Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd, błędy 17930, 16815, 16399, 16409


spectrum89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Walczę z identycznym tematem. Wymieniłem rozrząd wszystko poskładałem na blokady. Nawet wariatory ułożyłem jak trzeba z blokadą i dokręcaniem 10nm oraz 2 gi raz 100nm. Wymieniłem pierścień za wariatorem ( są 3szt jeden był pęknięty dałem nowy) symeryngi no normalnie lala. Teraz jak jeźdzę wywala mi błąd 16399 oraz 16409 . Auto nie traci żadnej mocy nic się nie dzieje ale ten paskudny check ŻÓŁTY. Jak kolega poradził sobie z problemem ? Pozdrawia m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. 10 lat jeżdżę audi z tym silnikiem i po raz drugi wymieniałem rozrząd. I co się okazało?, lepiej nie dotykać wariatorów i zrobić rozrząd na markera. Dlaczego?  A dlatego że pierwszy raz 5 lat temu auto miało robiony rozrząd bez blokad, czyli marker i liczenie zębów na pasku i żadnych błędów przez kolejne 5 lat. Teraz zachciało się zrobić z godnie ze sztuką na blokadach z poluzowaniem kół zębatych i papa sypie błędami rozrząd 16399. Tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz taki błąd, to rozrząd nie jest dobrze ustawiony. Jakie wartości w grupach 90-92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przez warsztat wartości w grupie 93 to  -1 15 16 0 po mojej korekcie  9 4 4 9. Poprzednie wartości w grupie 93 na których auto jeździło bez błędów przez 10 lat były w podobnych granicach.

Edytowane przez gacek585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak jakby to powiedzieć się "ułożyło" Błąd wyskoczył dwa razy i się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Błąd jednak wraca co jakiś czas. Znalazłem jakiś PDF serwisowy w internecie odnośnie tego błędu. Tak opisują w tłumaczeniu:

- Wyciek oleju przy głowicy cylindrów wokół regulatora wałka rozrządu

- Wyciek oleju wokół napędu paska zębatego od regulatora wałka rozrządu

- Uszczelki i/lub pierścienie uszczelniające regulatorów wałków rozrządu i/lub obudowy rozrządu mogą być nieszczelne

- Wewnętrzne śruby regulatorów wałka rozrządu mogą mieć zmniejszony moment obrotowy.

AUDI_2010-12-12_233356_a6.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...