Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż alternatora


Lokki007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeszukałem forum i internet jednak temat 2,5 tdi nie był poruszany.

Bardzo proszę o pomoc teoretyczna w demontażu alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mozna zdjąć jakoś bez demontazu przodu ale nie wiem nie sprawdzałem. Najprosciej to wywalic zderzak pas przedni popuscic wychylic górną czesc ile sie da tak aby nie trzeba bylo rozlanczac wezy od plynu chlodniczego i dalej sobie poradzisz nic trudnego naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno musiałem wyjmować alternator bo rozleciał się wirnik - podobno wada wrodzona Valeo.

W każdym razie - trzeba zdjąć zderzak a do tego najlepiej wyjąć reflektory, odchylić pas, odkręcić wisko co wcale łatwe i przyjemne nie jest (jak dobrze pamiętam płaski klucz 30 + 32 potrzebne + rurka), zdjąć osłonę plastikową żeby mieć dostęp do napinacza paska. Poluzowanie napinacza paska klucz CR17 ampulowy.

Wszystko powinno się dać zrobić bez opróżniania zbiornika z chłodziwem jednak ja dodatkowo poluzowałem opaski węży IC.

Wyjęcie alternatora to już małe pifko - tylko 2 śruby trzeba odkręcić.

I właśnie zdałem sobie sprawę że powinienm wyciąć sobie dziurę w osłonie paska pod ten napinacz jednak nie pamiętam czy nie zasłania go wentylaror wiskozy. Zatem teoretycznie może i by się dało bez rozbierania przodu gdyby był dostęp do napinacza jednak jest ryzyko że gdy źle nam się ułoży pasek wieloklinowy po zdjęciu z koła alternatora to może być problem którego nie zauważymy na czas :kwasny:

Oczywiście cała procedura wyjęcia alternatora z udziałem kanału czy też podnośnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2017 o 16:08, lunatic napisał:

Niby mozna zdjąć jakoś bez demontazu przodu ale nie wiem nie sprawdzałem. Najprosciej to wywalic zderzak pas przedni popuscic wychylic górną czesc ile sie da tak aby nie trzeba bylo rozlanczac wezy od plynu chlodniczego i dalej sobie poradzisz nic trudnego naprawde.

dokładnie jak kolega napisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej walce stoczonej z samochodem i brakiem miejsca na cokolwiek cudem udało mi się wyjąć alternator, chciałbym jednak wymienić przy okazji rolki i pasek, niestety nie udało mi się póki co odkręcić wiatraka chłodnicy. Zalałem WD-40 odczekałem całą noc i nic, ani drgnie. Próbowałem sposobem na klucz i mocne uderzenie mołotkiem ale cholerstwo nie chce sie ruszyć. Od pompy wody jest jakby jeszcze taka ala "kontra" czy dobrze myślę? próbowałem dwoma kluczami trzymając kontrę i próbując odkręcić bliżej wiatraka ale nic.
Jakieś pomysły Panowie? Złożenie tego wszystkiego bez uwolnienia wiatraka to porażka i katorga. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.5 tdi masz gwint normalny  bo nie ktorzy powiedza ze jest lewy ale to nie prawda jest prawy i potrzebujesz dwóch kluczy żeby to odkrecic 32 i drugi nie pamietam jaki ale też chyba 32 ja odkrecilem dopiero jak do tych kluczy dolozylem rurki wtedy poszło lekko ale pamietaj gwint jest normalny prawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaam widzisz.... Zgadza się klucze 32x2. Ja byłem pewny i zapewniany, że gwint jest lewy i się siłowałem. Dziękuje Ci bardzo! będę dzisiaj próbował,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lokki007 napisał:

Aaaaam widzisz.... Zgadza się klucze 32x2. Ja byłem pewny i zapewniany, że gwint jest lewy i się siłowałem. Dziękuje Ci bardzo! będę dzisiaj próbował,

Daj znac czy sie udalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło Panowie, wentylator odkręcony :)  Dziękuje bardzo!

Nawiązując do tematu - wymienialiście rolki i pasek? Są gotowe zestawy może? Lub co polecacie?

 

//Mam nadzieje, ze spotkany sie na zlocie, wiszę dobre piwo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma gotowych zestawów ja za wszystkie rolki plus ta jedna od klimi zaplacilem 320zl a i warto wymienic kolo alternatora na takie ze sprzegielkiem ja u siebie tego nie zrobilem i teraz zaluje bo zawsze to wszystko ladniej pracuje jak jest to sprzegiełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, lunatic napisał:

Nie ma gotowych zestawów ja za wszystkie rolki plus ta jedna od klimi zaplacilem 320zl a i warto wymienic kolo alternatora na takie ze sprzegielkiem ja u siebie tego nie zrobilem i teraz zaluje bo zawsze to wszystko ladniej pracuje jak jest to sprzegiełko.

Zrobione tak jak napisałeś - założone kółko ze sprzęgiełkiem, rolki i pasek wymienione, wszystko kosztowało mnie 360 zł. 
Auto wczoraj złożyłem, wszystko działa, ładowanie poprawne. 

Podsumowując temat, jestem bardzo wdzięczny za pomoc. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za rady i okazaną pomoc.

 

 

// Dla zainteresowanych koszt regeneracji alternatora łącznie 310 zł ( w tym szczotki,łożyska,kółko,plastiki,wtyczka,czyszczenie,malowanie) plus rolki i pasek 360.  (gwarancja 6 miesięcy)
Dodatkowo, gdy miałem już auto w garażu wraz ze ściągniętą osłoną silnika postanowiłem wymienić filtry i oleje (1500 km wcześniej). Koszt filtrów Mann oraz oleju Liqui Moly wraz z "płukanką" 370 zł.
Cała 5-cio dniowa zabawa kosztowała mnie 1040 zł.

Edytowane przez Lokki007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...