Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVF - Problem z turbo, zalany dolot


Patryk Lebiedziński

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestes posiadaczem audi a4 b6 130km, oddałem ostatnio auto do mechanika do regeneracji turbiny, turbina została zregenerowana, wszystko ok az do czasu gdy wystapiły problemy z olejem, po kilku dniach strasznie ubyło mi oleju, zaczał kapać nawet z rury wydechowej, w pewnym momencie podczas jazdy wyskoczył mi czerwony komunikat z brakiem cisnienia oleju, ubyło mi kilka litrów oleju w kilka dni, troche za pozno ale zdecydowałem sie jedna z rur dolotowych - była kompletnie zalana olejem, ja by turbo puszczało olej to intercullera, nawet zauwazyłem ze z egr zaczał mi cieknac olej, oleju w dolocie było masakrycznie duzo, chyba ten cały co włałem, a na bagniecie ledwo ledwo. Jestem prawie pewien ze jest to wina mechanika (zle zamontowana turbina?) , wczoraj zadzwoniłem do niego i zostawiłem auto , w poniedziałek ma robic. teraz to pytanie do was czy ja mam racje? nie chce byc pociagniety na jakies koszty, co powinien zrobic mechanik? cos wyczyscic/wymienic? czy turbo padło przez to i nadaje sie ponownej regeneracji lub po prostu wyrzucenia? dodaje ze dostałem gwaracje za regenerowanie turbo i ktora jest w ksiazeczce serwisowe.

 

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo na gwarancję i nawet się nie ma co zastanawiać...

Ostatnio jakiś wysyp tych tematów z serii "Wypiło olej po wymianie turbiny"... - Jest chyba tylko jedno lekarstwo na takie wasze problemy - regeneracja turbo w polecanym i dobrym zakładzie, za którą trzeba i dobrze zapłacić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina była regenerowana w innym zakładzie nic ten gdzie oddawałem, ale co z resztą podzespołow? co z intercullerem jezeli dostał on tyle oleju, nadaje sie chociaz do czyszczenia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Patryk Lebiedziński napisał:

co z intercullerem jezeli dostał on tyle oleju, nadaje sie chociaz do czyszczenia?

Bez problemu go wyczyścisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil-vag napisał:

Turbo na gwarancję i nawet się nie ma co zastanawiać...

Ostatnio jakiś wysyp tych tematów z serii "Wypiło olej po wymianie turbiny"... - Jest chyba tylko jedno lekarstwo na takie wasze problemy - regeneracja turbo w polecanym i dobrym zakładzie, za którą trzeba i dobrze zapłacić :P

skutki gdy priorytetem jest wyłącznie cena - najniższa oczywiście, klient oczekuje najtańszej naprawy, a mechanik nie szanuje swojej renomy.

ale żeby przez kilka dni wypompowało 2 litry oleju? ile km przejechałes? z wydechu powinna się wydobywać błękitna zasłona dymna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechu strasznie waliło na siwo i wydobywał się olej, przejechałem z 300k.

A co się dzieje z turbina w takiej sytuacji, nadaje się tylko do ponownej regeneracji? 

Zawartość dodana 5 minutes later
6 godzin temu, Patryk Lebiedziński napisał:

Turbina była regenerowana w innym zakładzie nic ten gdzie oddawałem, ale co z resztą podzespołow? co z intercullerem jezeli dostał on tyle oleju, nadaje sie chociaz do czyszczenia? :)

I tak mi się wydaje że turbina została prawidłowo zregenerowana tylko mechanicy źle ja zamontowali. Okaże się w poniedziałek, zobaczymy co powiedzą.

Za regenerację zapłaciłem 1200zl, 3 lata temu znajomy regenerowal tam B5 110km i nadal bardzo dobrze ciągnie. Dodam że turbo zakładali mu ci sami mechanicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozna zle zamontować turbo, powiedz jak? 8 srubek i dwa węże. tego nie mozna zle zrobic. co najwyzej mogl przy pierwszym odpaleniu nie zablokować wirnika by turbo zalalo sie olejem i przez chwile chodzilo na sucho, ale to raczej nie zabija turbo w 300km. poprostu zle wykonana regeneracja i wszystko w temacie. 

 

jakby mieli zle zamontować to mialbys ewentualnie przedmuchy z wydechu, lub uciekajacy olej splywem, jak slabo dokrecili lub nie dali uszcze. a Tobie wali olej w dolot = turbo puszcza .

Edytowane przez fusse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fusse napisał:

nie mozna zle zamontować turbo, powiedz jak? 8 srubek i dwa węże. tego nie mozna zle zrobic. co najwyzej mogl przy pierwszym odpaleniu nie zablokować wirnika by turbo zalalo sie olejem i przez chwile chodzilo na sucho, ale to raczej nie zabija turbo w 300km. poprostu zle wykonana regeneracja i wszystko w temacie. 

 

jakby mieli zle zamontować to mialbys ewentualnie przedmuchy z wydechu, lub uciekajacy olej splywem, jak slabo dokrecili lub nie dali uszcze. a Tobie wali olej w dolot = turbo puszcza .

Dobra, szczerze nie znam się dobrze, myślałem że jest taka opcja, więc turbo powinno iść do ponownej regeneracji. Napiszę jeszcze co powie mechanik w poniedziałek, na pewno nie dam się naciągnąć na żadne koszty, w końcu mam gwarancję na to. 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, kto chce jeszcze coś dopowiedzieć to śmiało, wszysyko mi się przyda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...