Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie air-baga i czujnika zajętości fotela pasażera


ADeK

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam problem z podłączenie poduszek po zmianie foteli z B6 do B7.

Wtyczki w fotelach z B6 mają 2 piny - kabel czarny i niebieski, natomiast w gnieździe w podłodze po stronie kierowy mam 3 piny - przewód biały, zielony i brązowy, a po stornie pasażera mam biały, niebieski i brązowy.

Przewód brązowy to dodatkowa masa tak ? nic nie muszę z tym robić ?

Myślałem, żeby podłączyć białe przewody w gnieździe z czarnym w fotelu, a zielony po stronie kierowcy i niebieski po stronie pasażera do niebieskiego w fotelach dobrze myślę ? wolę się upewnić bo to są poduchy i nie chciałbym wystrzału.

Chciałbym zapytać jeszcze o czujnik zajętości fotela pasażera. W fotelach z B6 nie ma czarnych kostek i maty więc muszę jakoś rozwiązać problem żeby komp auta wiedział czy ma odpalać poduchę czy nie. Czy da się to przekodować vcds-em np. żeby cały czas były włączone poduchy lub wstawić jakiś opornik ?. Wiem, że jest możliwość włożenia czujnika w fotel i podłączenia się do czarnej kostki jak to jest ori w B7, ale nie wchodzi to obecnie w grę.

Proszę o pomoc bo tylko ten temat trzyma mnie z wkładaniem foteli do auta.

Z góry dziękuję za pomoc :hi:

 

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Edytowane przez ADeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki salamon:hi:, spróbuję vcds-em jak w temacie, który podałeś.

Ale czy dobrze to rozumiem, że to jest całkowite wyłączenie poduszek w fotelach ? czy kontroli zajęcia siedziska pasażera? i czy jak wyłączenie to tylko w fotelach, a nie wszystkich poduch.

Proszę jeszcze o rozwianie moich wątpliwości, co do podłączenia przewodów gniazd i wtyczek air-bag.

Edytowane przez ADeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podłodze pasażera masz w ogóle czarną kostkę? Jeśli nie masz, to ta już Ci odpada. Aktualnie w czarnej kostce fotela kierowcy pewnie masz 2 piny, tylko czujnik zapięcia pasów, jak nie wepniesz to po prostu nie będzie komunikatu o niezapiętych pasach i tyle. Także z czarnymi nie masz problemu, jeśli nie masz w podłodze pasażera gniazda czarnej kostki lub masz tam tylko 2 piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne kostki mam po obu stronach. Kierowca 2 piny - czujnik zapięcia pasów, ale to mnie nie interesuję, bo to nie problem, natomiast po stronie pasażera jest czarna kostka z 3 pinami - kontrola pasów i zajętości siedziska dla wł/wył poduchy.

Teraz pytanie czy sposób z vcds-em z tematu, który podał salamon, jest to tylko wyłączenie zajętości siedziska czy informowania o tym, a poduchy są włączone lub są wyłączone w fotelach czy całym samochodzie.

 

Edytowane przez ADeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Cię załatwili z czujnikiem :D u pasażera z tego co kojarzę da się wykodować, ewentualnie tu masz poradnik jak to manualnie przełożyć z siedziska: http://nickscarblog.com/diy/how-to-install-b6-s4-recaro-seats-into-a-b7-a4-with-no-airbag-warning-light

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruuuum dokładnie mnie załatwili. To B7 każde tego nie ma ?, że mam pecha i akurat mam ?

Wiem, że przełożenie czujnika byłoby najlepszym sposobem, ale nie mam już poprzednich foteli więc nawet dawcy nie mam. Dlatego chciałem, się dowiedzieć czy mogę to jakoś załatwić, żeby to ominąć a poduszka była zawsze włączona i nie było błędu air-baga. A w przyszłości będę myślał nad tym.

I jeszcze zostało mi podłączenie kostek poduch, czy dobrze myślę tak jak pisałem, żeby je podłączyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na szczęście u siebie u pasażera nie miałem, w sumie się zdziwiłem. Za to w zwykłym 2.0 TDi z płaskimi fotelami był ten czujnik. Także nie wiem od czego to zależy.
Coś takiego znalazłem kiedyś na jakimś forum A6, tu chyba będzie tak samo
 

Coding:

0x3?xxx: Options'

0 = with/without Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)

1 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)

2 = Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P5)

3 = with Belt Warning (PR-4UE+9P3) OR Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P3)

4 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UF+9P3)

Czyli spróbuj 2 i 4 na "0". Gdzieś na forum z kolei A8 pisali o jakimś rezystorze zamiast tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie mam te kodowania i z tym będę próbować. Pytanie tylko czy zmiana kodowania wyłącza tylko kontrolkę na zegarach czy poduszki w fotelach lub poduch są włączone i uznane tak jakby ktoś tam cały czas siedział mimo, że nie siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1    Kostka od czujnika zajęcia fotela podpięta jest bezpośrednio do mocowania zatrzasku pasa.Musisz mieć takie zapięcie ponieważ to w nim jest czujnik o nie zapiętych pasach

2   Programowo wyłączasz dzwięk oraz pojawienie się kontrolki na zegarach dla pasażera,kierowcy lub w ogóle

Podsumowując czujnik zajecia fotela+czujnik nie zapiętych pasów tworzy całość

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

                                             Zapięcie z czujnikiem zapięcia pasa                                                                                                                                              

A4_B7_KLAMRA_PASOW_8E0857755_1.JPG

 

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zapiętych pasów to dokładnie wiem co i jak.

Interesuję mnie temat z zmianą kodowania jak w/w czy jak dam na 0 czwarta cyfrę to czy wyłączy się tylko informowanię poprzez kontrolkę na zegarach że coś jest nie tak, czy w ogóle poduszki foteli lub komp auta będzie uznawał , że cały czas siedzi pasażer.

Jeszcze chciałbym potwierdzić poprawność podłaczenia przewodów od air-baga, które wymieniłem w 1 poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zajęcia miejsca wygląda tak

images.jpg

W temacie podłączenia przewodów to ci nie pomogę musi się wypowiedzieć ktoś kto w tym siedzi na co dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, gdzie można go kupić?, ale na razie chce to zrobić bez niego dlatego pytam jakie skutki ma faktycznie zmiana kodowania na 0 w czwartej pozycji i o poprawne podłączenie przewodów bezpośrednio od air-baga podałem przykład w 1 poście, tylko chciałbym żeby potwierdził to ktoś, kto zna temat, bo niechciałbym niekontrolowanego wybuch poduszek w fotelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego czujnika fotela ciężko jest osobno dostać ponieważ sprzedawane są razem z fotelami i sporo osób nawet nie wie że takie coś jest .Możesz poszukać na olx lub allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:już dzwonie.

Dzwoniłem, facet nie ma pojęcia, trzeba by w etce sprawdzić jaki jest nr części w B7. Do etki nie mam dostępu w domu musiałbym jechać do aso :(

Przeszukałem forumową etkę zamieszczoną w dziale nr części przez kolegę wrclaguna i wychodzi na to, że będzie pasować, więc zabieram ją z aukcji.

Puki co dziękuję koledzy za okazaną pomoc :hi:

Pozostaję temat podłączenia poduszek czy dobrze chcę sparować przewody.

Edytowane przez ADeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem czujnika zajętości fotela pasażera. Jak na w/w zdjęciu ma 2 przewody natomiast w czarnej kostce mam 3 piny, pomoże ktoś do których pinów mam podłączyć czujnik zajętości, żeby tylko on działał. Kontrola zapięcia pasów mnie nie interesuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuję Waszej pomocy :hi:

Zakupiłem fotele z B6 do mojej B7. Ogarnąłem już tematy podłączenia full elektryki, pamięci itd. ale pozostał mi problem z czujnikiem zajętości fotela pasażera. Niestety nie mam już poprzednich foteli, więc zakupiłem czujnik tylko mam problem z podłączeniem.

W czarnej kostce mam 3 piny, a w czujniku dwa przewody i nie wiem jak to podłączyć żeby działało. Nie interesuję mnie kontrola zapiętych pasów tylko ten czujnik żeby poduchy się nie świeciły na zegarach i działało to jak w oryginalne. Wiem, że mogę zmienić kodowanie vcds-em (choć nie próbowałem jeszcze), ale skoro już mam ten czujnik wolałbym podłączyć wszystko jak trzeba.

Zdjęcie czarnej kostki i czujnika obecności pasażera.

Dzięki z góry za pomoc :hi:

 

kostka czar.jpg

20170128_090805.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sporo tego szukałem i sprawa wygląda tak w b6 nie było czujnika zajęcia fotela więc instalacja trochę się różni ,fizycznie nie masz do czego się wpiąć.Wiązka do b7 wygląda tak jak na zdjęciu

 

55a3641d46e599331cfe0f3af80c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...