Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje lamp w Audi A4 B9


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję informację jakie typu lamp występują w B9. Mianowicie czym się różni "full led" od "matrixa", a także jakie są rodzaje lamp tylnych? Są tylko dwa rodzaje lamp czy więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 rodzaje z przodu, 2 z tyłu.

Xenon, LED i Matrix LED.

Matrix ma sekcje - można mieć światła drogowe, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Ma też dynamiczne kierunkowskazy z przodu.

Z tyłu mogą być lampy żarówkowe oraz led z dynamicznym kierunkowskazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Dodam tylko jak to wygląda w praktyce:

Ksenon ma inne wzory świateł dziennych z przodu i gorsze lampy z tyłu. Z daleka widać, że jest to biedniejsza wersja. Nie polecam zostawiać ksenonu.

Przy dopłacie za zwykłe LEDy dostaje się lepsze lamy z tyłu z dynamicznymi kierunkowskazami, z przodu fajny wzór świateł do jazdy dziennej. Natomiast kierunkowskazy z przodu zapalają się w standardowy sposób i światła drogowe są tylko włączane lub wyłączane.

Przy matrixach tylne pozostają bez zmian w stosunku do zwykłych LEDów ale z przodu otrzymuj się dynamiczne kierunkowskazy i światła drogowe, które same wycinają samochody oświetlając jak największą ilość drogi nie oślepiając innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Czyli lampy tylne pochodzące z auta z przednim Matrixem, są takie same jak lampy tylne pochodzące z wersji LED przód, tak? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy tak. I tak jest w każdym nowym modelu Audi. Modele posiadające Matrixy i zwykle Ledy posiadają zawsze tylne światła ledowe z dynamicznymi kierunkowskazami.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat.  Czy zwykłe reflektory LED zmieniają kierunek świecenia? Chodzi mi o to jak w przypadku tych lamp realizowane jest doświetlanie zakrętów?

 

Edytowane przez proarnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, proarnes napisał:

Odświeże temat.  Czy zwykłe reflektory LED zmieniają kierunek świecenia? Chodzi mi o to jak w przypadku tych lamp realizowane jest doświetlanie zakrętów?

 

Mijania są statyczne. Doświetlanie jest w matrixach tylko za pomocą włączania modułów dodatkowych. Ty w zwykłych ledach będziesz miał doświetlanie tylko przy wolnych prędkościach (też za pomocą dodatkowego małego modułu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie z innej beczki: tylnie lampy z wersji LED/Matrix są plug&and play do tylnich z wersji ksenon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lamp przednich warto dodać, że do lamp LED Matrix-Beam dostajemy w cenie układ zmywania reflektorów. Przy lampach ksenonowych (standard) lub zwykłych LED możemy go kupić za dopłatą. Ciekawe, że przez tyle lat było to standardem przy ksenonie a teraz uważają, że nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle auto z xenonami, a bez spryskiwaczy reflektorów, przejdzie przegląd? Bo mój znajomy założył sobie xenony właśnie, bez zamontowania spryskiwaczy, i z przeglądem musi co roku kombinować, bo nie chcą mu podbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebiś napisał:

Co do lamp przednich warto dodać, że do lamp LED Matrix-Beam dostajemy w cenie układ zmywania reflektorów. Przy lampach ksenonowych (standard) lub zwykłych LED możemy go kupić za dopłatą. Ciekawe, że przez tyle lat było to standardem przy ksenonie a teraz uważają, że nie jest potrzebne.

A nie pomieszałeś? Że do xenonów jest w cenie, a do ledów trzeba dokupić? Przynajmniej ja tak miałem zamawiając Craftera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JawoR36 napisał:

A nie pomieszałeś? Że do xenonów jest w cenie, a do ledów trzeba dokupić? Przynajmniej ja tak miałem zamawiając Craftera.

 

11 godzin temu, sowiq napisał:

A w ogóle auto z xenonami, a bez spryskiwaczy reflektorów, przejdzie przegląd? Bo mój znajomy założył sobie xenony właśnie, bez zamontowania spryskiwaczy, i z przeglądem musi co roku kombinować, bo nie chcą mu podbić.

W Audi spryski są standardem dopiero w Matrixach.

Kiedyś każdy ksenon obligatoryjnie musiał mieć autopoziom i spryski. Tak mówiły polskie przepisy. Teraz okazało się, że spryski nie są niezbędne i przepis zniknął. Nowe samochody więc już go mieć w ksenonie ani w ledach nie muszą. Mnie osobiście samochód bez tego drażni (wciąż mam w głowie, że jak nie ma sprysków to była jakaś chamska dokładka) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy konfiguracji  też sprzedawca powiedział, że "już nie trzeba spryskiwaczy w ksenonach". Sprawdziłem i okazało się, że mija się z prawdą. Prawo nadal wymaga, by źródła światła emitujące ponad 2000 lumenów posiadały poziomowanie i spryskiwacze. Więc VAG obchodzi ten przepis montując słabsze ksenony niż w poprzednich modelach i słabsze niż inne marki - 25W zamiast 35W. Podobnie ze "zwykłymi" LEDami - emitują poniżej 2000 lumenów czyli mniej więcej tyle, ile zwykły, nowoczesny halogen i dużo mniej, niż "stary" ksenon. Inna barwa światła i inna projekcja - skupienie wiązki - sprawia, że różnica nie jest specjalnie widoczna subiektywnie w przypadku świateł mijania "krótkich", choć bezpośrednie porównania wskazują słabość.  Widać ją wyraźnie  w "długich" czyli drogowych, gdzie ksenonom 25W i zwykłym LEDom zwyczajnie brakuje mocy.

Wyraźnie wydajniejsze od starych ksenonów 35W są tylko Matrixy (lub Led Top VW), dlatego mają i poziomowanie i spryskiwacze.

Najlepsze jest to, że VAG oszczędza nie na spryskiwaczach ale na systemach poziomowania - to jest stosunkowo droga rzecz i  musi być niezawodna. Klient się cieszy, że nie musi dopłacać do spryskiwaczy choć za LED przepłaca koszmarnie, ale jeszcze nie wie, że dostaje mniej światła.

 

Edytowane przez Siny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym sprawdzić, ale wydaję mi się, że między zwykłym LED-em, a Matrixem w światłach mijania nie ma różnicy. Uważam, że żaden ksenon nie ma podejścia nawet do "zwykłego" LED-a. Mimo tej mocy i omijania przepisów sama barwa i sposób poprowadzenia światła robią różnice ogromną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście - ja też tego nie porównywałem. Piszę tylko jak brak spryskiwaczy i poziomowania tłumaczy Audi a jak dociekliwa prasa motoryzacyjna, zarówno polska jak i zagraniczna i co tamże piszą o zwykłych LEDach (low beams are ok but highbeams are pretty weak).  Jazdę testową po zmroku robiłem z Matrixami i te faktycznie są krokiem naprzód, jeśli chodzi o oświetlenie.

Co ciekawe - najmocniej drwi z tego zjawiska AutoŚwiat, któremu często zarzuca się stronnicze popieranie VAGa. Tymczasem wg nich palnik ksenonowy 25W jest trzy razy droższy od 35W. I można go kupic tylko u dealera, bo nikt nie robi - jeszcze - zamienników :) A montuje je Audi i... Citroen.

Podumowując, nie wiem jak świecą "zwykłe" ledy bo testowałem tylko Matrix. Opinie wyczytałem i często się powtarzają. Subiektywne odczucie może byc pozytywne choc fizyka jest jedna - 1900 lumenów (led) a 3200 (ksenon 35W) to jest spora różnica w emisji światła i tylko porównanie tego samego modelu z różnymi reflektorami może dac odpowiedź a to będzie trudne w przypadku B9 bo jego ksenon ma już tylko 25W. Poza tym - nie chodzi mi tylko o to jak co świeci ale też o to, że po raz  kolejny producent "kręci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie uwagi:

1) w A4 B9 mam xenony (standard), bez opcjonalnych spryskiwaczy. Ale poziomowanie automatyczne jest - więc tu Audi nie poczyniło oszczędności:-)

2) zgadzam się z opinią, że różnica w xenonach 25W vs. 35W jest wyraźna ale dopiero przy światłach drogowych. Widzę to porównując światła (xenony) w A4 B9 i moim prywatnym A5 B8.5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a ja wróce do tematu lamp tylnich:P

Tak jakos nie ogarnąłem, że nie mam dynamicznych kierunkowskazów z tyłu i teraz żałuje:P 

Zauważyłem, że audi w akcesoriach ma dwie pozycje:

https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/adapterleitungssatz-fuer-led-heckleuchte-8w9052400-9?category=8003:904_ASOS:Category

https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/led-heckleuchten-8w9052100-9?category=8003:904_ASOS:Category

Pierwsze to jakiś adapter, a druga pozycja to przyciemniane lampy.  Rozumiem, że bez tracenia gwarancji można dołozyc LEDY z tyłu. Potrzebny jest ten adapter +lampy LED (przyciemnianie lub nie:) I'm right ?

Widze, że chłopaki z k- electronic maja jakies issiue, ale też piszą że w niektórych modelach potrzebne są adaptery:

 https://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AUDI-A4/AUDI-A4-B9-8W/AUDI-A4-B9-8W-LED-Heckleuchten-mit-dynamischen-Blinker-Nachruestpaket.html

Edytowane przez heretyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka wtyczką ale czy przetwornica da rade uciągnąć mocniejszy palnik, znając życie to musi to być idiotoodporne i tyczka nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewają temat. Full led z przodu ma jakieś 2 diody w miejscu gdzie matrix ma długie . Co to są za diody???

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...