Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B5 1.9TDI 90KM nawet nie wiem jak opisać


SivusuviS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim pastuchem, od jakiegoś czasu miałem problemy z zapaleniem go i nie chodzi mi dokładnie o to, że nie grzeją świece bo zimno, czy też nie pali bo nie ma nic w zbiorniku lub też akumulator ma od nowości.

Świece są sprawne, grzeją ładnie od końca, tak jak powinny
Akumulator nówka ma około 2 miesięcy
Bezpieczniki przy kierownicy sprawdzone, wszystkie sprawne
Pompa paliwa również działa (mechanik miał ją na stole)
to samo z Turbiną.

Teraz gdzie jest problem? Otóż to co zauważyłem przez ostatnie 2-3 miesiące jazdy to fakt, że samochód po przejechaniu około 150-200 kilometrów (zawsze jest ponad 150 nigdy mniej niż 200) po prostu nie odpala. Dodam, że nie ma problemu aby zapalić go na plaka (ale wtedy każdy pali) lecz jednak znalazłem coś dzięki czemu odpala od strzała a mianowicie:
Wstaje rano, mróz jak cholera samochód nie pali, podnoszę maskę zdejmuje kleme z akumulatora, podłączam znowu wsiadam i pali od razu. I znowu po przejechaniu 150-200 km musze to powtarzać.

Wiecie może co się z nim dzieje? Zgłaszałem moje pytanie na różnych innych forach no ale nikt nie potrafi mi udzielić odpowiedzi.

Dodam, jeszcze że nie ważne czy przejadę trase 150 km jednym ciągiem czy też będę jeździł ten dystans przez tydzień, on i tak nie odpali gdy na liczniku będzie między 150-200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A weź tak z ciekawości zrób test , mianowicie jak już przelatasz te 120 kilometrów nie 150 czy więcej ,tylko 120 to zdejmij klemę i załóż i śmigaj dalej ,chodzi o to żeby wybadać czy ten resurs ,pozostanie dalej taki sam ,czy jednak się wydłuży o te minimum 150 .

Chodzi o to ze jak zrobisz 120 i zdejmiesz klemę ,to czy będziesz mógł jeszcze swobodnie zrobić kolejne minimum 150 kilometrów ,czy tylko te 30 do 80 i znowu będzie stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie dokumentację z "Self-Study-Programme" z opisem silnika 1Z: http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/tdi-technik-eng.pdf

Wg http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188716Twój AHU różni się od 1Z tłokami i katalizatorem.

Podepnij się komputerem do samochodu i sprawdź wszystkie czujniki oraz pompę wtryskową, jakie wartości odczytuje komputer.

No i zerknij na ustawienie kąta wtrysku, bo to ma duże znaczenie przy odpalaniu silnika: https://www.youtube.com/watch?v=gZWWjPhtl-c

Wersja tekstowa: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

Edytowane przez uosiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z duszą :) Przejechany dystans nie ma związku z usterką, jest to zbieg okoliczności. Niestety w takich przypadkach trzeba go złapać na gorącym uczynku i przejrzeć parametry. Bez VAG się tego nie rozezna, jeżeli odpala z plaka stawiam na uszkodzony lub nie łączący czujnik temperatury.


Pompę wtryskową bym wykluczył, bo po zdjęciu klemy i ponownym założeniu zapala, więc usterka nie jest mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo się nie cofa czasem ? Spróbuj zaworek zwrotny dać... zobacz czy nie ma powietrza w wężykach...

Odczyt z czujnika temperatury G62 w ECU poprawny ? Pokrywa się z tym w Instruments ?

Kąt wtrysku do sprawdzenia również...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei :)
1. Czujnik G62 wymieniony jakoś we wrześniu
2. samochód miał problemy z powietrzem ale był odpowietrzony jakieś 6 tygodni temu
3. paliwo się nie cofa - przynajmniej tak mówił mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czujnik G62 wymieniony jakoś we wrześniu

Z ASO ? Czy jakiś zamiennik ? Masz w ogole dostęp do VAG-a, żeby cokolwiek sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie dostępu do VAG nie mam ale postaram się podłączyć jeszcze dziś, czujnik wymieniłem sam nie kupiłem go w ASO, tylko w inter cars.

Czy czujnik może powodować takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G62 decyduje o dawce paliwa... Tylko, że jak odpinasz aku to ja nie wiem, czy nie resetujesz za każdym razem błędów... Najlepiej by się było podłączyć wtedy kiedy nie chce odpalić, bez zdejmowania klemy na AKU.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że po zdjęciu klemy kompuer się resetuje i czujnik ponownie pokazuje odpowiednią dawkę? jest szansa, że czujnik który kupiłem był wadliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko idzie sprawdzić mając dostęp do interfejsu ;) Z fusów ciężko wróżyć... Może być mnóstwo rzeczy, które mają wpływ na odpalanie w TDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo na blacie wyskoczy mi 150km, czy jeżeli zamiast rozłączać akumulator, rozłączę czujnik i podłącze go ponownie to też się zresetuje? tylko że sam czujnik? VAG będę miał jednak dopiero w sobotę więc może w ten sposób sprawdzę czy odpali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie interfejs VAG viakena za 40pln. Jak zdobędziesz oprogramowanie to będziesz mógł robić sobie logi i kody błędów nawet i co 5 sekund o 4:23 rano ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


rozłączę czujnik i podłącze go ponownie to też się zresetuje?

Jak chcesz robić takie eksperymenty, to możesz zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury G62 i spróbować odpalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozłączę czujnik i podłącze go ponownie to też się zresetuje?

Jak chcesz robić takie eksperymenty, to możesz zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury G62 i spróbować odpalić...

Nie zresetuje się błąd, ale ECU będzie widział -35 stopni (nie pamiętam dokładnie wartości, ale bardzo ujemną), co spowoduje że ECU wysteruje pompę zapłon itp na skrajne wartości tak żeby ułatwić rozruch. Silnik powinien trzymać obroty ok 1100-1200.

Silnik masz uruchomić przy wypiętej kostce, nie podłączaj jej, dopiero jak silnik uruchomisz to podepnij.

Edytowane przez mily
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych tuningów, żadnych map nic z tych rzeczy,

Dodam, że moja teoria 150-200km własnie padła (po 2 tygodniach)

samochód po przejechaniu już 50km nie chciał odpalić, odłączyłem wtyczkę od czujnika G62 ale zamiast go zapalić to spowrotem podłączyłem i nie odpalał nadal, po zdjęciu klem było to samo (nie pomogło a do tej pory pomagało) musiałem ruszyć go na plaka i później już palił normalnie ale od tamtej pory zrobiłem zaledwie 10-15km i odpaliłem go ze 3 razy.

co da polanie pompy chłodną wodą? pompa jest sprawna była sprawdzana przez fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...