Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Po podaniu ciepłego powietrza pracuje równo - świece sprawne! - FILMIK


Michal94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odkąd kupiłem adui a4 b6 zawsze po nocnym postoju auta mam problem z odpalaniem. Odpala od pierwszego zakręcenia ale pracuje nie równo jak traktor i mocno dymi na niebiesk, a spaliny są bardzo gryzące.  W upalne dni puści tylko trochę niebieskiego dyma a w zimne dni poniżej +5 stopni zaczyna nierówno pracować (bardziej zimniej tym bardziej gorzej pracuje) przez 30s oraz dymi przez 2-4 minuty potem wszystko wraca do normy. Dzieje się to tylko podczas nocnym postoju, po 4-5h postoju pali normalnie.

Dziś wpadłem na pomysł żeby odpiąć plastikową rurę intercoolera i za pomocą suszarki odpalić samochód. No i dzięki zassaniu ciepłego powietrza samochód równo odpalił i nic nie zadymił jak tylko zabiorę suszarkę to zaczyna już lekko dymić.

Silnik po kapitalnym remoncie (panewki, wałek, szklanki, zawory, wszystkie uszczelnienia, zaślepienie EGR, montaż OCT, remont całej głowicy, nowe sprzęgło dwumas, regeneracja turbo, nowe vacum, itp.)

Nie wymieniałem jeszcze czujnika temperatury chodź jak rok temu sprawdzałem przez vaga to wszystkie wartości mieściły się do 5stopni. Świec żarowych również nie zmieniałem, sprawdzałem napięcie miernikiem do każdej dochodzi prawidłowe napięcie.

I tu moje pytanie gdyby to były świece to wydaje mi się że nawet w upalne dnie nie powinien puszczać dymu bo przecież świece w tak wysokich temperaturach nic nie grzeją.

Co radzicie panowie? Wymieniać świece ? To dość duży wydatek bo już bardzo dużo wsadziłem w ten silnik.  czujnik g62 pokazuje prawidłowe odczyty temerpatur.

Zimny star silnika:

http://vaglog.pl/log-013_018_023_uo2v0x.html

Logi po 5- 8min pracy silnika temp. 45st.C:

http://vaglog.pl/log-023_013_018_SmmLVp.html

FILMIKI Z PORANNEGO ROZRUCHU SILNIKA - POST NR 27

Dodano 24.04.17r :

Pomiar ciśnienia sprężania

I - 24,5 bar          II - 24 bar      III - 28 bar           IV - 28 bar

wg książki: 1.9 TDI : Nowy silnik 25-31 bar, minimalne ciśnienie 19 bar.  Maksymalna różnica na cylindrach to 5bar.

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam taką możliwość z Passata b5 Fl 1.9 TDI AWX. Po podmiance trzeba kodowac lub  go "przyuczac"? Dlaczego akurat przepływomierz? 

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierzy z tego okresu się nie przyucza.

Jeżeli nie będzie różnicy wtedy, czujnik ciśnienia w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz podmieniony. Odpaliłem auto po nocnym postoju (temp. otoczenia -3.5 stopnie celsjusza) i jest minimalna lepsza poprawa, motor teraz przez 5s popracował nierówno i przez 1min. puścił niebieskiego dyma. Poprawa jest ale to na pewno nie jest normalne.  Dziś dodatkowo przełożyłem czujnik ciśnienia/ doładowania w dolocie, jutro z rana odpalę auto i dam znać. Dodatkowa różnica w tej przeływce to chyba to że zmniejszyło mi się spalanie z 7.5l/100km (miasto) na 6.5/10km (miasto), ale muszę temu się dokładniej przyjrzeć, więcej pojeździć.

Passat na moim przepływomierzu jak zawsze odpalił równo i bez dymienia.

Zawartość dodana 14 minutes later

Podmieniony czujnik w dolocie nic nie zmienił. Niby jest lekka poprawa (po podmiance przeplywki) ale to chyba przez to że spadły mrozy w moim rejonie. W każdym razie silnik nie powinien tak nierówno pracować i dymic nawet przez te parę sekund. Gdzie dalej szukać przyczyny pojęcia już nie mam.

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a świece są sprawne? napisałeś o obecności napięcia, więc przyjąłem, że sprawdzone i sprawne.

martwi podobny problem z uruchamianiem silnika latem.

pozostaje do sprawdzenia kompresja, pomiar można połączyć z ew. wymianą świec.

paliwo rozumiem jest ladne - oleju w nim nie ma.

jeżeli kompresja będzie prawidłowa, pozostają wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do świec sprawdzałem tylko napięcie ale ich nie wykręcałem bo obawiam się że moge się ukręcić w głowicy ale chyba trzeba je w końcu wykręcić i sprawdzić, no i przy okazji sprawdzić kompresje.
Zostaje mi kupić ciśnieniomierz. Drogiego nie chce kupować raz na X czas użytkowania wiec chyba poszukam opinii o tanich ciśnieniomierzach o coś zakupię.

Oleju w paliwie nie mam ale zawsze mnie dziwi wymiana oleju. Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi...

Dodam że dziś jak było +11 to auto ładnie odpaliło, przez 2s nierówna praca i z 10sekund niebieskiego dymu.

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2017 o 19:51, Michal94 napisał:

Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi...

To normalny objaw w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2017 o 19:51, Michal94 napisał:

Do świec sprawdzałem tylko napięcie ale ich nie wykręcałem bo obawiam się że moge się ukręcić w głowicy ale chyba trzeba je w końcu wykręcić i sprawdzić, no i przy okazji sprawdzić kompresje.
Zostaje mi kupić ciśnieniomierz. Drogiego nie chce kupować raz na X czas użytkowania wiec chyba poszukam opinii o tanich ciśnieniomierzach o coś zakupię.

Oleju w paliwie nie mam ale zawsze mnie dziwi wymiana oleju. Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi...

do sprawdzenia swiec nie trzeba ich wykrecac...

olej w dieslu zawsze czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie olej jest w porządku.

Świec nie trzeba rozkręcać czyli rozumiem że wystarczy sprawdzić ich oporność miernikiem i będzie wiadomo ? Jeszcze ich nie spawdzałem bo całe dni spędzam w pracy.

Dziś niedzielna trasa 300km, odpalam silnik z rana przy temperaturze +11, silnik przez sekundę się "zatalepał" ale przez około 5 minut dużo niebieskiego gryzącego dymu.  Jeszcze tak dużo to nie było.  Spaliny są tak gryzące że przy wsiadaniu do auta środek trzeba dobrze wietrzyć.

Nie wiem co jest grane jakby coraz gorzej teraz było. Chyba to nie będą świece bo przy tej temp. już nie grzeją? Pozostaje chyba tylko kompresja :( ewentualnie wgranie seryjnego softu bo ten co mam prawdopodobnie jest kiepskiej jakości.

Spalanie w tej trasie wyszło mi eleganckie 5.6l/h  prędkość średnio 110km/h + wyprzedzania, z pod świateł normalne spokojne ruszanie max do 2,5rmp. Wiec wtryski narazie zostawię na końcu.

Muszę rozwiązać ten problem bo już bardzo dużo kasy wsadziłem w  ten silnik a to dymienie dalej nie daje mi spokoju.

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz pompki mi sie wydaje że któras leje i temu dymi na niebiesko jak zmny ja też tak miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica była zdjęta i zostały stare, niesprawdzone świece? Ładnie...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Romeck napisał:

Głowica była zdjęta i zostały stare, niesprawdzone świece? Ładnie...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
 

No dokładnie tak się wkurzyłem i się śpieszyłem z wymianą uszczelki że nawet nie zajrzałem do świec żarowych, i to był błąd ;)

6 godzin temu, fulki napisał:

sprawdz pompki mi sie wydaje że któras leje i temu dymi na niebiesko jak zmny ja też tak miałem

Byłem przed zdjęciem głowicy na diagnostyce bosch powiedzieli mi że są okej oprócz 3 pompki delikatnie leje ale mieści sie w normie i można jeździć na tym.

Wg moich logów wszystkie pompki dobrze pracują.

Logi na rozgrzanym silniku:

grupa 23

http://vaglog.pl/log-023_jeX8zZC.html

grupa 018

http://vaglog.pl/log-018_Za66w.html

grupa 013

http://vaglog.pl/log-013_5hvp6C.html

Edytowane przez Michal94
Pomyłka z adresami do strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dałeś 3 te same linki do grupy 23

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że pompki można wykluczyć...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę świece jak będę miał chwile ale myślę że to będzie inna przyczyna dymienia bo czy przy +11 stopni świece grzeją? Wydaje mi się że nie. Oby to tylko nie była wina niskiej kompresji bo znowu będę musiał przeznaczyć parę dobrych godzin na samochód. Jeżeli świece będą dobre, jadę do gościa żeby zmienił mi program na oryginalny. Jak to nic nie pomoże kupuje przyrząd i będę robił pomiar kompresji.

Jak komuś coś jeszcze przychodzi do głowy to proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece grzeją dopiero ponieżej 5 stopni

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Michal94 napisał:

No dokładnie tak się wkurzyłem i się śpieszyłem z wymianą uszczelki że nawet nie zajrzałem do świec żarowych, i to był błąd ;)

głowicy nie planowałeś? :cool1:

Zawartość dodana 13 minutes later
 
3 godziny temu, Romeck napisał:

Świece grzeją dopiero ponieżej 5 stopni

bzdura !

Zawartość dodana 15 minutes later
13 godzin temu, Michal94 napisał:

Sprawdzę świece jak będę miał chwile ale myślę że to będzie inna przyczyna dymienia bo czy przy +11 stopni świece grzeją? Wydaje mi się że nie.

źle ci się wydaje.

tak trudno się zainteresować, poszukać i poczytać co napisaliśmy nt. funkcjonowania świec żarowych w wielu wątkach na forum? wszystko trzeba podać pod nos? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...