Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie sa świece żarowe w 2.0 TDI CAGA


krisztof1

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Wihajster napisał:

wręcz przeciwnie na ciepłym sie odkręca

Ja odkrecam zawsze na zimnym. Pod wplywem temp. metal sie rozszerza. Glowica jest aluminiowa wiec trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kkt napisał:

Ja odkrecam zawsze na zimnym. Pod wplywem temp. metal sie rozszerza. Glowica jest aluminiowa wiec trzeba uważać.

rozszerzalność temperaturowa aluminium jest większa niż stali, wiec na ciepłym będzie luźniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej A4 B7 wymieniałem w sobotę świeczki. 

Mechanik z  doświadczeniem powiedział wprost: odkręcamy i przykręcamy na zimnym silniku. 

Przy przykręcaniu wystarczy smar ceramiczny, nie musi być specjalny świec żarowych. 

Jeżeli świeca była oryginalna lub założona z głową i posmarowana odpowiednik smarem to wyjdzie bez problemu - tak było w moim przypadku świece wyskoczyły i wskoczyły migiem. 

Ważne jest dokręcić z odpowiednią siła ( np w NGK 10-15 Nm) 

 

Ogólnie problem z zerwanymi świecami w VAG jest mniejszy ponieważ sama świeca nie jest długa całość  ma niecałe 10 cm - gdzie np w Oplach czy Japończykach może mieć  ponad 16 cm a wiadomo wtedy łatwiej ją ukręcić. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2018 o 13:46, piotrekmuzyk napisał:

Ja w swojej A4 B7 wymieniałem w sobotę świeczki. 

Mechanik z  doświadczeniem powiedział wprost: odkręcamy i przykręcamy na zimnym silniku. 

Przy przykręcaniu wystarczy smar ceramiczny, nie musi być specjalny świec żarowych. 

Jeżeli świeca była oryginalna lub założona z głową i posmarowana odpowiednik smarem to wyjdzie bez problemu - tak było w moim przypadku świece wyskoczyły i wskoczyły migiem. 

Ważne jest dokręcić z odpowiednią siła ( np w NGK 10-15 Nm) 

 

Ogólnie problem z zerwanymi świecami w VAG jest mniejszy ponieważ sama świeca nie jest długa całość  ma niecałe 10 cm - gdzie np w Oplach czy Japończykach może mieć  ponad 16 cm a wiadomo wtedy łatwiej ją ukręcić. 

 

 

 

Dziękuję za odpowiedzi . Zabiorę się i za swoje w weekend

ile dałeś za sztukę i jakie kupiłeś ?

Słyszałem tez żeby jednak na ciepłym silniku odkręcać a nie na zimnym ale widzę ze tu są różne szkoły jednak bardziej przekonuje mnie ta o odkręcaniu na ciepłym . Nie wiem dlaczego :) 

Pryskacie czymś wcześniej przed odkręceniem ? niektórzy psikają wd40 kilka dni wcześniej myślicie ze nie śmierdzi po tym w kabinie później ?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, kubajvc napisał:

niektórzy psikają wd40 kilka dni wcześniej myślicie ze nie śmierdzi po tym w kabinie później ?

Witam. Pryska sie na noc przed odkreceniem świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolektor trzeba ściągać aby je wykręcić ? I czy wtyczka jest tylko nasunięta na świece czy jakoś trzeba wypiąc ją bo mało tam miejsca ? Czy w CAGA i CAHA jest tak samo ze świecami ? W tym samym miejscu ?
Oraz czy VAG powinien pokazać bład jak jest prpoblem ze świecami ? Bo ostatnio jak temp były w nocy poniżej zera a rano ok 0 stopni to auto odpaliło mi ale dziwnie bujał na obrotach przez chwilę.... tak troszkę telepał się. Jak jest ok 5 i w górę stopni to odpala poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PiterEL napisał:

Oraz czy VAG powinien pokazać bład jak jest prpoblem ze świecami ?

powinien pokazać spaloną/e  świecę dokładnie na którym cylindrze

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są w tym samym miejscu świece bo znalazłem taki filmik i tu trzeba zdjąć pokrywe zaworów

Ja mamseata EXEO i tam jest silnik z B8 wzdłużnie własnie CAHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PiterEL napisał:

A czy kolektor trzeba ściągać aby je wykręcić ? I czy wtyczka jest tylko nasunięta na świece czy jakoś trzeba wypiąc ją bo mało tam miejsca ?

Witam. W silniku caga nie trzeba ściągać kolektora. Wtyczka jest nasunięta, trzeba mocniej pociagnąć za wtyczkę.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...