Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zaworków oleju spod kolektora ssącego - mój przypadek


BartekS4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Po wymianie rozrządu w moim BBK zazwyczaj na ciepłym silniku bylo nadal grzechotanie. Krew mnie zalewała bo wiadomo robimy te rozrządy bo mieli przy odpalaniu. Tyle pieniędzy ale brak 100% satysfakcji. 
Zacząłem wertować forum.  Trafiłem na zaworki. Poczytałem jak działaja i do czego są... o duzym układzie olejowym itp. Wiec zacząlem dedukować... że skoro nie trzymaja to faktycznie olej spływa na dól i zanim sie napompuje wszystko to chwile pomieli, tymbardziej jak olej jest goracy i rzadki.  Dodatkowo przestraszyło mnie to że inni koledzy uprzedzali ze przez nieszczelności w układzie cierpią napinacze itp.... 

ASO - 2x 079103175c (zaworki, szybko dostępne)  no i do garażu bo nie mialem zamiaru juz wiecej inwestować w mechaników którzy maja terminy,  mam troche pojecia o mechanice to mowie że spróbuje sam.

Robimy wszystko przede wszystkim na spokojnie... 

Co demontujemy: **************klema*

1 Osłony silnika górne

2 rura z przepływomierza - do przepustnicy 

3 węże paliwowe

4 delikatnie odłączamy wtyczki wtrysków  

5 Rozkręcamy wszystkie śruby od góry na Torxa T30 i imbusa 5 od kolektora 

6 wyjmujemy wszystkie śrubki na bok żeby nigdzie nie wpadły

7 Kolektor robi sie luźny, wypinamy wtyczki z uchwytów od czujników stukowych niebieskie i czarne, oraz reszte z czoła kolektora ssącego 

8 odkrecamy śruby od podstawy filtra oleju 

9 odkrecamy milion śrubek od dekla który ukarze sie po zdjęciu kolektora - jest duzo płaskich srubek na T30 trzeba najpierw dobrze oczyscic zeby je dojrzec i nie obrobić!

10 Delikatnie wyjmujemy dekiel i uszczelke

11 wyjmujemy zaworki - troche mocno siedza ale powoli puszcza z oringu

12 wkładamy zaworki i wiskamy az bedzie "klik"

13 myjemy wszystko co sie da ale tak zeby nie nabrudzic do silnika :D 

14 składamy

 

dodam ze u siebie mialem jakis syf \ sylikon w zaworku dlatego był cały czas otwarty i olej leciał w dół aż huczało. Jak sprawdzic zaworki na oko czy sa dobre pozdjeciu dekla?

dobry zaworek bedzie cały zanużony w oleju - będzie go "do pełna" w kanale gdzie jest zaworek - u mnie jeden był pełny a drugi pusty kompletnie. 

Jak sprawdzic czy mamy dobre zaworki? bez rozmontowania?

Odkrecamy filter oleju - jak wyglada ze jest mokry to mamy zaworki ok - jak jest suchy - tak jak w moim przypadku to cos jest cały czas otwarte i olej nie zostaje w komorze filtra. 

Wymiana zaworków nie jest trudna, jesli macie troche pojecia i czasu to mozna spokojnie to samemu zrobic. 

warto odrazu kupic uszczelke 079103161D (na foto widac jak od starości odkleja sie farba)  żeby zrobic wszystko za jednym zamachem - wtedy nie zapomnimy gdzie co było :D 

******kupcie też z 3-5 zmywaczy do hamulców aby wykąpać wszystkie brudy 

Lubie miec auto TOP no ale od silnika trzeba zacząć :)
Mam nadzieje ze komus jakos pomogłem :) 

Podsumując co należy mieć:
- dwa zaworki 079103175c

-uszczelka metalowa 079103161D

- 2x uszczelka kolektora ssącego dostepna np w Inter Carsie 

- 5 x zmywacz do hamulcy

-magnes do wyjecia śrubek 

i pozostałe narzedzia - ale żadnych dziwolągów 

Pozdrawiam

 

 

 

IMG_3715.JPG

IMG_3718.JPG

img-3711_1.jpg

img-3712_1.jpg

img-3713_1.jpg

img-3714.jpg

img-3716_1.jpg

img-3717_2.jpg

img-3720.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest jeszcze trzeci jeśli to nie tajemnica? ;-)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2017 o 04:40, niebieski708 napisał:

Podwadzasz płaskim śrubokrętem ;-) 

IMG_20170215_043710.jpg

A mógłbyś ogarnąć jego numer?

kupiłem 2 zaworki oil check valve": 079103175C i "oil spray jet" 079115540A Jeszcze co tam ma być??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz trzy, czyli wszystkie :-) 

2x 079103175C

1x 079115540A

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Pierwszy post po długim czasie przeczesywania forum, yada, yada, yada :). Dużo informacji i duża wiedza. Bardzo wiele wyników wyszukiwania na Google prowadzi właśnie tutaj.

 

Porównując fora angielskie to tam sugerują kupić te zaworki, ale też zestaw uszczelek. W załączniku dla porównania cały zestaw z cenami amerykańskimi (o wiele drożej niż u nas). Czy Wy te uszczelni też kupowaliście czy wykorzystaliście stare? Wydaje się, że lepiej wydać 100zł i nie ryzykować wkładania starych uszczelek, ale z drugiej strony Amerykanie to panikarze i kupują wszystko, jak leci bo jakaśfirma wypuści "repair kit".

 

A swoją drogą, czy ktoś kupował tą przekładkę izolacytyjną firmy JHM? Nie wiem czy można linki wklejać, jakoś że to mój pierwszy post i mogę zostać uznany za bota, więc wpiszcie sobie w Google: "JHM Intake Spacers". Nie jest to tania impreza (koszty przesyłki, bo nie widziałem tego w Europie, więc dochodzi cło 3.5% i VAT!), ale niby trzyma niskie temperatury zasysanego powietrza - izoluje ciepło z bloku silnika przewodzone na obudowę kolektora.

 

Dajcie znać co o tym myślicie.

 

Dodano: Bartek, swoją drogą wspaniały post. Ciężko jest znaleźć takie instruktażówki. +1

 

 

Zestaw.JPG

Edytowane przez Hoogon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem z podkładka, zreszta jak ja wyjmiesz zobaczysz dlaczego :). Co do kanapek napisz do pawelosinski83, wykonuje je z teflonu lub od Sid’a z laminatu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Piotr,

masz na myśli podkładka = ta największa uszczeka płaska (jak poniżej)?

 

Screen1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , nie mam zdjęcia swojej ale wyglądała jak na foto w tym poście , połowa czarnego pokrycia uszczelki była w kawałkach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a powiedz mi jeszcze, bo JHM sprzedaje "kit" z dodatkowymi uszczelkami (jak w załączniku) - te też wymieniałeś?

No i nie mogę znaleźć Oil Spray Valve (079115540A), pamiętasz skąd zamawiałeś?

H.

 

JHM-B6-B7-S4-Top-End-Oil-Check-Valve-Kit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiałem Ori, były bez tych uszczelek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj, szukam Oil Spray Valve (079115540A) z godzinę już i tylko amerykańskie strony wyskakują. Nie będę przecież $50 za przesyłkę płacił. Gdzie kupiliście ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...