Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło dwumasowe + sprzęgło z AWX do AFN


tomasz102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sugerując się producentem sachs w przypadku zestawu do AFN i AWX zauważyłem, że:

1. Koła dwumasowe są takie same. Czyli przeniosą ten sam moment.

2. Sprzęgło w AFN posiada dodatkowo sprężyny tłumiące drgania co teoretycznie powinno poprawić komfort.

3. Dociski trochę inaczej wyglądają i podejrzewam, że ten od AWX jest bardziej wydajny przez co sprzęgło jest w stanie więcej przenieść.

Wniosek chyba taki, że jedynie sprzęgło AWX(dzięki silniejszemu dociskowi) jest w stanie więcej Nm przenieść.

Zakładając że kupie zestaw sachs/luk z AWX na intercarsie i zamontuje to do AFN to:

1. Wysprzęglik w tym przypadku kupuje z AFN czy AWX ?

2. Łożysko oporowe (z tego co widziałem na zdjęciu to chyba jest w zestawie, jeżeli jest inaczej to proszę o info) zostaje z AWX ?

3. Co jeszcze oprócz wysprzęglika warto wymienić podczas wymiany sprzęgła i koła dumasowego ?

4. Ktoś ma może zamontowane sprzęgło z AWX? Jest jakiś zauważalny spadek komfortu względem sprzęgła AFN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wysprzęglik jest ten sam, ale jeśli jest OK, to nie wymieniaj (nie trzeba zrzucać skrzyni).

2. Łożysko jest takie samo i jest w zestawie.

3. Olej w skrzyni, uszczelniacz wału i uszczelniacze półosi.

4. Nie ma żadnej różnicy (jestem ponad rok po takiej zmianie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie zauwazyłes ze tarcza w awx nie posiada sprezynek.

Ja po zmianie na awx odczuwałem lekkie buczenie w przedziale ok 2tys.

Uszczelniacza ja bym nie ruszał jak nie cieknie bo narobisz sobie bigosu.

Tak samo z uszczelniaczami półosi i olejem.

Spokojnie olej zmienisz bez zdejmowania skrzyni.

Co dodam to obij tarcze kewlarem na przyszłość...

Swoja droga mam zestaw z awx tj docisk tarcze i łożysko,wsio luka ma nie najechane nawet 30 tys musiałem zwalić i dać sztywne bo dm juz nie dawał rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniasz zmianę komfortu po zmianie na sztywne koło ? Buczenie w okolicach 2 tys obr. ustało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok

Sztywne nie lubi niskich obrotow.

Tak buczenie end drzenie stalo sie obce.

Minus to drgania sa lekko mocniejsze i auto jest ciut glosniejsze.

Plus to lepsza reakcja na gaz dm tak to przeciaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...