym. gdzies wyzej pytales o egr. egr mam zaslepiony ale nie odlaczalem go nijak prosze powiedz mi czy mam go jakos odlaczac? bo w sumie nie doczytalem na ten temat i nie wiem czy komputer nie odczytuje zlych informacji i czy ma to jakis wplyw na prace. jesli trzeba go odlaczac to jak?

czyli dopoki tarcza sie nie wyrobi trzeba jezdzic na niskich obrotach?

co do forumowych sprzedawcow to nie wiedzialem nawet ze mozna czy wogole ze to tak dziala :P ja na to forum wchodze tylko jak robie cos przy aucie i nie moge rozwiazac problemu samemu a teraz siedze wiecej czasu bo mam urlop :P choc pewnie jak bede sie szykowal do modzenia przy aucie to bede siedzial kazdy wieczor tu tak cos czuje :D ludzie raczej nie lubia kiedy sie pytam tu o cos na forum bo zawsze moje posty sa na kilometr dlugosci ale co ja poradze ze mnie ponosi za kazdym razem hahah :D wszyscy zawsze narzekaja "no moze napisz cos wiecej" albo "a co ja k***a wrozka jestem" a kiedy juz wypisze wszystkie doslownie wszystkie szczegoly to nikt tego nie czyta bo posty sa za dlugie :/ w kazdym badz razie jak przyjdzie czas to sie zglosze do tych chlopakow narazie musze zajac sie zawiasem i importem kol z polski.

jeszcze jedna sprawa. w temacie opon wogole sie nie znam ale na tych 16tkach co mam sa zalozone letnie kapcie tylko ze juz na wykonczeniu wiec musze zalozyc cos innego. jako ze mocne hamulce bede zakladal slyszalem ze dobrze jest szeroka opone zalozyc na to. co tam bedzie pasowac? firma ewentualnie wymiary jakies?

no zamowic kabel moglbym nawet tu ale troche niezorganizowany jestem nie mam dostepu do swojego konta przez neta musze dopiero zresetowac hasla czekac na list wiec przelewy tymczasowo odpadaja dopoki dane do konta nie przyjda :) dlatego jezdzilem na zywca za tym kablem bo bylo mi latwiej.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...