Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AJM] Sycząca turbina i inne objawy


Bałtek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z turbiną w silniku AJM, przez jakiś czas potrafiła się przeładować ale wyłączyłem silnik  i włączyłem i wszystko było ok. A teraz dwa dni temu odczułem jakby silnik inaczej chodził tj. inaczej przyspieszał oraz zacząłem słyszeć jak suczy. (może to śmiesznie zabrzmi, ale robi "pssss" jak dodaje gazu). Dzisiaj postanowiłem przegonić turbinkę tzn. przez 4-5km jechałem na trzecim biegu z obrotami około 4,2-4,5 tys obr/min i jak wróciłem do domu to otworzyłem maskę, i z turbiny coś parowało tak jakby olej.  Dodam, że wcześniej jak zauważyłem to syczenie to sprawdziłem błędy, i wyskoczył mi błąd 17965 " Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem", oraz zrobiłem test wyjść i pojawiło się "1613 nie znany kod błędu".

Co robić, co się dzieje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przewody wysokiego cisnienia, ja w 1.8t tez slyszalem syczenie i okazalo sie ze przewody sie rozpiely  i wydmuchiwal wszystko bokiem a tam est taka mała dziurka  jak w myjce cisnieniowej stad ten dzwiek,nie wiem no u mnie to bylo na szczescie to,przewod pod maska przy podszybiu mniej wiecej srodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie słychać to po stronie kierowcy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak u mnie bylo slychac nawet w srodku jak przyspieszalem i to jest tak jak by na srodku przy podszybiu np ok moze nie na srodku tylko bardziej w strone kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawalona geometria i przeladowywal az w koncu cos nie wytrzymalo, prawdopodobnie pekl ci IC lub ktorys waz. Szukaj nieszczelnosci bo dlatego ci syczy. Szukaj sladow oleju na laczeniach bo mogla ci sie ktoras zlaczka rozpiac ale jak z lewej to stawiam na ic. Ale problemem ciagle jest to ze musisz wyciagnac turbo i przeczyscic vnt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dokładnie cały układ dolotowy, przyjrzyj się dokładnie opaską i całym rurą dolotu - szukaj "pocenia" się olejem oraz jak wyżej rzuć okiem na IC - a nóżci jest szkodzony.

Jak już dojedziesz do ładu z dolotem (albo nic nie znajdziesz) to: logi i do działu diagnostyka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany! Przewód od intercoolera był dziurawy. Dzięki za pomoc

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...