Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Ciekawy problem z a4 b7 diesel


900rr

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, postaram się w miare skrócic:

Od prawie dwóch lat jeżdżę bezawaryjnie 2.0tdi bpw, sam sprowadziłem, jestem-byłem zadowolony. Kilka dni temu zaczął wpadac w tryb awaryjny, wypadac cylinder - błąd 'zawór pompy wtryskowej cylinder 1'. Niekiedy pracował równo i korekcje dochodziły max do 25 (książkowe), niekiedy na postoju korekcja na 1 cylindrze rosła do magicznych 2.99, bip powyżej 100, reszta cylindrów w normie, wtedy wypadał cylinder.

Nauczony doświadczeniem, że może byc pompka, może wałek, może gniazdo, miałem pod ręką sprawdzony (jeździłem nim) avf, wyjęłem go, i wstawiłem wraz z wałkiem i pompkami do b7, osprzęt został z 2.0, dpf out, nowy dwumas, auto odpaliło i...                                           ...i bip na 1 cylindrze 127, korekcja momentami książkowa (+-30mg) momentami 299 i wypadanie cylindra. Zaznaczam, że wjechał cały silnik z wałkiem i pompkami, bez dotykania ich, a tydzień wcześniej jeździłem nim w passacie i było ok, korekcje +-30mg i żadnych problemów.

 

Podejrzewam zatkane sitko w baku, co powoduje problem z zasilaniem 1 pompki lub problem z ECU?

komentarz moderatora - Musashi: to nie jest miejsce na ogłoszenia!!!! treść usunięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to ten sam cylinder to wygląda na uszkodzoną wiązkę elektryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 900rr napisał:

Zaznaczam, że wjechał cały silnik z wałkiem i pompkami, bez dotykania ich

Jaki sterownik masz ? Oryginał 2.0 TDI czy edc 15 z AVF ?
Bo nie wydaje mi się żeby pompki BA, czy AR ( z 1.9 TDI) pasowały pod soft z BPW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik to oryginał 2.0tdi bpw, pompowtryski CB siedzą w avf. Auto 'rwie buty' jedzie dużo lepiej niż na oryginalnym silniku, nie dymi, jednak co jakiś czas niezależnie od obrotów i obciążenia wskakuje błąd 'cylinder 1-pompa wtryskowa przekroczony zakres - nieciągły'. Zapala się sprężynka i trzęsie silnikiem bardzo, brak mocy.

Dzisiaj wyczyściłem sitko w baku, silikon wokół i pod obudowę ECU + czyszczenie wtyczek, doginanie styków na pompce która wywala błąd - nic nie dało.

Na tą chwilę po odpaleniu przez 3sek na 1 pompce korekcja ok. 1.30, spada zaraz prawie do zera i silnik się wyrównuje, trzyma korekcje na wszystkich wtryskach <30. NATOMIAST od razu po odpaleniu bip na felernej pompce jest na wartości 127 (reszta <20) i tak pozostaje niezależnie od dodawania gazu obrotów itd. Myślę, że ma to coś wspólnego z wypadaniem tego cylindra, jednak nie wiem, gdzie szukac, mechanicznie już wiele do roboty nie pozostało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt wyczyszczenia wtyczek, nie świadczy o sprawności wiązki. wiązki są 2 jedna w głowicy, druga od złączki w głowicy do edc.

skoro avf dzialal dobrze a bpw nie i do tego dotyczy to jednego i tego saego cylindra, to logicznie jest ze problem tkwi poza silnikiem. i dotyczy najprawdopodobniej jednego przewodu pomiędzy pompką a edc lub mosfeta w edc.

nie pamiętam czy wtyczkologia edc 15 i edc 15+ jest identyczna. jeżeli tak możnaby zapodać edc z avf oczywiście z licznikiem (immo)

pompka jest w końcu z bpw czy pozostała ta z afv?

13 godzin temu, kuba84 napisał:

Jaki sterownik masz ? Oryginał 2.0 TDI czy edc 15 z AVF ?

BPW to też edc15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bpw  to edc16u31 i nie ma szans żeby chodził dobrze na seryjnych pompkach z AVF.

gdybym tego nie dotykał to bym się nie sprzeczał ...

bpw  to edc16u31 i nie ma szans żeby chodził dobrze na seryjnych pompkach z AVF.

gdybym tego nie dotykał to bym się nie sprzeczał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę założyc pompki z bpw, ale problem był identyczny na silniku bpw z pompkami bpw, i jest identyczny po zmianie na avf z wałkiem, pompkami avf - z tym, ze silnik jest zauważalnie mocniejszy pewnie przez inną charakterystykę wałka. Problem jak wspomniał Musashi leży więc prawdopodobnie poza silnikiem, bip na 1 cylindrze cały czas 127, niezależnie czy w danej chwili auto pracuje równo bez 'sprężynki', czy wypada cylinder - cały czas 127, a na pozostałych wartości zmieniaja się co sekundę dynamicznie ale cały czas poniżej 20-25. Jutro jeszcze dla świętego spokoju wstawię kawałek przezroczystego wężyka tuż przed głowicę żeby wykluczy powietrze w paliwie, jeśli będzie ok to jedzie do elektryka niech bada wiązkę i kompa. Może ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł, miał podobny przypadek? Ten bip nie daje mi spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi nie daje spokoju fakt jak sterownik EDC 16 z BPW pracuje poprawnie na pompkach z AVF'a ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innych tematach o swapie bpw na avf na tym forum też są użytkownicy, którzy zostawili pompki avf i też pracują im poprawnie, więc to pewnie żaden wyczyn:) Problem jest z odpalaniem rano - może przez inne świece żarowe a może właśnie przez inne pompki - dojdziemy do tego w swoim czasie, po naprawie głównej usterki (która nie występuje u innych użytkowników). W najgorszym wypadku korekta programu u tunera napewno załatwi sprawę rozruchu i 'niekompatybilności' pompek avf z ecu bpw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, racja, edc16, zasugerowałem się, że to 8V, :hi:

26 minut temu, 900rr napisał:

 bip na 1 cylindrze cały czas 127, niezależnie czy w danej chwili auto pracuje równo bez 'sprężynki', czy wypada cylinder - cały czas 127, a na pozostałych wartości zmieniaja się co sekundę dynamicznie ale cały czas poniżej 20-25.

a 018 co pokazuje? w tym momencie 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym silniku bpw tak właśnie było, na avf jeszcze nie sprawdzałem/lub nie pamiętam, jutro sprawdzę to dokładnie i dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś wiązkę pompek w głowicy, mierzyłem multimetrem obie wiązki i wyglądały ok, nic nie pomogło.

 

Przed odpaleniem na zapłonie parametry wyglądają tak:

Blok 013: 0.0 0.0 0.0 0.0

Blok 0.18 128.0 128.0 128.0 128.0

Blok 023 0.0 0.0 0.0 0.0

Po odpaleniu od razu na wolnych obrotach:

Blok013:   0.35 -0.02 -0.49 0.12

Blok18:   16.0 0.0 0.0 0.0

Blok 23   same zera

Po kilku sekundach w grupie 13 cylinder pierwszy zaczyna stopniowo rosnąc do +2.40, reszta cylindrów w normie (max do +-0.30)

Grupa 18 16.0 0.0 0.0 0.0

Grupa 023 - wtrysk 1 pokazuje cały czas zero, reszta wacha się max +-0.20

Po dodawaniu gazu sytuacja wygląda identycznie - grupa 18 po puszczeniu gazu wskakuje na ułamek sekundy na 128(wszystkie), potem 1 wraca na 16 a reszta na 0, a w grupie 23 1 wtrysk cały czas stoi na 0.

 

Po chwili korekcja na 1 cylindrze sięga 2.99, grupa 018 wskakuje na tym cylindrze na 128 (reszta dalej zera), a grupa 23 nadal na 1 cylindrze 0 a reszta w normie.

Edytowane przez 900rr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz winowajcę, PD 1 jest poza zakresem regulacji przez EDC,

1. skoro wymiana wiązki nie pomogła, pozostaje weryfikacja odcinka pomiędzy złączką w głowicy a EDC. ew. uszkodzone EDC. zresztą już to napisałem wcześniej, nie wiem po co się powtarzam...:eusathink:

2. Drugi trop, zamiana pompki z cyl 1 / 2. jeżeli problem przeniesie się do 2jki uszkodzony PD, jeżeli pozostanie w tym samym miejscu patrz pkt 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany - kupiłem zestaw startowy, tj ecu, stacyjka, wkładka zamka, kluczyk, licznik. Auto odpala lepiej, pracuje równiutko, spalanie spadło, trzyma moc nie kopci. Muszę tylko zmienic język z włoskiego, poprawic przebieg i zakodowało mi się radio, czy coś z tych rzeczy mogę zrobic sam vcdsem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Język ustawisz VCDSem,

Radia nie rozkodujesz - ASO lub do serwisu zajmującego się radiami.

Przebieg ustawisz jeżeli jest wyzerowany i ma stan 000 km. chyba do 15 km można korygować.

 

P.S. Czyli miałem rację, aby winy szukać w EDC? :guma:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rację miałeś, przebieg miałem 153tys nowy licznik pokazuje 212:D Problem jest taki, że zestaw pochodzi z wersji quattro i po zatankowaniu do pełna świeci rezerwa i pokazuje 1/3 baku, mam nadzieję, że da się to jakoś adaptowac kompem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mamusia, co znaczy i kiedy używać słowo "dziękuje" nie nauczyła? :guma:

Można licznik adaptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2017 o 18:06, 900rr napisał:

Temat rozwiązany - kupiłem zestaw startowy, tj ecu, stacyjka, wkładka zamka, kluczyk, licznik. Auto odpala lepiej, pracuje równiutko, spalanie spadło, trzyma moc nie kopci. Muszę tylko zmienic język z włoskiego, poprawic przebieg i zakodowało mi się radio, czy coś z tych rzeczy mogę zrobic sam vcdsem?

super tylko kupiles nowy ecu edc 16 czy edc 15 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...