Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura wody i ogrzewanie


stafik91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanko 4miesiace temu kupiłem a4 b5 1.9 afn 97r auto miało walnięta głowice zostało wszystko zrobione tylko mam problem z ogrzewaniem żeby nagrzał się na wskaźnikowe 90' to zajmuje mu to czasami 20/25min jazdy w aucie jest nowa pompa wody swierzy płyn nagrzewnica przepłukana termostat wymieniałem już trzy razy bo myślałem ze go jego wina ale dalej to samo oraz jak sprawdzam na kanale 49 klimatronika to pokazuje -60 ? Spotkał się ktoś z takimi wartościami na klimatroniku ? Dodam tez ze poprzedni właściciel wywalił egr i wstawił mu kolektor z awx . Najlepsze jest to ze np po godzinie jazdy stane np do sklepu na 10min to temperatura na liczników znów pokazuje jak by był zimny i trochę czasu znów mija zanim będzie 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie co do odpowietrzania, Czy gdy jak zsunę ten wąż z dziurką od nagrzewnicy i na zimnym silniku go odpale to odrazu powinien lecieć płyn z tego odpowietrznika czy dopiero po rozgrzaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak egr ma swoje minusy w zimne dni,wolniej się silnik zagrzewa,termostat to tylko Behr/Mahle,przez tą dziurkę powinien lecieć zaraz po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrazu ma lecieć płyn przez dziurkę czy zimny czy cieply, zaraz po odpaleniu pompa wody goni wodę przez układ kanałów wodnych w silniku i nagrzewnicy a dopiero później po nagrzaniu pomalu puszcza na chlodnice. Więc jeżeli na zimnym po zapaleniu nie leci Ci płyn to układ jest zapowietrzony

Stafik91 ile było wtedy stopni na polu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy, przy tych temperaturach będzie Ci się tak wolno nagrzewał, a spadki temperatury są efektem otwierania się termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz, żeby szybciej się nagrzewał, to wyłącz nawiew do czasu, aż osiągnie 90 stopni (po maks 10 km powinno to nastąpić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy masz sprawna swiece od podgrzewania płynu. afn dośc szybko łapia 90 stopni i trzymają ja bez problemu w porównaniu do silników PD

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy masz sprawna swiece od podgrzewania płynu. afn dośc szybko łapia 90 stopni i trzymają ja bez problemu w porównaniu do silników PD

Przy -15/-20 około 10 km jazdy i jest 90. To, co napisał kolega:

Dziś 25km zajęło dojście do 90'

trochę dużo, może trzeba przyjrzeć się dogrzewaczowi.

Najlepsze jest to ze np po godzinie jazdy stane np do sklepu na 10min to temperatura na liczników znów pokazuje jak by był zimny i trochę czasu znów mija zanim będzie 90'

Ojciec mój forda w dieslu ma (TDCI), nie ma tam takich wahań, ale: blisko 12 litrów chłodziwa i 6,5 oleju, przy ostatnich mrozach nagrzewa się przez blisko 20 km! W AFN jest dwa razy mnie płynów to i szybciej gubi ciepło.

Brak egr ma swoje minusy w zimne dni,wolniej się silnik zagrzewa

Jeździłem kilka tygodni w zimę na próbę z zaślepionym i nie zauważyłem różnicy w nagrzewaniu, więc jeżeli jest to niedostrzegalna.

Edytowane przez maciucha512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...