Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 AJLQ LPG strojenie


zwalowy

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu padl wtryskiwacz(byly 4 osobne).kupilem listwe z wtryskiwaczami.

po zalozeniu sinik pracuje juz na wszystkich garach ale po schdozeniu z obrotow strasznie spadaja obroty i skacza miedzy 400-1200 az w koncu sie stabilizuja na 900....czasami kiedy zgasze i pjde do sklepu i po powrocie odpale to etz czasami zacnzie go mocno bujac zanim sie ustabilizuje....

dzieje sie tak nie zawsze.....czasami potrafi po wypieciu biegu zejsc spokojnie na prawie 1000 i powolutku spokojnie znow zejdzie na 900

 

autokalibracje robilem i jest znacznie lepiej ale wydaje mi sie potrzeba bardziej precyzyjna kalibracja(reczne ustawianie map)

 

pytanie-jak to sie robi recznie?

 

mam interfejs do mojej LPG i oprogramowanie producenta.sterownik to KME DIEGO G3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele pytań.... jaki reduktor, jakei wtryski kupiłeś, jaka dysza we wtryskach... jakie cisnienie robocze.... nic nie wiemy

po zmianie listwy ponowna autokalibracja, plus strojenie instalki

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki reduktor...tak jaki byl w aucie...wtryski valteki..nie wiem jakie dysze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniłeś sam listwę, dysze nie dobrane do mocy, w valtekach też się ustawia skok tłoczka bo fabrycznie nie są dobrze skalibrowane. Skoro nie wiesz jak to się robi to bez wizyty u gazownika się nie obędzie.

Edytowane przez mszark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak dysze?dysze sa te same co byly...mowie o tych króćcach wstawionych w kolektor dolotowy....to nie sa dysze?

Dnia 1.02.2017 o 12:45, mszark napisał:

Czyli wymieniłeś sam listwę, dysze nie dobrane do mocy, w valtekach też się ustawia skok tłoczka bo fabrycznie nie są dobrze skalibrowane. Skoro nie wiesz jak to się robi to bez wizyty u gazownika się nie obędzie.

nie wymienilem listwy bo tam nie bylo listwy.......zastapilem listwa...czytaj uwazniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te krocce w kolektorze to są wkrętki. Dysze są w wtryskiwaczach i mają duże znaczenie. Trzeba je odpowiednio dobrać

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bardzo chcialbym je dobrac:D:D:D

 

 

prosze o wiecej info na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jakie teraz masz? I przy okazji mógłbyś powiedzieć jaka masz resztę instalacji

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam valteki takie czerwone na listwie(jak znajde jakies oznaczenia to napsize,z tego co pamietam maja 3 ohm)..reduktor nie wiem ale to rpzecie ebz znaczenia bo reduktor nie jest przypisany do wtryskiwaczy ani odwrotnie....ten co mam jest wlasciwy do tego silnika i tyle...a sterownik to jak wspomnialem KME DIEGO G3....map sensor czy producent butli tez jest bez znaczenia........wiec?

 

wogle to blad ze kupilem valteki bo od 10-ek osob slyszalem ze te wtryskli nie nadaja sie do doladowanych bo szybko koncza zycie........na poczatku myslalem ze to tylko gadanie cwaniaczkow od zarobku ale u paru znajomkow z tymi wtryskami byly klopoty szybciej niz bylo to w planie(wiadome ze wtryski LPG nie wytrzymuja tyle co PB)...nawet gazownicy mowili ze do turbo valteki to tak na chwile i nie zawsze w kazdym silniku daja rade.......dac wiary czy nie to cena na alledrogo tez o czyms swiadczy...wiec nie oczekuje szalu ale potrzebuje by auto jechalo bo nie oklamujmy sie ze 192 mudziny w q nie zamiataja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Valteki są ogólnie do d*py,trzeba było kupić Barraki pojedyńcze,dać adaptery i nie kaleczyć takiego fajnego silnika pseudowtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie byly pojedycnze wtryski...ale jakies pojepane egzotyki....nic o nic nie wiadomo......zrobie fotki i walne tu jak chceta ale poco...to jakies dziwadla ale na nich zapiertalal az jeden padl

 

 

 

przysiegam ze na tych starych wtrtskiwaczach jechal mi na jalowym ulice 300m na 4 biegu......obroty mial 700 i drgalo az buda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj auto komus kumatemu a jak sie chcesz nauczyc to wpierw poczytaj na lpg forum podstawy

bo tak jak teraz bedziesz eksperymentowal to wiecej narobisz balaganu niz jest teraz, pol roku bedzie sie to ciagnelo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niechce dawac kumatemu bo ten kumaty kliknie i wezmie 500 zl......chce tez byc kumaty i brac 500 zl

 

 

pioteros od tego jest ten dzial.....bo chyba nie od tankowania

 

 

pyzydyry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupiłeś nowe waldki, to tam sa dysze do rozwiercenia, czyli dysze są za małe.

Przydałby się chociaż screen z programu LPG z widocznymi czasami wtryskiwaczy i ciśnieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zwalowy napisał:

niechce dawac kumatemu bo ten kumaty kliknie i wezmie 500 zl......chce tez byc kumaty i brac 500 zl

500? Co Ty do rydzyka jeździsz? Jak zaczniesz sam stroić to więcej stracisz niż na wizycie u gazownika. Masz valteki, którym trzeba skalibrować skok tłoczka, dobrać dysze, i dobrze wystroić instalkę. Jeśli liczysz, że ktoś Ci Tu powie, rozwierć do tylu, kliknij tu i tu i już to zapomnij. Miałeś pojedyncze, a teraz listwę i nie wiadomo nawet co tam za wężyki dałeś itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie o to chodzi, na odleglosc nikt ci schematu nei powie, nie wiemy jaka wydajnosc reduktora, cisnienie, po autokalibracji itp itd wszystko.. na miejscu ktos by ci to ogarnal za 50-100zl, nie ma z tym duzo roboty a przy oakzji ktos w 4 oczy by mogl ci wytlumaczyc o co kaman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zerkne do papierow i napsize jaki reduktor a weze dalem takie wzmocnonie paliwowe kupowane z metra

ps.1 zawsze sie wierci w wtryskach?

p.s2 lubie sie sam bawic i eksperymentowac

 

ps3 . wam tez forum chodzi tak topornie?

 

 

temat mi totalnie obcy alej ak ktos chce to ogarnie i to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie miałeś poprzednie wtryskiwacze magic jety...a reduktor kme silver ;) najlepiej jakbyś wstawiał fotki np.reduktora, zrzutu z ustawień w programie (o ile masz interfejs do lpg)

Bez sondy szerokopasmowej i ustawień afr w górnej "partii" ciężko idealnie ustawić , po autokalibracji to w zasadzie masz z grubsza wolne obroty i nic poza tym...

Również poleciłbym barracudy, ale to już po herbacie..., chyba, że masz możliwość wymiany nawet z dopłatą, z valtekami będzie męka :( szkoda silnika....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie zaprzeczam zmiany na lepsze bo wszedzie slysze ze valteki to do astry albo golfa 1.6 wolnossacego i chyba cos w tym jest....ale pki co nie widzi mi sie inwestowania w kolejne skoro te tez da sie jakos zestroic........

 

bez sondy mowisz.....to teraz mam dokupywac jakas sonde?ta co jest przed katem nie wystarczy?

 

co to ejst afr w gorenj parti?

 

 

wiecej piszecie to wiem wiecej a oto mi chodzi.....raz ze sie czegos naucze a i wasza wiedza zostanie poddana pewnej prbie bo zadna to odpowiedz "jedz do gazownika" chyba od tego kulwa jest ten dzial bo innaczej to tylko go zlikwidowac i zostawic instrukcje tankowania i ewentualnej zmiany filtrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce tutaj się wymądrzać.... ;) , ale w tym konkretnym przypadku naprawdę koledzy dobrze radzą, tu nie chodzi żeby podjechać do pierwszego lepszego gazownika... taki nie ogarnia 1.8T niestety :( tylko fachowca, zrobi profi ustawienie i zapomnisz na długi czas o jakichkolwiek ustawieniach, będziesz wymieniał tylko filtry i cieszył się tańszą jazdą, wejdź na forum lpg , tak jak Piotr (pioteros) radził, warto go posłuchać,  tam jest dział w którym znajdziesz w swoim rejonie odpowiedniego człowieka   http://lpg-forum.pl/

 lub po rejestracji wrzucić tutaj info http://lpg-forum.pl/zlece-montaz-regulacje.html

W skrócie telegraficznym...  (resztę na pewno znajdziesz na forum, forum lpg i w google = bez spiny ;) )

w twoim aucie jest sonda tzw. wąskopasmowa , szybko przechodzi w WOT i będzie ubogo, wiem co piszę, bo już to przerabiałem i uwierz szkoda nerwów, ale twój wybór....  zaś w nowszym autach jest już szerokopasmowa i wtedy za pomocą vaga (vcds) można dużo łatwiej ustawić na korekty , korekty na minus to mieszanka paliwowa za bogata, na plus uboga , dąży się do zera = ideał  (przyjęta odchyłka +/- 5% , książkowo ;) )

pozwoliłem sobie skopiować trochę z innego źródła...

AFR - Air To Fuel ratio to stosunek ilości powietrza do paliwa w "wydychanym" powietrzu, czyli pośrednio pozwala określić skład mieszanki. Pomiar wykonujesz podczas strojenia silnika pod kątem nowych modyfikacji w celu ustalenia czy jeździsz na optymalnym składzie mieszanki, do pomiaru przyda się sonda szerokopasmowa...

Koszty zakupu takiej sondy są dosyć wysokie, jeżeli miałbyś ją użyć tylko u siebie, a nie zarobkowo to słabo.... :(    (średnio ceny na allegro od 900 - 1500zł za zestaw)

Nie chce, nie potrzebnie kopiować takiej ilości info, dlatego podałem link do forum lpg... Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj, może coś będziemy w stanie podpowiedzieć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...