Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b6 3.0


MoonHunt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum. Jeżeli założyłem temat w złym dziale to z góry przepraszam. 

Szukam porady - na początku chciałem kupić Audi a6 c5 2.8q, ale dość ciężko jest znaleźć taki samochód, więc przeglądam również Audi a4 b6 3.0q i mam kilka pytań:
1. W a6 c5 czytałem kiepskie opinie na temat 3.0, ale czy to jest ten sam silnik w a4 b6 (bo tu z kolei dość dobre opinie widziałem)
2. Prosiłbym o ogólne opinie na temat a4 b6 z silnikiem 3.0 w quattro, chodzi o awaryjność, czy nadaje się do lpg itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam motor, kod silnika ASN. Silnik lubi LPG tak samo jak 4.2. Jeśli kupisz, szrota to się zalamiesz. O ten silnik trzeba dbać, często kupują go ludzie dla szpanu a nie mają kasy na utrzymanie i takie właśnie auto możesz kupić. Quattro coś wspaniałego, tego nie zepsujesz, dźwięk poezja lepszy tylko w 4.2. Ja mam a4 z tym silnikiem 5 lat, wymieniłem w tym czasie tylko tarcze i sprzęgło, a i termostat. Oczywiście oleje filtry na czas. Jestem przezadowolony z tego auta. Więc jeśli kupisz dobre i będziesz dbał to będziesz zadowolony.

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z awaryjnością? Bo coś czytałem o zmiennych fazach rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem problemu z fazatorami, ale leje olej Valvoline 5w50.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, darox5 napisał:

Nigdy nie miałem problemu z fazatorami, ale leje olej Valvoline 5w50.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
 

jaki przepał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewka 0,5 litra na 15 tyś,

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MoonHunt napisał:

A jak z awaryjnością? Bo coś czytałem o zmiennych fazach rozrządu.

pierwsze pól roku u machera spuścizna po poprzednim właścicielu. Teraz od napraw ponad rok żadnych poważnych napraw auto ma prawie serie czyli 216km i 298Nm (ori 220 i 300Nm) osobiście a6 c5 to tylko 2.7 BiT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, darox5 napisał:

Dolewka 0,5 litra na 15 tyś,

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
 

:slina: zazdroszczę u mnie chleje jak gupi 0,5l na 2tyś/km ale i noga ciężka olej 5w40 Motul 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile??? Matko moja :-) , ale ja tak samo jeżdżę but pod każdym biegiem. Tylko że mi stuknelo teraz 220 tyś przebiegu i jest to oryginalny przebieg sprawdzany w salonie Audi jak kupowałem.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 260tyś przebiegu nie potwierdzone. U mnie to poprzednik doprowadził raczej do takiego poboru. Ale i tak nie jest źle nie którym łyka 1l/1000km silnik luźno spasowany coś musi łyknąć  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No także ja rozważam albo a6 c5 2.8q albo wlasnie a4 b6 3.0q. O a6 sporo czytałem, a o tym a4 właśnie nie wiem zbyt wiele, ale troche słyszałem o awaryjności silnika 3.0 właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki mniej więcej koszt wymiany sprzęgła wyszedł? Bo tam chyba koło dwumasowe jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od 2 lat, sam zakładałem lpg i jedyne co mogę powiedzieć to że ten silnik się nie nudzi. :) Tak jak koledzy wyżej, trzeba dbać o płyny ustrojowe, zaglądać od czasu do czasu pod maskę a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. 

Ja przy mojej bardzo ciężkiej nodze mam jedynie skrzynie automatyczną do oględzin. Niestety skrzynie 5hp19 do sportowych nie należą i przy intensywnej eksploatacji (w moim przypadku) traci na parametrach. Także jak automat, to sprawdź dokładnie zmiany biegów, błędy w sterowniku oraz spód samochodu.

Osobiście polecam. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Nie wiem czy tu mogę zadać pytanie ale szukam tematu gdzie są wypisane bolączki silnika 3.0 v6.

Mam jedno cabrio na oku: goo.gl/nygGN0

Copy short URL

. Gościu ma już 3,5 roku i zrobił trochę w nim:

16839669_1226256930762108_1308020655_n.j
16900042_1226256914095443_1542337093_n.j
16901633_10206841629114088_642740523_n.j
16933512_1226256887428779_195827312_n.jp
16933955_10206841628674077_1665092756_n.
16935621_10206841628594075_849066185_o.j

Czy trzeba o coś się martwić? Czy wszystkie typowe bolączki zostały przez niego zrobione? Prawa strona auta malowana była.

P.S Olejcie ten opis z tymi recaro i bbs 18"

Edytowane przez tutusik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koucz napisał:

Mam od 2 lat, sam zakładałem lpg i jedyne co mogę powiedzieć to że ten silnik się nie nudzi. :) Tak jak koledzy wyżej, trzeba dbać o płyny ustrojowe, zaglądać od czasu do czasu pod maskę a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. 

Ja przy mojej bardzo ciężkiej nodze mam jedynie skrzynie automatyczną do oględzin. Niestety skrzynie 5hp19 do sportowych nie należą i przy intensywnej eksploatacji (w moim przypadku) traci na parametrach. Także jak automat, to sprawdź dokładnie zmiany biegów, błędy w sterowniku oraz spód samochodu.

Osobiście polecam. :) 

A jaki mniej więcej koszt lpg? No i oprócz tego nie wiem czy u mnie w mieście jest dobry gazownik ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2017 o 10:19, MoonHunt napisał:

A jaki mniej więcej koszt lpg? No i oprócz tego nie wiem czy u mnie w mieście jest dobry gazownik ;/

Jak dobrze pamiętam to płaciłem około 2500zł za instalację z wybranymi przeze mnie elementami. Też nie mam gazownika koło siebie, jechałem do niego niecałe 60km. Nie mniej jednak lepiej jechać dalej do dobrego, niż zostawić u byle kogo i się później bujać z problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja dwumasu 1200, 1400, a nowa tarcza prawie 900 i zamach 1800 plus robota niektórzy 400 zł a są tacy co ogarniaja to za 250 :-D

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2017 o 21:54, tutusik napisał:

Mam jedno cabrio na oku: goo.gl/nygGN0

Przy moim to ono biedne jest... poszło PW do Ciebie :wink:

BTW. Fotele Recaro a na fotach najzwyklejsze naleśniki w manualu... :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...