Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Montaż Webasto, co i jak.


ThePanKot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:hi:
Ostatnimi czasy walczyłem z dołożeniem ogrzewania postojowego Webasto do swojej b5.  Jako iż informacje zawarte na różnych forach nie są do końca ścisłe wręcz nie jasne postanowiłem zebrać wszystko w jednym wątku.
Czy montaż jest trudny ? I tak i nie ale jak ktoś ma podstawowe pojęcie oraz narzędzia przede wszystkim sobie poradzi, mówię tutaj o narzędziach gdyż niby wszystko wydaje się proste - nic bardziej mylnego nie wszędzie mamy idealne dojście już w r4  jest ciężko co dopiero w v6. To by było na tyle z motywacyjnego zdania wstępu.
Działanie:
O tym długo by pisać dlatego odsyłam do podstawowego filmiku :

Rodzaje Webasto :
Do b5 potrzebujemy najlepiej analogowego pieca bez względu na to czy mamy Climatronic czy nie chociaż widziałem też pozakładne cyfrowe w wersjach po 2 lifcie (1999-2001) czy to idzie po canie czy nie ma znaczenia nie wnikam ja mam 98r więc bez can.
Piece mamy różne różniące się zasilaniem petrol/on modelami rozmiarem marką sposobem montażu itd itp. Bez wględu na to działanie jest to samo.

Kompletowanie zestawu:
- Czyli czego potrzebujemy:
- Piec (jednostka centralna) najlepiej z tłumikiem oraz rurą dolotową która również posiada Tłumik który sprawia że wentylator pracuje naprawdę dużo Ciszej
- Wiązka elektryczna
- Pompka paliwa /// z wyjątkiem (BW50) które jest piecem przelewowym
//////////////////////////////////////// To jest podstawa, Do montażu w aucie potrzebujemy :
- Węży paliwowych // tutaj zależnie od silnika oraz wersji pieca (są piece przelewowe i bezpośrednie)
- Węży chłodniczych // tutaj to samo w 1.6,1.8,1.8T oraz 1.9TDI Webasto montujemy w komorze silnika ( Silniki Turbo mają w lewym nadkolu intercooler) lecz w przypadki 1.6 i 1.8 można również w nadkolu w 2.6 oraz 2.8 jedynie wchodzi w grę nadkole ze względu na gabaryt silnika i ilość dostępnego tam miejsca
- Opasek na węże
- Złączki na węże
- Mocowania pieca ( ja owe zrobiłem samemu )
Co do średnic węży przy webasto Typu BW50 paliwo jest dostarczane z przelewu i posiada ono swój zbiornik podpinamy je wężami o średnicy wewnętrznej 8mm zbrojonymi podłączając równolegle do przelewu listwy wtryskowej i powrotu do zbiornika. Websta typu thermo top potrzebują własnej pompki paliwa mówię tu pompki  bo to jest bardzo ważne i nie każdy może o tym wiedzieć takowa pompka nie pompuje cały czas lecz są do niej wysyłane impulsy (zwykłe 12v) i działa ona na zasadzie elektromagnesu, dlaczego ? webasta zużywają bardzo mało paliwa zależnie od modeli około 0.5l/h i nie potrzebują by było one podawane cały czas. W quattro podobno zbiorniki miały wyprowadzenie na webasto ja mam quattro 
ale takowego nie miałem więc po co coś rezać z baku skoro można podebrać z przelewu tak jak w przypadku DW50 ale o tym później.
Co do węży chłodniczych w b5 przewody nagrzewnicy mają bodajrze 22mm. inne przy filtrach oleju itp 18, piece zwykle 22mm.

Montaż Pieca :
Do b5 po przekopaniu całych internetów udało mi się znaleźć tylko jednego pdfa odnośnie montażu. Pokazuje ona montaż w każdej wersji silnikowej
Niestety jest on po niemiecku i nawet przy użyciu tłumacza gó..no można zrozumieć. Jednakże mniej więcej obrazkowo można to rozpracować :
https://drive.google.com/file/d/0B_ZTzlOca4QAMzNjYjMzY2UtZmRkZC00YTNhLTg4YjMtOThjMzA1ZDdmMWUy/view?ddrp=1&authkey=CIfN4cIP&hl=en


Instrukcja po Mojemu na przykładzie swojego 1.8T
U mnie było tyle problem że posiadam LPG. Dlaczego to problem ? parownik miałem zamontowany obok pompy abs i musiałem go przenieść na pierwszą ściankę grodziową miejsce montażu wygląda tak :
FRh8rY_1hGib_GjkYYOa5vDns_1yJiPf0FoTyB_K
Gdy nie namy parownika lub mamy go w innym miejscu nie przeszkadzającym w montażu pieca znalazłem taki przykład  :
F3dAmAyAOVDp0SjDJAilsileYo3A2eEShEsDvtE-

Gdy ustalimy już miejsce montażu pieca zabieramy się za podłączenie przewodów pamiętając o spuszczeniu cieczy chłodzącej odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego i poprzez śrubę spustowa w chłodnicy spuszczamy cały płyn.
Następnie demontujemy zbiorniczek wyrównawczy gdyż będzię on nam tylko przeszkadzał oraz rurę dolotową w raz z przepustnicą. Teraz mamy w miarę dużo miejsca na montaż.
W pierwszej kolejności bierzemy się za węże chłodzące gdyż to do nich jest najtrudniejszy dostęp ze względu na wzdłużne umocowanie silnika w naszych a4.
Schematy podłączenia są różne jednak najlepszy zdecydowanie jest dla mnie schemat nr 1.
webasto_35a45b4.jpg
Jak to wygląda w naszych a4  ? Interesuje nas przewód prawy nagrzewnicy ( wejście) pod grodzią wygląda to tak :
ytepxkgutuxnpglgqeahmqwevqdevrjlqcreoydq

Fabrycznie ten przewód jest połaczony jak na rysunku przecinamy go w miarę równo ja użyłem noża do tapet (dojście tam jest bardzo ograniczone a ten przewód jest naprawdę mocny) następnie zakładamy na owe przewody złączki oraz opaski pamiętając je dobrze dokręcić oczywiście z wyczuciem żeby nie przesadzić. Następnie podpinamy się dodatkowymi wężami do webasto przewód nr 2 idzie do nagrzewnicy więc podpinamy analogicznie do wyjścia z pieca (strzałki na króćcach webasto) a przewód nr 1 do wejścia. Następnie mając nasze webasto jeszcze na stole przykręcamy do niego około 50cm węza paliwowego ( przewód ma najczęściej 4mm) zakładamy opaskę i umieszczamy piec już na miejscu. Przewód paliwowy na razie puszczamy sobie w okolice listwy wtryskowej zajmiemy sie nim póżniej. Gdy mamy już piec przykręcone zakładamy węże chłodnicze zgodnie z wczesniejszym opisem zakładamy opaski i za pamięci dokręcamy. Możemy teraz zalać płyn i odpowietrzyć układ ściągając delikatnie lewy przewód od nagrzewnicy ( ten z dziurką) jest to bardzo ważne gdyż najmniejsza ilość powietrza w nagrzewnicy sprawi że nie będzie ona nam grzać tak jak powinna a przy webasto to dosyć ważne.
Czas na Paliwo. Fabryczna wiązka jest tak długo aby pompkę zamontować bezpośrednio przy zbiorniku jednak ja dałem sobie spokój z rozbieraniem tyłu i podłączyłem ją pod przelew za pomocą takiego trójnika dostaniemy go na allegro bez problemu :
iyskqizglomvnuldjhgvrayjeuucisnzmylfdljs
Średnicami 8mm wpinamy się w przelew pamiętając o dobrych opaskach ze względu na panujące tam Ciśnienie ( widziałem na trytrykach). Średnice 4mm prowadzimy do pompki którą zamontowałem luzem za silnikiem ( można złapać na jakąć opaskę) Podłączamy następnie do niej przewody paliwe pamiętając o strzałce na pompce odnośnie kierunku jej pracy.

Następnie Tłumiki .
Wchodzimy pod auto przykrecamy rurę elastyczną do pieca a tłumik mocujemy np do belki lub skrzyni w zalezności jaką mamy długość rury ( jest ona dosyć droga lecz dla bezpieczenstwa lepiej nie zakładać dziurawej).
bmkmnhwcykzvqonszydpooqxvkyqllcridtamkei
Ja u siebie na wszelki wypadek owinąłem całą cześć wydechu od pieca bandażem termicznym  oraz folią aluminiową na wszelki wypadek oraz żeby nasza polska sól nie zjadła rury po 2 latach.
Co do dolotu rurka jest aluminiowa i bardzo tania najlepiej jest wyprowadzić ją gdzieś w okolice zderzaka żeby miała dostęp do świeżego powietrza.


I gotowe została nam tylko elektryka nie przejmujcie się jest ona dziecinnie prosta.

Część Elektryczna :
Jeżeli mamy oryginalną instalacje będzie ona wyglądać tak :
Do pieca mamy tak :
liqkpfqdviggokclkbsnuvprljwvzrqgrbqgiglz
Kostka u góry to sterowanie piecem przewody idą do jednostki centralnej.
Kostka podwójna Kabel brązowy jest to masa czerwony to +12 przewody te idą do akumulatora i powinny być cały czas podłączone.
odpowiedzialna jest przełączenie webasta w tryb letni ( po zmostkowaniu tych przewodów latem po włączeniu webasto uruchomi sie tylko dmuchawa schładzając wnętrze) czy to potrzebne ? wielu z tego rezygnuje i daje sobie z tym spokój bo przecież gdy auto stoi w słońcu jedynie klimatyzacja może dać w miarę przyjemny nie oszukujmy się.
axnifxgicplchajzwbtpdrykvukwhdrinkvkxlfn
Kostka widoczna tutaj powinna znajdować się w kabinie służy ona do podłaczenia zegara webasta np takiego (timery są różne można nawet zamontować taki z kartą sim i uruchamiać webasto nawet z San Escobar :D ) :
webasto_1533__77969.1415454184.600.400.j
A te dwa przewodu luzem to jest przełączanie webasta w tryb letni dajcie sobie z tym spokój nie ma sensu tego ruszać. włączenie latem samej dmuchawy nic nie da gdy auto stoi w słońcu nie oszukujmy się bez klimy ani rusz. Jeżeli mamy szyberdach również się on uchyli.
Ja osobiście zegara nie mam głownie z tego wzgledu że jakoś mi się on nie widzi wyrezany w dekorze z lewej strony kierownicy odpalanie webasta mam z pilota i mi to w zupełności wystarczy gdyż webasto uruchamiam tylko przed wyjazdem do kościoła :D   no i czasami u panny :D
uqsivjsamforwlfnqiduqmuzfzqjulardmxewhgw

środkowa część instalacji wygląda tak jak wyżej mamy tu przekaźnik który uruchamia nam webasto oraz żółty kabel do  diagnostyki webasto jeżeli coś nam się dzieje podłączamy go jako linię k i diagnozujemy używajac kabla. Jeżeli webasto pochodzi z grupy vag będzie się ono komunikować przez vag com wtedy możemy się po prostu dolutować nim do lini k i diagnozować bezpośrednio z wtyczki obd z auta. Niestety nie wszystkie piece współpracują z vagiem te pochodzace z innych marek będą musiały się komunikować na krótko przy użyciu kabla od vag jednak z oryginalnym programem do diagnozy od webasto ( dostepny bez problemu w necie)
Zabieramy się ułożenie wiązki, podpinamy webasto ciągniemy wiązke w okolice akumulatora za małą grodź szykujemy kable do aku na razie ich nie podpinająć teraz przez ecu puszczamy  reszte wiązki do środka kable do środka i montujemy gdzieś tam centralkę. Teraz podłączenie do naszej a4. bierzemy kluczyk 10 i odkrecamy puszkę z bezpiecznikami otwieramy ją. interesuje nas bezpiecznik nr 25 (30A Dmuchawa układu ogrzewania, urządzenie klimatyzacyjne) Przecinasz kabel czarno niebieski (jest on gruby 2,5mm2) teraz musimy podłaczyć tutaj kable od przekaźnika czarny lutujemy do tego co idzie w stronę dmuchawy a do tego co idzie do bezpieczników. Teraz musimy to dobrze zaizolować i przykręcić spowrotem. Następnie musimy uruchomić climatronic gdyż bez niego klapy się nie otworzą i dmuchawa może sobie dmuchać na próżno. Ale zaraz pomyślicie jak to zrobić skoro po podaniu na climatronic prądu uruchomi się reszta urządzeń po zapłonie w tym alarm.  Na szczęście ktoś mądry o tym pomyślał. Musimy teraz wyjąć nasz climatronic odpinamy kostki odwaracamy go do nas i szukamy gniazda oznaczonego literką D ( prawe skrajne siedząc dupskiem na fotelu)  Interesuje nas pin nr 1 ja się poprostu do niego dolutowałem ale jak ktoś ma taki pin możemy się wyprowadzić normalnie z kostki .
zuwaehpnnsdyngcsvwyyibedebogiyetirvvxhdp

Owy kabelek o sygnale d1 prowadzimy aż do przekaźnika w instalacji webasto interesuje nas kabel biało zielony, wystarczy się poprostu dolutować do niego naszym sygnałem znajdujące się tam napięcie po uruchumieniu dmuchawy uruchomi nam również climatronic w części ( będą działały tylko wyświetlacze oraz otworzą się klapy dmuchawy nic więcej). Wszystko składamy do kupy i podłączamy się do klem na akumulatorze ja dla pewności dałem tam jeszcze bezpiecznik 30 A. Wiązka jest naprawdę długa więc spokojnie wszystkiego nam starczy potrzebujemy tylko tego metra kabla do podpięcia climatronika i to tyle. Mając pilota włączamy webasto na 30 min i wsiadamy do ciepłego autka. Gdy jest - 20 trzeba pogrzać przynajmniej 45min :) czy to się opłaca ? po odpaleniu tak rozgrzanego auta wskazówka po kilku km będzie już miała 90* wiec sporo zaoszczędzamy nie tylko na zdrowiu ale i na paliwie gdyż webasto zużyje o wiele mniej paliwa na rozgrzanie auta niż zimny silnik podczas jazdy. Pamiętajmy o pierwszym uruchomieniu webasto najlepiej podlać 1ml strzykawką do przewodu między pompką a webastem gdyż zanim pompka dostarczy paliwo do pieca może się on kilka razy wyłączyć ze wzgledu na jego brak. Gdy jednak mamy pompkę przy zbiorniku podlejmy tam dużo więcej bo zanim ona z tamtąd przepompuje minie troche czasu a my będziemy się denerwować że webasto nie działa.
Co do kosztów ja wychaczyłem kompletny zestaw za 350zł wiec bardzo okazyjnie korzystając z ruskiego poradnika na yt samodzielnie zregenerowałem palnik poprzez wymianę siatki palnika oraz czyszczenie radiatora. Teraz webasto śmiga aż miło załącze film z pierwszego uruchomienia ( pracuje głośno gdyż nie było założonej jeszcze rury dolotowej z tłumkiem) ostatecznie zamknąłem się w kosztach 700zł także wcale nie trzeba przepłacać.





Mam nadzieję ze poradnik komuś pomoże w montażu mimo że pewnie opisałem to dosyć chaotycznie gdyby były jakieś pytania pytać śmiało, jak uwagi co zmienić również.

Edytowane przez ThePanKot
  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie opisane. Super wątek. Jedna rzecz. Najlepiej jakbyś zrobił jakiś własny upload wszystkich materiałów z obawy na trwałość oraz jakieś archiwum ze spakowanymi fotkami i filmikami. :)

Gratki za moda. Za każdym razem, gdy widzę śnieg za oknem mam ochotę zamontować webasto. Teraz już wiem ile $ potrzebuje oraz wiem jak to zrobić. Dzięki!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwól kolego że trochę odkopię temat, bo w sumie w zeszłym roku przecierałem szlaki w temacie webasto, bo praktycznie nic nie było na temat montażu w B5 i finalnie zamontowałem tak że zagrzewało mi silnik ale nie podpinałem nawiewu kabiny. Nie mniej możesz wytłumaczyć jak podpiąłeś konkretnie to pod wentylator i klimatronik bo nie bardzo z tego opisu rozumiem. Wiem, że samo Webasto ma wyjście do uruchomienia ww. (i robi to nie od razu a dopiero po osiągnięciu pewnej temp).  Rozumiem, że w za sterowanie klimatronika odpowiada PIN 1 w kostce D i tam podajemy sygnał zapewne +12V. Ale czy konieczne jest osobne uruchamianie wentylatora? Jak klimatronik zostanie włączony to wentylator nie uruchomi się sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tak. Włączy się z mocą jak był ustawiony przed wyłączeniem. Ja będę prawdopodobnie to dziadostwo wyjmował z auta. Mam bw50, w tamtym roku miałem problem z poborem prądu i mi wywaliło Aku. Zmieniłem cały sterownik webasta. Kilka dni temu również wyładowało mi aku.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedz mi czy to wyczaiłeś że tym pinem można włączyć Klimatronic czy jest to wyjście specjalnie do tego? Czyli jak rozumiem wentylatora nie trzeba by osobno włączać tylko klimatronik i tak go włączy? 

Właśnie między innymi ja  w zeszłym roku nie podpinałem grzania kabiny ze względu na akumulator (jednak wentylator mocno ciągnie).  Ja do siebie założyłem ThermoTop'a można je dostać w dobrych pieniądzach od Mazdy 6 gdzie było montowane jako dogrzewacz silnika ale to tylko wiadomo kwestia pompki. 

Aha i jeszcze jedna sprawa, kolega tam pisał że można je diagnozować linią K? Czy mogę przez to rozumieć że można do tego użyć kabla KKL? I jak to podpiąć? Zasialanie plus wyjście diagnostyczne z Webasto bezpośrednio w kabel?

Edytowane przez hellbean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich notatek:

"Tez mam audi a4 b5 i wpina sie w bezpiecznik wentylatora przewod czarny i czerwony, i osobno dajesz prad + na panel . Mozna z kabla czarnego, z przekaznika zalaczajacego dmuchawe przez bezpiecznik 5A podac na pin D1 , a dokladnie trzeba dolozyc ten pin bo jest wolne miejsce w kostce D. Jak ustawisz przed wyjsciem tak rano sie zalaczy
1)pole nr 1 wtyku przychodzącego do klimatronika (oznaczony literką D), podajesz + 12V,
2)należy przez przekaźnik podać zasilanie na układ dmuchawy, przewód czarny z niebieskim paskiem,
przy kasecie bezpiecznikowej, zabezpieczony bezpiecznikiem nr 25  "

Jeśli chodzi o diagnostykę, zwykły kabel kkl wystarczy. Do interfejsu podać masę i napięcie z aku (masa na pin 4/5. Napięcie 12V na pin 16). K linie idącą z webasta podpinasz do pinu 7 we wtyczce interfejsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za informację, postaram się to na dniach ogarnąć to dam znać. Choć pierw muszę zdiagnozować piec bo coś się nie chciał uruchomić tj nie podawał sygnału na pompę paliwa ale to chyba wina czujnika płomienia a konkretnie syfu w komorze spalania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już spislalem na straty te Webasto. Jak będę miał auto pod ręką to je wyciągam. Sam teraz śmigam paskiem b6 w TDI ale raczej nie zdecyduje się kupić używki.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo twojego problemu to podepnij kabelek i zrób test elementów wykonawczych

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję się podpiąć tym KKL, albo w ogóle podepnę to pod gniazdo OBD, bo czytałem że i tak ludzie robią. Nie mniej coś nie mogę się zebrać za montaż tego bo kończę porządki w garażu i nie ma jak wjechać tymczasowo, a pogoda na dworze nie zachęca do pracy.  Ale tak jak pisałem, podejrzewam, że jeśli się nie zablokowało to powinno się uruchmoić, bo ma świecy była sadza jak w piecu węglowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Swoim  Thermo topem nie mogę się podpiąć przez kabel KKL podpinając go bezpośrednio + i - z aku a sygnał z żółtego nwm w czym problem :/ Ja żadnych problemów nie mam wszystko śmiga pozatym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak pisałem wyżej problem znalazłem, po prostu chyba przez jakość paliwa (może też przez brak dodatkowego filtra paliwa bo z nim nie chciało ssać, czyli idzie prosto z baku) w komorze spalania była jedna wielka sadza, po wyczyszczeniu m.in. świecy czyli tu czujnika płomienia pali bez problemu i grzeje zdecydowanie lepiej. 

Po weekendzie spróbuję podpiąć to pod gniazdo OBD i Climatronic, nurtuje mnie tylko cały czas czy jest potrzeba osobno uruchamiać wentylator, bo zasadniczo uruchamiając Climatronic to on sam go włącza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra temat ogarnięty, jak tylko będę miał chwilę to postaram się to opisać, bo jak się okazuje ThermoTop Z zdaje się nie ma wyjścia uruchamiającego dmuchawę. 

Tak więc może napiszę to co kolega rozpoczął w pierwszym poście tylko innymi słowy :) 

Samo wpięcie pieca w obieg wody silnika jest proste i dokładnie przedstawione, zaś montaż pieca mam wrażenie, że wbrew instrukcji najlepszy jest po lewej stronie pompy wspomagania, jak zresztą większość chyba montuje. 

Nie mniej przechodząc do elektryki, ja bym zaczął od pociągnięcia wiązki (minimum 3 przewody, a jeśli mamy ogrzewanie postojowe a nie dogrzewacz oraz chcemy diagnozować przez gniazdo obd - to 5) od pieca przez ścianę grodziową (ja wybrałem przelotkę koło serwa) do kabiny. 

Może przedstawię mój przypadek tj. dogrzewacza a nie ogrzewania postojowego. Należy złożyć zestaw 3 bezpieczników oraz 2 gniazd przekaźników. I tak:

1-szy bezpiecznik - zasilanie webasto (bierzemy je z listwy zasilania pod przekaźnikami)

2-gi bezpiecznik - zasilanie pompy wody (gdyż mamy dogrzewacz w którym takowa nie występuje)

3-ci bezpiecznik - zasilanie programatora (np 1533)

Do uruchomienia pompy wody potrzebujemy właśnie pierwszy przekaźnik z potrzymaniem (ok 1-1,5min) po wyłączeniu pieca, zaś sygnałem sterującym przekaźnikiem będzie wyjście +12V z programatora 1533 (PIN 2). 

Zaś drugi przekaźnik tym razem z opóźnieniem włączenia (ok 5min) aby "woda" miała czas osiągnąć wyższą temperaturę- gdyż znowu wraca temat dogrzewacza (które zdaje się nie ma sterowania wentylatorem a przynajmniej moje, może popsute) - służy do przełączenia zasilania wentylatora kabiny. I tu nie bardzo rozumiałem o co chodziło, choć kolega ThePanKot wrzucił bardzo dobrą instrukcję tylko że po niemiecku którego ja w ogóle nie znam. Mianowicie rozcinamy w skrzynce bezpieczników (bezpiecznik nr 25) linię zasilania wentylatora za bezpiecznikiem i ciągniemy przewód do nóżek przekaźnika 87A i wracamy z 30 do wcześniej przeciętego przewodu. Na nóżkę 87 podajemy zasilanie z akumulatora (ja wziąłem z zasilania dołożonej pompy wody gdyż tam już był bezpiecznik). Nóżki 85 - GND; 86 - sterowanie - u mnie również wzbudza je pojawienie się zasilania na pompę wody. 

Jak tylko znajdę chwilę postaram się rozrysować schemat zasilania takiego układu dla dogrzewaczy które łatwo przerobić na pełnowartościowe ogrzewanie postojowe a są łatwiejsze w dostaniu na rynku wtórym. 

Przepraszam, że powielam post kolegi ThePanKot ale może komuś ewentualnie to coś rozjaśni bo ja chwilę się głowiłem nad tym. 

Edytowane przez hellbean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje o średnicach przewodów w Audi A4 B5 2.4L dla Webasto BW50:

- średnica króćcy Webasto: 18mm,

- średnica króćcy nagrzewnicy: 20mm (patrząc na auto od przodu: po prawej stronie (gdzie jest kierownica) woda wpływa do nagrzewnicy, po lewej stronie (pasażer) woda wypływa z nagrzewnicy),

- średnica króćca paliwa Webasto i pompki paliwa (model: 19486B) : 5mm

- średnica króćca powrotu paliwa Audi: 8mm

 

Pozdrawiam,

Hexo3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie jaki nr ma pin 1 do kostki D klimatronika gdzie go dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to myślę będzie jak pojedziesz na szrot i utniesz kostkę od przełącznika elektrycznie regulowanych lusterek, tam są takie same piny z tego co pamiętam. Ewentualnie takie same są w kostkach licznika, a z tego co pamiętam to powinny być wsadzone piny i nie podpięte do nich przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...