Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8ADR Klekocze na rozgrzanym silniku


wlodziu130594

Rekomendowane odpowiedzi

no to skąd się wzięła tam uszczelka? czy poprzedni właściciel był takim kretynem że skoro nie było uszczelki to postanowił ją tam wpieprzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem dziś panewki kolbenschmidt, 57zł komplet. wał w porządku bez rys podobno. sam widziałem miskę i smoka - wcale taki zasyfiony nie był. spodziewałem się że będą grudy, silikony, syfy, a on w normalnym używanym stanie. jutro mechanik będzie rozkręcał starą pompę żeby sprawdzić czy jest zużyta. szkoda by było jeśli byłaby sprawna i 400zl poszło na darmo. tak czy inaczej - jutro auto powinno wyjechać z naprawy na polskie drogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niee, najpierw trzeba ogarnąć problem z ciśnieniem. mam nadzieję że napinacz nie będzie do wymiany i przestanie klekotac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wlodziu130594 napisał:

jutro mechanik będzie rozkręcał starą pompę żeby sprawdzić czy jest zużyta.

wkladajcie nową pompe a tamtą zostawta w spokoju swoje kilometry już przejechała... 

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto gotowe ;d i słychać na wstępie jak silnik ciszej pracuje :D nie ma tego metalicznego podźwięku, ładnie go słychać ; ) muszę jeszcze trochę pojeździć sprawdzić parę razy czy napinacz się uspokoił ale póki co nie klekocze nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkręciłem sam pompę, nie widać jakichś śladów zużycia, mogę się mylić nie jestem doświadczony. raz na jakieś 20 przekręceń słychać delikatny rzegot i minimalnie się zacinają te zębatki, coś takiego jakby był piach/kamyczek pomiędzy nimi. wrzucę fotki niech się doświadczeni wypowiedzą. ma znaczek audi, więc albo była wymieniana kiedyś na ori albo ta pompa ma już prawie 20 lat xd

ps. gdy wyłożyłem tą zębatkę jedną i próbowałem kręcić palcem tą drugą zębatkę to szła o wiele ciężej i co chwilę się blokowała o tą podstawkę tam na dole (czerwone kółko), ale tak jak mówię - nie weim czy tak powinno być czy nie :)

 

IMG_20170127_213919.jpg

IMG_20170127_213947.jpg

IMG_20170127_214018.jpg

IMG_20170127_214100.jpg

IMG_20170127_214136.jpg

dla pewności podpiąłem jeszcze raz manometr, wolę być pewny. pierwszy start, 3.8bara, utrzymywało się tak z 5minut (3,6-3.8 ), później zaczęło powoli spadac wraz ze wzrostem temp. silnika, po 10minutach i ok. 70st pokazywało 2.2 bara. 75st - 2bary, 85st - 1,8bar. doszło do 90 i wskazywało cały czas 1.5 bara, przy dodawaniu gazu ładnie się podnosiła wskazówka w zależności od obrotów silnika. przejechałem się parę km, a tam na 900 rpm 1bar równy i stoi. druga osoba trzymała na 2k rpm - 2,5bara, 3krpm - 3,5 bara. (swoją drogą, nie za mało?)

później ciągle na jałowych był 1bar, ani mniej ani więcej, przynajmniej nie klekotał napinacz. zauważyłem że wskazówka z łatwością podnosi się do 3,5bara, ale później praktycznie stoi w miejscu. na dosłownie 2 sekundy przycisnąłem do odcinki i wskazywał ledwo 4bary.

czy tak powinno być? czy na jałowych nie powinno być min 1.3, 1.4 bara, a na 3000obr 4-6 bara? przecież wymieniłem pompę, panewki, robiona płukanka, zalany świeżutki motul 5w40 xcess..

fakt - ciśnienie ani razu nie spadło poniżej 1bar tak jak przed wymianą pompy i silnik ładnie działa, ciszej. ale to ciśnienie jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe, że przy 1 barze nie świeciła się kontrolka?

Ori czujnik ma ciśnienie od 1,2 do 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zamiennik czujnik, bo na ori mi nie swiecila kontrolka a miałem ciśnienie rzędu 0.2, 0.8... Wiec myślałem że czujnik zwalony kupiłem nowy dopiero potem wyczytalem że jak czujnik tylko ori. Kupię ori, ale co jest!? Nowa pompa panewki płukanie było nowy olej... Czemu nie ma większego ciśnienia? Bo chyba że to jest wystarczające 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz jeszcze raz innym manometrem, 1bar to chyba delikatnie za mało, powinno być przynajmniej te 1.2-1.3 na biegu jałowym.

Jak będziesz miał sprawny ori czujnik to na pewno będzie się paliła kontrolka przy ciśnieniu 1 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest cisza po rozgrzaniu oleju na jałowym to sobie nie zawracaj głowy, jeździć i kontrolować niech sie panewki ułożą, wtedy jest szansa ze cisnienie skoczy.

Panewki nominalne czy nadwymiar?

Grzesiek nie jestem pewny ale czy czujnik nie piszczy ponizej 0,8bara?

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...