Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/


Krzysztof Gruca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu bierze mi olej (kupuje teraz najtańszy bo bym nie wyrobił -mineral ) 6,0 litra na 10 tyś. Przebieg 350 tyś. Jak kupiłem go na 160 tyś też brał ale o połowę mniej. -to chyba było normalne w tych modelach ,ale teraz trochę zgłodniał. I myślę czy pchać się w remont głowicy tzn. uszczelniacze i prowadnice. Acha autko ma już 200 tyś na sekwencji Staga-wszystko jeżdzi ,pali bez problemu. Klima ,wspomaganie kier,ładowanie,rozrusznik wisko-wszystko od nowości-sam w szoku jestem  . Ogólnie wszystko w tym aucie gra na 100%  tylko jeden problem -zjada olej. Na razie dolewam mu taniochę z marketu 10zł za 1 litr-przynajmniej ma świeży  olej non stop. Filter olejowy teraz zmieniam raz na 20 tyś, częściej nie ma co bo non stop świeżyzna olejowa. Fajne autko -mam już go dziesięć lat i szkoda mi go trochę a przeważnie sam jeżdżę (oszczędne  bo pali 10 gazu no i karoseria ocynk).          Więc pytanie główne czy lepiej lać olej i dojechać  go (trochę się boję bo ja w trasy jeżdżę po 800 km) czy robić samą głowice ,czy wymiana motoru. A co do wymiany silnika (chodzi mi tylko sam słupek z adp bez osprzętu  czy będzie pasował do osprzętu z ahl????/)to powiedzcie mi czy muszę go zmieniać na AHL  bo taki mam , czy mogę ewentualnie włożyć ADP. Pytam dlatego bo AHL jest ich mało i są drogie a adp jest jak psów-nie rozumiem tego. czy te AHL to były jakieś wadliwe czy odwrotnie ?. Proszę o pilną  odpowiedz   bo przymierzam się już do tego silnika już na poważnie -co robić??????.  Dziękuje z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka ciebie remont,  może głowicy ale też pierścieni na cylindrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Robertk86 napisał:

Czeka ciebie remont,  może głowicy ale też pierścieni na cylindrach. 

Kolego ile taki remont może mnie kosztować bo nie wiem co by się opłacało silnik wymienić (słupek) czy co. Nie wiem czy podejdzie silnik ADP bo AHL jest mało  a jak są to kosztują 2x co adp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj mechanika ile ciebie to będzie kosztować.  Kupując drugi motor to loteria,  może czasem drożej wynieść niż remont swojego silnika, bo nie wiadomo co się trafi.  A jeżeli robić remont to już wiesz co masz.  To zależy tylko od ciebie czy chcesz dalej jeździć tym autem z tym silnikiem. Ja zdecydowałem się robić ponieważ dzisiaj ciężko jest znaleźć dobre auto,  a co dopiero sprzedać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konia z rzędem temu kto zrobi prawidłowo remont tego silnika - gówienny aluminiowy blok z nicasilem - bardzo jestem ciekaw technologii naprawy cylindrów u pana Mirka w warstacie. A prawidłowo żeby to zrobić to przekroczy koszt całego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo. O jakim aucie w ogóle  dyskusja ? Rocznik ? Profil by Kolega może uzupełnił. Jeśli sprzed 99 to wsadzenie 1.8 nawet T jest bezproblemowe i dużo tańsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przekładka adp odpada, remont coś nie bardzo mi po drodze bo motor ma prawie 400tyś i wątpie aby się nawet pierścienie przyjęły, a czy pomogą uszczelniacze razem z gniazdami-hm -dobre pytanie.  więc myślałem o zmianie słupka ale teraz adp odpada . Może macie jakiś inny motor na myśli 1.6 co by pasował do osprzętu ahl?. Mam tag gaz sekwencje już zamontowana więc zmiana słupka wydawała by się najprościjsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, Krzysztof Gruca napisał:

To przekładka adp odpada, remont coś nie bardzo mi po drodze bo motor ma prawie 400tyś i wątpie aby się nawet pierścienie przyjęły, a czy pomogą uszczelniacze razem z gniazdami-hm -dobre pytanie.  więc myślałem o zmianie słupka ale teraz adp odpada . Może macie jakiś inny motor na myśli 1.6 co by pasował do osprzętu ahl?. Mam tag gaz sekwencje już zamontowana więc zmiana słupka wydawała by się najprościjsza?

Tłumaczę - ADR 1.8. Ostatnio taki z osprzętem i instalacją gazową za 500 zł kupiłem.  Twoja instalacja lpg do takiego podejdzie. Zwłaszcza że masz 98 rok to się nie przejmujesz atrakcjami z CAN-em itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2017 o 13:10, Krzysztof Gruca napisał:

Kolego ile taki remont może mnie kosztować bo nie wiem co by się opłacało silnik wymienić (słupek) czy co. Nie wiem czy podejdzie silnik ADP bo AHL jest mało  a jak są to kosztują 2x co adp?

AHL na allegro za 1200 z osprzetem kupisz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎02‎-‎27 o 17:41, aronnax napisał:

AHL na allegro za 1200 z osprzetem kupisz

 

Koledzy, widziałem silniki ahl z plastikowym ssącym kolektorem a ja mam aluminiowy który już jest przerobiony bo mam stag gaz ładnych kilka lat. I teraz np. jak kupię kompletny ahl z plastikowym ssącym to jest taka możliwość aby ten muj alu kolektor pasował  do tego silnika. Podobno kolektory alu były w audi a plastiki w vw. Ja mam a4b5. Nie mam zielonego pojęcia czy ten muj alu ssący podejdzie w miejsce plastiku(czy pasuja mocowania na bloku itd.)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...