Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piski silnika, tylko po nocy na zimnym silniku [BRB]


M@tti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem wygląda tak że coś piszczy w silniku (dość głośno) od razu po uruchomieniu przez około 20 sekund, poźniej cichnie i nic nie słychać.

Pisk według mnie jest bardziej metaliczny tak jak by się zacierała jakaś rolka, łożysko itp.

Najbardziej dziwne jest to że dzieje się to jedynie gdy auto postoi całą noc, później w ciągu dnia może stać nawet kilka godzin na mrozie i po uruchomieniu jest cisza również na zimnym silniku.

Auto miało kilka dni temu wymieniany rozrząd, napinacze, oraz pasek (od alternatora i klimy).

Czy ktoś może miał podobnie i domyśla się co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło alternatora wymienione? Napinacz paska wielorowkowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz nowy, rolka alternatora nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrzuć paski i odpal wtedy i powiedz czy słychać piski, a rolke altka ręką czy w jedną obraca altek a w drugą sama wolno lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawartość dodana 2 minutes later
3 godziny temu, nik23 napisał:

To zrzuć paski i odpal wtedy i powiedz czy słychać piski, a rolke altka ręką czy w jedną obraca altek a w drugą sama wolno lata

BRB jest jeden pasek osprzętu.

jeżeli nastąpi cisza, warto pokręcić pompą wspomagania, rolkami, kompresorem klimy (oczywiście we właściwą stronę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, w BRB jest jeden pasek, będę musiał go na dniach ściągnąć i pokręcić tymi rolkami, może coś będzie słychać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego że zrzuć pasek wielorowkowy i odpal silnik.. wtedy będziesz wiedział czy piszczy coś na osprzęcie czy na rozrządzie.. na rozrządzie może pompa wody popiskiwać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody jest nowa, ale wiadomo zawsze warto sporawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzenie padło na uszczelniacze które zostały wymienione na nowe przy wymianie rozrządu. Bardzo ciasno siedzą i prawdopodobnie muszą się jeszcze dopasować.

Piski pojawiły się właśnie po wymianie rozrządu, paska, napinaczy oraz uszczelniaczy i z dnia na dzień coraz mniej je słychać więc chyba wszystko zaczyna się dopasowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2017 o 10:40, M@tti napisał:

Podejrzenie padło na uszczelniacze które zostały wymienione na nowe przy wymianie rozrządu. Bardzo ciasno siedzą i prawdopodobnie muszą się jeszcze dopasować.

Piski pojawiły się właśnie po wymianie rozrządu, paska, napinaczy oraz uszczelniaczy i z dnia na dzień coraz mniej je słychać więc chyba wszystko zaczyna się dopasowywać.

bez żartów. chyba że źle zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli montujący ma odpowiednie zdolności oczywiście, że można.

a przypadkiem zaślepki (broki) kanałów olejowych w głowicy, nie wypadły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...